Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Завдання

Рівень А

1. Визначте основні напрями політики Володимира Мономаха. Поміркуйте над запитанням, чому в цьому фрагменті «Повчання» не знайшли відображення з’їзди князів та упорядкування князем законодавства.

 

2. Пригадайте історію середньовічної Європи та ідеали тогочасного су­спільства. Наскільки діяльність князя Володимира Мономаха відповідала цим ідеалам?

 

3. Чому після смерті батька Володимир погодився віддати престол Оле­гові?

Рівень Б

Охарактеризуйте діяльність Володимира Мономаха за таким планом:

1. Боротьба з половцями.

 

2. Зміцнення держави.

 

3. Методи, якими діяв Володимир Мономах.

Рівень В

1.Визначте, який внесок зробив князь Володимир Мономах у зміцнення Русі.

 

текст 2. із «Повчання дітям» Володимира Мономаха

«...Убогих не забувайте, а скільки зможете по змозі годуйте і подайте милостиню сироті, і вдовицю порадуйте самі, а не давайте сильним погубити людину. Ні правого, ні винуватого не вбивайте і не веліть убивати його. Якщо навіть заслуговуватиме смерті, і то не погубляйте жодного християнина....Старих шануйте, як отця, а молодих, як братів. У домі своєму не лі-нуйтеся, а все помічайте....На війну вийшовши, не покладайтеся на воєвод..., біля воїв лягайте, а рано вставайте, а оружжя не спішіть з себе знімати. Лжі остерігайтеся, і п’янства, і блуду, бо в них гине душа і тіло. Куди б ви не йшли і якими шляхами по своїх землях, не давайте отрокам чинити пакості, ні своїм, ні чужим, ні в селах, ні в житлах, щоб не почали нас проклинати....А найбільше шануйте гостя, звідки б він до вас не прийшов, чи простий чоловік, чи знатний, чи посол..., бо вони мимоходом прославлять чоловіка по всіх краях або добрим, або злим .Не забувайте того доброго, що вмієте, а чого не вмієте, того навчайтеся... Добро діючи, не лінуйтеся ні на що добре, найперше — до церкви: хай не застане вас сонце в постелі».

Запитання. Які моральні заповіді залишив Володимир Мономах своїм спадкоємцям?

6.Опрацювати таблицю і зробити висновки про місце України серед європейських держав.Зовнішньополітична діяльність Мстислава Володимировича

Діти Мстислава Володимировича   З ким брали шлюб  
Інгеборга   Данський принц Канут ІІ, король ободритів  
Мальфрідь   Норвезький король Сігурд ІІ, прославлений герой хрестових походів. Після його смерті одружилася з королем Данії Еріком-Емуном, братом Канута
Ірина Грецький царевич Андронік
Єфросинія - мала значний вплив на політику й сприяла поширенню української культури в Угорщині Угорський король Гейза ІІ
Ізяслав Польська принцеса
Святополк Моравська принцеса, дочка короля ­Оттона ІІ

Висновки

 

7.Історичний диктант

1. До тріумвірату Ярославичів входили:

2. У битві на річці Альті перемогу здобули:а) руські війська;б) половецькі війська;в) турки.

3. Брати Ярославичі доповнили:а) «Руську Правду»;б) «Повчання дітям» Володимира Мономаха,в) договір з Візантією.

4. Князівський з’їзд у Любечі відбувся __ р.

5. Із 1113 до 1125 р. великим князем був

6. Володимир Мономах став князем:а) завоювавши місто;б) отримавши Київ у спадок від батька;в) на запрошення киян.

7. Володимир Мономах є автором:а) «Повчання дітям»;б) «Слова о полку Ігоревім»;в) «Руської Правди».

8. Назвіть князівства на території України періоду роздробленості.

9. У «Слові о полку Ігоревім» розповідається:

а) про вдалий похід князя Ігоря на Візантію;б) військову підготовку князівської дружини;в) поразку руських військ від половців.

10. Слово «Україна» згадується

11. Особливістю політичного життя Галицького князівства була постійна боротьба між князями та …

12. Автором «Повісті минулих літ» вважається

 

 

Тема. Феодальна роздробленість. Поява удільних князівств

1.Працюємо з атласом«Самостійний розвиток земель Київської русі у сер. XII — на поч. XIII ст.»

1. Позначити на карті території Київського, Переяславського і Чернігово-Северського князівств.

2. Назвіть князівства — сусідів Київського, Переяславського і Чернігово-Сіверського князівств.

 

3. Хто з удільних князів воював за київський престол?

4. Хто з удільних князів захопив і зруйнував Київ?

2.За допомогою підручника визначити причини феодальної роздробленості Київської Русі (С. 114).

«Причини роздробленості Київської Русі».

Політичні Економічні Соціальні
     

3.Заповніть таблицю, записавши в стовпчики відповідні номери наведених фактів, які стосуються Київського, Чернігівського та Переяславського князівств

Київського Переяславського Чернігівського
     

1. Розташоване на сході Лівобережжя.

2. Найбільш населене князівство.

3. Розорене Андрієм Боголюбським.

4. Був побудований Софійський собор.

5. Потерпало від постійних нападів половців.

6. Розташоване на Правобережжі Дніпра.

7. За володіння ним між князями тривали суперечки.

8. Розташоване на півночі України.

9. Перебувало в залежності від Києва.

10. Князь Святослав Ярославич.

11. Розташоване на перетині торгових шляхів.

12. Князь Володимир Глібович.

13. Столиця цього князівства посідала друге місце за розміром серед руських міст


4. робота з текстами.

текст 1. Захоплення Києва в 1169 р. ЛІТОПИС РУСЬКИЙ.

І допоможе бог Андрійовичу Мстиславу із братією, та й захопив Київ. Мстислав же Ізяславич біг з Києва до Васильова... Грабували ... місто протягом двох днів... не було помилування нікому й нізвідки: горіли церкви, вбивали християн, інших ув’язнювали, жінок вели у полон, силою розлучаючи їх з чоловіками, ридали діти, дивлячись на матерів своїх. Й узяли вони майна без обліку, і церкви оголили від ікон, і книг, і дзвони познімали, і всі святині були забрані. Був пограбований навіть монастир Печерськ... І був у Києві серед всіх людей стогін, і туга, і скорбота безутішна, і сльози безупинні.

Запитання

1) Про які події повідомляє літописець?

2) Хто очолював військо загарбників?

3) Як поводилися у Києві завойовники?

текст 2. літопис про похід військ русичів на половців у 1185 р. ЛІТОПИС РУСЬКИЙ.

...У суботу ж, удосвіта, стали виступати полки половецькі, як ліс, розгубилися князі руські, не знаючи, кому проти кого виступати, оскільки половців було безліч. І сказав Ігор: «Це, знайте, зібрали ми на себе всю їхню землю...» І так домовившись, поспішилися вони, оскільки хотіли з боєм дійти до річки Донець, оскільки вони говорили: «Якщо відступимо і самі втечемо, а чорних людей залишимо, то гріх нам буде від Бога, що відступили, залишивши цих; отже, або помремо, або все буде живо на одному місці...».

Запитання

1) Хто очолив похід русичів проти половців?

2) Де відбулася битва руських князів з половцями?

3) Хто такі «чорні люди»?

4) Чим закінчився похід руських князів проти половців?

 

2. заповніть таблицю «Наслідки роздробленості Київської русі».

Політичні Економічні Соціальні
         

3. Заповніть таблицю, записавши в стовпчики відповідні номери чинників, що мали позитивний або негативний вплив. Зробіть вис-

новки про роль і місце Київської держави в історії країн Східної Європи.

Позитивний вплив Негативний вплив  
   

Високий рівень розвитку сільського господарства. 1.

Гуманізм права (не передбачалося смертної кари). 2.

Створення імперії. 3.

Розвиток ремесла. 4.

Завойовницькі походи та людські втрати в них. 5.

Участь у міжнародній торгівлі. 6.

Високий рівень розвитку освіти та мистецтва. 7.

Виникнення й розвиток великих міст. 8.

Створення умов для асиміляції завойованих народів. 9.

Міждинастичні шлюби. 10.

Захист від кочівників. 11.


4. Робота з джерелом ЛІТОПИС РУСЬКИЙ.

…люди київські прибігли до Києва і вчинили віче на торговищі, і сказали, пославши [послів] до князя: «Осьо половці розсипались по землі. Дай-но, княже, оружжя і коней, і ми ще поб’ємося з ними».

Та не послухав цього князь, а люди зняли крик і пішли до поруба Всеславового. Ізяслав же, бачивши це, із Всеволодом побігли з двора. … двір княжий розграбували - незчисленне множество золота і срібла, і кунами і хутром. Ізяслав же втік у Ляхи . Після цього ж половці пустошили по землі Руській…Всеслав же сів у Києві… сидів у Києві сім місяців…коли почув це Ізяслав, він оставив ляхів і пішов з Болеславом, небагато ляхів узявши, а перед собою послав до Києва сина свого Мстислава. І, прийшовши, Мстислав порубав киян, числом сімдесят чоловік, а других осліпили, а інших він без вини погубив, не вчинивши дізнання. Коли ж Ізяслав ішов до города, то вийшли люди назустріч з поклоном. І прийняли князя свого кияни, і сів Ізяслав на столі своїм місяця травня у другий день.

Назвіть місто, де відбулося повстання 1068 р. Охарактеризуйте це повстання за планом:

причини повстання  
перебіг подій  
наслідки.  

Доведіть або спростуйте твердження: «Відповідальність за деякі половецькі напади на Русь в ХІ — ХІІ ст. лягала на самих князів».

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 739

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичний диктант. | Історичний диктант

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.