МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальна характеристика перемінних і мета фірм.Лекція 2 5.Загальна характеристика перемінних і мета фірм. 6.Організаційно-технологічні компоненти керованих перемінних 7.Завдання і ресурси. 8.Взаємовплив перемінних і закон самозбереження Розглянувши вплив зовнішнього середовища на організацію і провівши деякі дослідження ситуації, зв'язаної з ухваленням рішення по переходу на новий продукт, доцільно ознайомитися зі складом і змістом внутрішніх керованих перемінних, котрі необхідно також враховувати при розробці й ухваленні рішення. Оскільки організації являють собою створені людьми системи, то внутрішні перемінні, в основному, є продуктом управлінських рішень. При цьому буде вважатися помилковим, що всі внутрішні перемінні повною мірою цілком контрольовані і керовані. Згадаємо хоча б Хоторнський експеримент, проблеми страйків, непокора, конфлікти в колективі, монотонність і втома, викликані конвеєрним виробництвом і т.п. Основні перемінні в самій організації, що вимагають особливої уваги керівництва, це мета, технологія, структура, функціональні зони, завдання і ресурси, поєднання й ефективність використання яких може привести до різних результатів (рис. 1.2).
Усі ці перемінні найтіснішим образом взаємозалежні і можуть давати різний синергетичний ефект. Більш того, технологія, будучи одним з ресурсів, найважливішим фактором виробництва, тут виділена окремо. Це диктується головним чином тою обставиною, що технологія (особливо в сфері матеріального виробництва) є важливою складовою внутрішніх перемінних. Вона, по суті, є факторостворюючою складової сімейства перемінних, хоча, і є сама по собі досить консервативною (щодо постійної) економічною категорією в порівнянні, наприклад, з ресурсами і завданнями, які прагне досягти фірма (ЛПР) при ухваленні рішення. В організації можуть бути різні цілі. Організації, що займаються бізнесом, спрямовані, головним чином, на створення визначених товарів чи послуг у рамках специфічних обмежень — по витратах і одержуваному прибутку. При цьому визначальним фактором є місце розглянутої мети в шкалі людських потреб. Орієнтація, зумовлена цілями, пронизує всі наступні рішення керівництва, тому дуже важливою обставиною є встановлення таких цілей, що надалі (при ухваленні рішення) не змінювалися, чи, принаймні, носили уточнюючий характер, що не змінює на ступні економічні категорії (див. рис. 1.2) у принципі. У зв'язку з викладеним, загальні цілі фірми повинні бути піддані ретельним дослідженням потреб за допомогою, наприклад, таких питань: 1. Чи відноситься нова ідея до продукту чи послуги? 2. Чи задовольняє вона нові функції? (тут і далі під словом «функція» мається на увазі не функція керування, а функціональні зони (галузі) діяльності організації, наприклад; фінансова функція, функція виробництва, функція забезпечення, збуту і т.д.) 3. Чи задовольняє продукт існуючу чи постійну потребу більш ефективно, наприклад, з меншою вартістю, із кращою якістю чи з більшою привабливістю? 4. Чи відкриває він нову лінію продуктів чи завершує стару? 5. Чи полягає мета у відкритті нового ринку чи в розширенні існуючого? 6. Чи полягає мета в більш ефективному використанні засобів виробництва чи розподілу, робочої сили й сировини чи в усуненні недостачі цих факторів? 7. Чи усуває продукт труднощі сам, чи збільшує надійність існуючого продукту? 8. Чи використовує продукт який-небудь новий пристрій, теорію, матеріал, метод чи який-небудь інший елемент нової технології і якщо так, то з яким з перерахованих вище питань можна зв'язати це застосування? З іншого боку, установлюючи мету, керівництво організації повинно критично оцінювати і свої можливості відповідно до наявних ресурсів і обмежень. Цю оцінку можна виконати за допомогою іншої групи питань: 1. Чи допускає статут організації передбачувані напрямки діяльності фірми? Чи потрібна юридична консультація для з'ясування загальної юридичної атмосфери? 2. Чи буде сприятливою реакція акціонерів і органів влади на передбачуваний вид діяльності? 3. Чи можна одержати для продукту патент, авторські права, фабричні марки за допомогою заявки, покупки чи обміну? 4. Чи може організація використовувати існуючу технологію, у якій вона вже має права і досвід? 5. Скільки буде потрібно коштів для освоєння виробництва і яка можливість покриття цих потреб? 6. Чи досить гнучка фінансова політика? Чи в змозі фірма придбати і розподілити необхідні фонди? Чи сприятлива ділова коньюктура для збору цих грошових фондів? 7. Чи наявні в організації таланти необхідної широти і глибини для розробки продукту чи їх можна залучити? 8. Які частини проекту треба буде віддати субпідрядникам (огляд ринку, зовнішнє оформлення, напівфабрикати, упакування, виготовлення і т.д.)? 9. Чи наявні необхідні ресурси робочої сили, часу і лабораторних засобів чи їх можна швидко одержати з обліком швидкозмінних вимог ринку? 10. Чи досить придатні для нового продукту існуючі наявні засоби — робоча сила, машини, простір і складське господарство — чи будуть потрібні нові? 11. Чи є необхідною передумовою дослідження і розробка виробництва і якщо так, то які з попередніх питань сюди відносяться? Проведена оцінка можливостей постановки тих чи інших цілей з погляду нового продукту чи послуги є первинною, наближеною, але дозволяє установлювати вихідні цілі, що можуть уточнюватися в процесі роботи над проектом. Орієнтація, обумовлена встановленими цілями, пронизує всі наступні рішення керівництва. Читайте також:
|
||||||||
|