МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Загальна характеристика перемінних і мета фірм.Лекція 2 5.Загальна характеристика перемінних і мета фірм. 6.Організаційно-технологічні компоненти керованих перемінних 7.Завдання і ресурси. 8.Взаємовплив перемінних і закон самозбереження Розглянувши вплив зовнішнього середовища на організацію і провівши деякі дослідження ситуації, зв'язаної з ухваленням рішення по переходу на новий продукт, доцільно ознайомитися зі складом і змістом внутрішніх керованих перемінних, котрі необхідно також враховувати при розробці й ухваленні рішення. Оскільки організації являють собою створені людьми системи, то внутрішні перемінні, в основному, є продуктом управлінських рішень. При цьому буде вважатися помилковим, що всі внутрішні перемінні повною мірою цілком контрольовані і керовані. Згадаємо хоча б Хоторнський експеримент, проблеми страйків, непокора, конфлікти в колективі, монотонність і втома, викликані конвеєрним виробництвом і т.п. Основні перемінні в самій організації, що вимагають особливої уваги керівництва, це мета, технологія, структура, функціональні зони, завдання і ресурси, поєднання й ефективність використання яких може привести до різних результатів (рис. 1.2).
Усі ці перемінні найтіснішим образом взаємозалежні і можуть давати різний синергетичний ефект. Більш того, технологія, будучи одним з ресурсів, найважливішим фактором виробництва, тут виділена окремо. Це диктується головним чином тою обставиною, що технологія (особливо в сфері матеріального виробництва) є важливою складовою внутрішніх перемінних. Вона, по суті, є факторостворюючою складової сімейства перемінних, хоча, і є сама по собі досить консервативною (щодо постійної) економічною категорією в порівнянні, наприклад, з ресурсами і завданнями, які прагне досягти фірма (ЛПР) при ухваленні рішення. В організації можуть бути різні цілі. Організації, що займаються бізнесом, спрямовані, головним чином, на створення визначених товарів чи послуг у рамках специфічних обмежень — по витратах і одержуваному прибутку. При цьому визначальним фактором є місце розглянутої мети в шкалі людських потреб. Орієнтація, зумовлена цілями, пронизує всі наступні рішення керівництва, тому дуже важливою обставиною є встановлення таких цілей, що надалі (при ухваленні рішення) не змінювалися, чи, принаймні, носили уточнюючий характер, що не змінює на ступні економічні категорії (див. рис. 1.2) у принципі. У зв'язку з викладеним, загальні цілі фірми повинні бути піддані ретельним дослідженням потреб за допомогою, наприклад, таких питань: 1. Чи відноситься нова ідея до продукту чи послуги? 2. Чи задовольняє вона нові функції? (тут і далі під словом «функція» мається на увазі не функція керування, а функціональні зони (галузі) діяльності організації, наприклад; фінансова функція, функція виробництва, функція забезпечення, збуту і т.д.) 3. Чи задовольняє продукт існуючу чи постійну потребу більш ефективно, наприклад, з меншою вартістю, із кращою якістю чи з більшою привабливістю? 4. Чи відкриває він нову лінію продуктів чи завершує стару? 5. Чи полягає мета у відкритті нового ринку чи в розширенні існуючого? 6. Чи полягає мета в більш ефективному використанні засобів виробництва чи розподілу, робочої сили й сировини чи в усуненні недостачі цих факторів? 7. Чи усуває продукт труднощі сам, чи збільшує надійність існуючого продукту? 8. Чи використовує продукт який-небудь новий пристрій, теорію, матеріал, метод чи який-небудь інший елемент нової технології і якщо так, то з яким з перерахованих вище питань можна зв'язати це застосування? З іншого боку, установлюючи мету, керівництво організації повинно критично оцінювати і свої можливості відповідно до наявних ресурсів і обмежень. Цю оцінку можна виконати за допомогою іншої групи питань: 1. Чи допускає статут організації передбачувані напрямки діяльності фірми? Чи потрібна юридична консультація для з'ясування загальної юридичної атмосфери? 2. Чи буде сприятливою реакція акціонерів і органів влади на передбачуваний вид діяльності? 3. Чи можна одержати для продукту патент, авторські права, фабричні марки за допомогою заявки, покупки чи обміну? 4. Чи може організація використовувати існуючу технологію, у якій вона вже має права і досвід? 5. Скільки буде потрібно коштів для освоєння виробництва і яка можливість покриття цих потреб? 6. Чи досить гнучка фінансова політика? Чи в змозі фірма придбати і розподілити необхідні фонди? Чи сприятлива ділова коньюктура для збору цих грошових фондів? 7. Чи наявні в організації таланти необхідної широти і глибини для розробки продукту чи їх можна залучити? 8. Які частини проекту треба буде віддати субпідрядникам (огляд ринку, зовнішнє оформлення, напівфабрикати, упакування, виготовлення і т.д.)? 9. Чи наявні необхідні ресурси робочої сили, часу і лабораторних засобів чи їх можна швидко одержати з обліком швидкозмінних вимог ринку? 10. Чи досить придатні для нового продукту існуючі наявні засоби — робоча сила, машини, простір і складське господарство — чи будуть потрібні нові? 11. Чи є необхідною передумовою дослідження і розробка виробництва і якщо так, то які з попередніх питань сюди відносяться? Проведена оцінка можливостей постановки тих чи інших цілей з погляду нового продукту чи послуги є первинною, наближеною, але дозволяє установлювати вихідні цілі, що можуть уточнюватися в процесі роботи над проектом. Орієнтація, обумовлена встановленими цілями, пронизує всі наступні рішення керівництва. Читайте також:
|
||||||||
|