Щоденне технічне обслуговування: - Перевіряють рівень масла в картері двигуна за допомогою щупа - перевірити відсутність підтікання масла в системі мащення, - 2. Технічне обслуговування - ТО-1: - Очистити центрифугу або замінити масляні фільтра 3. Технічне обслуговування - ТО-2: - виконати роботи ТО-1 - замінити масло в піддоні картера двигуна 4. Сезонне технічне обслуговування: - промити систему змащення двигуна і замінити сорт масла залежно від пори року.
Основні несправності системи мащення
Технічне обслуговування системи охолодження двигуна: 1. Щоденне технічне обслуговування: - Перевіряють рівень охолоджувальної рідини в радіаторі - перевірити відсутність підтікання рідини в системі охолодження, 2. Технічне обслуговування - ТО-1: - перевірити натяг паса привода рідинного насоса і вентилятора і, при необхідності, відрегулювати їх натяг. 3. Технічне обслуговування - ТО-2: - підтягти кріплення всіх приладів системи охолодження. - перевірити роботу жалюзів, стан підшипників водяного насоса - перевірити роботу термостата 4. Сезонне технічне обслуговування: - промити систему охолодження.
Основні несправності і ТО систем охолодження й мащення.Основні несправності системи охолодження
№пп
Несправність
Причина
Перегрівання двигуна
- недостатній рівень охолодної рідини в системі охолодження; - пробуксовування паса вентилятора в разі слабкого його натягу або внаслідок замаслювання; - утворення накипу в сорочці охолодження блока циліндрів і головці; - неправильна робота термостата, заїдання його в закритому положенні.
<Переохолодження двигуна
- заїдання жалюзі у відкритому положенні внаслідок недостатнього їх змащення; - несправність термостата, заїдання його в відкритому положенні;
- низький рівень масла в піддоні картера двигуна - підвищення температури масла і недостатня її в'язкість; - засмічення маслоприймача; - заїдання редукційного клапана у відкритому положенні; - спрацювання вкладишів колінчастого вала; - несправність масляного насоса та його привода.
Збільшений тиск масла
- застосування масла підвищеної в'язкості (густе масло) ; - заїдання редукційного (запобіжного) клапана насоса в закритому положенні.
1. Система живлення карбюраторного двигунаПризначення та прилади системи живлення карбюраторних двигунівЯке призначення системи живлення в карбюраторних двигунах? Система живлення карбюраторних двигунів служить для зберігання палива, очищення повітря і палива, приготування горючої суміші, підведення її в циліндри двигуна і відведення відпрацьованих газів з них. Система живлення карбюраторного двигуна 1- паливний насос, 2- повітряний фільтр, 3- карбюратор, 4- рукоятка керування повітряною заслонкою, 5 і 6 - рукоятка і педаль керування дроселями, 7- паливопроводи, 8 і 9- покажчик і вимірювач рівня палива, 10 - паливний бак, 11 - кран, 12 - фільтр-відстійник, 13- глушник, 14 - приймальні труби глушника, 15 - випускний трубопровід двигуна, 16 - випускна труба глушника Які прилади входять в систему живлення карбюраторних двигунів та їх взаємодія? Система живлення карбюраторного двигуна складається з паливного бака, паливного фільтра-відстійника, паливного насоса, фільтра тонкого очищення палива, карбюратора, повітряного фільтра, впускного трубопроводу, випускного трубопроводу, газоотводящий труби з глушником шуму випуску відпрацьованих газів, сполучних трубопроводів і бензостійкі шлангів, паливо забірного крана ; покажчика рівня палива в паливному баку, педалі управління дросельної заслінкою, кнопки управління повітряної і дросельної заслінками карбюратора. При роботі двигуна паливо з паливного бака примусово за допомогою паливного насоса подається в камеру поплавця карбюратора, попередньо очистивши у фільтрі-відстійнику і фільтрі тонкого очищення. Одночасно в карбюратор надходить повітря, попередньо очищений в повітряному фільтрі. У карбюраторі паливо змішується з повітрям в заданій пропорції і утворюється горюча суміш, яка по впускному трубопроводу надходить у циліндри двигуна, де стискається, запалюється і згорає, виділяючи теплову енергію, яка за допомогою механізмів і систем перетворюється на механічну і у вигляді крутного моменту передається на колеса автомобіля, приводячи його в рух. Відпрацьовані гази з випускного трубопроводу відводяться в атмосферу.
Що може служити паливом для карбюраторних двигунів? Паливом для карбюраторних двигунів можуть служити: бензин, спирти, бензол, гас. Найбільше застосування отримав бензин. Як і з чого отримують бензин? Бензин отримують з нафти прямою перегонкою або застосовуючи крекінг-процес. Під час прямої перегонки нафту нагрівають у спеціальних котлах до 210 ° С. При цьому з неї виділяються пари бензину та інших компонентів, які направляються в колону-охолоджувач. Там пари конденсуються і утворюється бензин, що складається з 84-86% вуглецю, 14-16% водню і невеличкої кількості домішок. При крекінг-процесі нафту нагрівають у спеціальних установках до 600 ° С і тиску до 5 МПа в присутності каталізаторів. Це забезпечує розщеплення важких молекул нафти на більш легкі, які направляються в колону-охолоджувач, де утворюється бензин. При крекінг-процесі збільшується кількість бензину від вихідного продукту, ніж при прямій перегонці. Однак такий бензин не можна тривалий час зберігати, він має меншу теплотворну здатність і меншу октанове число. Для підвищення октанового числа бензину до нього додають Антидетонатори (етилову рідина) масою не більше 0,82 г на 1 кг бензину. Це підвищує октанове число бензину до 12%. Етилова рідина містить тетраетилсвинець, що є токсичною рідиною. Тому етилований бензин забарвлюють в оранжево-червоний, синьо-зелений або інший колір, щоб його можна було відрізнити від не етильованого. Таким бензином забороняється мити руки, деталі, одяг. У чому переваги бензину з вищим октановим числом? Бензин з вищим октановим числом дозволяє підвищити ступінь стиснення в циліндрах двигуна, а отже отримати і більш високу потужність. Що мається на увазі під октановим числом палива? Під октановим числом палива мається на увазі кількість стійких вуглеводнів ізооктанов в суміші нестійких вуглеводнів гептаном. Детонаційна стійкість ізооктану прийнята за 100, гептана - 0 одиниць. Октанове число бензину визначають на спеціальній установці, що представляє собою одноциліндровий двигун із змінним ступенем стиснення. Порівнюючи антидетонаційні властивості випробуваного бензину з властивостями еталонного, що складається з ізооктану і гептан, приймають октанове число бензину випробовується, рівним процентному змісту ізооктану в еквівалентній суміші. Як позначають бензин? Бензин позначають так: А-72, А-76, АІ-93, АІ-98. Буква А вказує, що бензин автомобільний; цифри - на октанове число; І - вказує, що октанове число визначалося дослідним методом. Для форсованих двигунів з високим ступенем стиснення застосовують спеціальний високооктановий бензин «Екстра». Як впливає на роботу двигуна відповідність його октанового числа? При роботі двигуна на бензині, відповідному його ступеня стиснення (завод-виробник вказує, який бензин слід застосовувати для даного двигуна), згоряння горючої суміші в циліндрах відбувається зі швидкістю 20 - 30 м / с і тиск газів на поршень досягає 3,5-5 , 0 МПа. Якщо застосовується бензин, який не відповідає його ступеня стиснення, відбувається детонаційне (вибуховий) згоряння горючої суміші зі швидкістю 2-3 тис. м / с і тиск газів на поршень підвищується до 10 МПа. Це викликає підвищений знос і навіть поломку деталей кривошипно-шатунного механізму, руйнування підшипників, прогорание днищ поршнів. Двигун перегрівається. Різке наростання тиску газів в циліндрі викликає вібрацію стінок циліндрів і поршнів, що створюють дзвінкі металеві стукоти. При цьому внаслідок неповного згоряння горючої суміші з глушника виходить чорний дим з ударами. Втрачається потужність і економічність двигуна. Така робота двигуна неприпустима, його необхідно зупинити і замінити паливо.