МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Характеристика складових податкового менеджменту
Податковий менеджмент реалізується на практиці через елементи, що виступають відносно самостійними комплексами податкових заходів. Проте лише за умови використання всіх елементів податкового менеджменту можна досягнути максимального результату або синергійного ефекту - процесу досягнення посилюючого ефекту внаслідок взаємодії всіх складових. Синергійними елементами податкового менеджменту виступають: - інформаційне забезпечення; - економічний аналіз; - планування і прогнозування; - оперативна робота; - контроль; - оптимізаційне регулювання; - внутрішня і зовнішня координація; - засоби адаптаційного характеру. Провідною вимогою є достовірність інформації,під якою розуміють ступінь відповідності відображення реальному об'єкту, а також вимоги забезпечення мінімальної можливості виникнення помилок, найбільшої вірогідності їх вияву з найменшими витратами на їх усунення, надійності зберігання та своєчасності оновлення. Інформація повинна бути доступною для сприймання та доречною при здійсненні управління. Цінність інформації зумовлена її придатністю та актуальністю для практичного основі управління. Вимога повноти даних пов'язана з достатністю залученої інформації за всіма об'єктами, в розрізі тих показників, що відображають їх діяльність. Оперативність одержання необхідної в управлінні інформації зумовлена її актуальністю на момент прийняття рішення. Оскільки в податковому менеджменті вплив на керовану систему здійснюється постійно, інформаційне забезпечення має бути в стані готовності для вироблення актуальних, своєчасних і ефективних рішень, отже інформація повинна постійно оновлюватись. Аналіз є одним із складових елементів податкового менеджменту, за допомогою якого забезпечується кількісна і якісна оцінка всіх змін, що відбуваються в об'єкті управління щодо встановлених завдань і програм. Аналіз дає змогу вивчити глибинні зв'язки і взаємозалежності між окремими параметрами об'єкта управління, своєчасно виявити тенденції в розвитку, накреслиш кращі, ефективніші варіанти рішень. Планування - один з елементів податкового менеджменту, що визначає природу решти управлінських функцій, залежить від ефективності аналізу, об'єктивної оцінки, потребує участі всіх складових елементів. Відповідна сфера податкового планування неоднорідна, вона поділяється на бюджетно-податкове і податкове планування.Мета першого - забезпечення потреб бюджету, другого - оптимізація податкових платежів, знаходження законних способів їх мінімізації. Відмінність між тактичним і стратегічним плануванням скоріше відносна, ніж абсолютна. Тактичне планування у податковому менеджменті спрямоване на визначення засобу для досягнення цілей, намічених у стратегічному плані. Планування є безперервним процесом, тому жодний план не є остаточним, він завжди є об'єктом для перегляду. Податкове прогнозуваннябазується на результатах податкових досліджень відповідних аналітичних даних, отриманих у ході виконання поточних податкових зобов'язань. Збір і обробка цих даних дає змогу судити про позитивні й негативні тенденції оподаткування, його вплив на темпи інвестування, структурні зрушення у галузях, співвідношення доходів територій, корпорацій, громадян. Таким чином, податкове планування і прогнозування - особливі елементи знаходження і прийняття рішень, основним завданням яких є економічне обґрунтування забезпечення якісних і кількісних параметрів, перспективних програм соціально-економічного розвитку, з позицій існуючої в державі податкової концепції. При податковому плануванні і прогнозуванні не лише реалізовуються фіскальні завдання, але й закладаються основи оптимізації тактики і стратегії податкового регулювання і контролю. Податкове регулювання- один із наймобільніших елементів податкового менеджменту, основу якого становить система економічних заходів оперативного втручання в хід виконання податкових зобов'язань. Методи податкового регулювання - складові елементи науково обгрунтованої податкової концепції, що набуває характеру законодавчої норми, обов'язкової для виконання. Податкове регулювання є найскладнішою конструкцією податкових правовідносин, оскільки в ньому перехрещуються економічні інтереси в такій точці зіткнення, спрогнозувати яку доволі складно. У сферу податкового регулювання входять не тільки практичні дії щодо нормалізації бюджетно-податкових правовідносин, воно ще виступає особливою сферою аналітичних наукових досліджень. Результати досліджень дають змогу відслідкувати тенденції розвитку в розрізі окремих територій, податків, платників. Основним принципом регулювання є мінімальне втручання державних органів в економічні процеси (їм делегуються лише ті функції, які не можуть бути забезпечені суб'єктами ринкових відносин). Мета державного регулювання економіки — досягнення ефективного поступального економічного, соціального, наукового і культурного розвитку, що забезпечується управлінською, планувальною і контрольною діяльністю міністерств, державних комітетів та інспекцій і виключає втручання в діяльність підприємств та інших суб'єктів господарювання. Виходячи із способів реалізації, податкове регулювання поділяється на такі взаємопов'язані елементи: - податкові пільги; - податкові санкції; - прийняття управлінських рішень; - оптимізація податкових ставок; - бюджетно-податкове регулювання; - заходи легалізації неоподаткованих доходів; - регулювання граничного рівня споживання; стимулювання та мотивації. Податковий контроль елемент податкового менеджменту і важлива умова його ефективності Це — діяльність посадових осіб органів державної податкової служби щодо спостереження за відповідністю процесу організації платниками податків обліку об'єктів оподаткування, методики обчислення та сплати податків згідно з прийнятими законодавчими актами з питань оподаткування, щодо виявлення відхилень, допущених у ході виконання податкових правил, та визначення впливу наслідків порушень на податкові зобов'язання. Податкові контрольні дії охоплюють всю систему оподаткування, а також здійснюються в розрізі окремих податків, податкових груп, груп платників податків, територій. Податковий контроль пронизує економіку по вертикалі і по горизонталі, забезпечуючи виконання правил бухгалтерського, податкового обліку і звітності, законодавчих основ оподаткування. Процес застосування синергійних елементів податкового менеджменту є процесом безперервним і циклічним: економічна інформація, отримана в результаті контролю, в подальшому використовується при складанні правил прогнозів і є важливою для оперативної роботи податкової служби. Регулювання в управлінні оподаткування неможливо здійснювати, не знаючи результатів поточного контролю, ефективності виконання оперативної роботи. Оптимізація фіскальної політики, удосконалення системи оподаткування та сииергійного впливу елементів податкового менеджменту загрожують небезпекою недосягнення поставленої мети, інколи і зворотним ефектом у разі ігнорування природи та психології людини. Тому вивченням закономірностей сприйняття податкового мислення, соціально-психологічних мотивів поведінки платників податків у зарубіжній теорії займається фіскальна соціологія, Ідо розглядає суспільство як цілісну систему з її складовими в питаннях фіску та закономірностей і рушійних сил їх функціонування. Ставлення до фіску відображає протиборство між мотивами корисливого характеру, тобто властивим людині матеріальним інстинктом,що пояснюється біологічною потребою самозабезпечення, і громадським обов'язком. Застосування досягнень науки про людину як соціологічну істоту дало б змогу в поєднанні з фінансовими знаннями вивчати природу платника податків як особистості, пізнавати і розуміти мотиви, індивідуальних прагнень із метою пояснення, прогнозування і регулювання його поведінки. Застосування всіх перелічених вище синергійних елементів податкового менеджменту дає змогу сприяти становленню ринкових відносин, існуючої в державі податкової концепції. При податковому плануванні і прогнозуванні не лише реалізовуються фіскальні завдання, але й закладаються основи оптимізації тактики і стратегії податкового регулювання і контролю.
Читайте також:
|
||||||||
|