Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання

Рівень А

Порівняйте події, про які йдеться в літописі, проаналізуйте причини, перебіг і наслідки, зробіть загальні висновки.

 

 

 

 

 

 

Рівень Б

Прочитайте уривки з літопису, з’ясуйте причини народних виступів, їхні наслідки. Здобуті відомості зазначте в таблиці «Народні виступи в Київ­ській Русі».

Рік, місце   Причини   Перебіг   Наслідки  
         

 

Порівняйте ці події та зробіть загальний висновок.

Рівень В

Користуйтеся для виконання роботи завданням рівня Б. У висновках визначте, що спільне між усіма цими виступами. Проти чого вони були спрямовані?

 

 

ДИДАКТИЧНА ГРА «знавці Київської Русі »

1«Історичне лото»

Розташуйте в хронологічній послідовності імена князів, що правили в Київській державі. Сформуйте визначення ключового слова, яке отримали.

Володимир Великий -Т

Святослав- Ц

Володимир Мономах -О

Дір -И

Ігор- Н

Ольга -И

Аскольд- З

Ярослав Мудрий- В

Кий- Я

Олег -Ч

2«Знавці дат і подій»

Завдання полягає в тому, що учні мають записати якомога більше дат, наведених у таблиці, та пояснити зміст подій, пов’язаних із ними.

 

       
       

 

       
       

 

3.«Історична абетка»

Написати список слів, які починаються з букви «П» і тісно пов’язані з темою «Виникнення та розквіт Київської Русі». Перемагає команда, що склала найдавніший список, слова якого відповідають завданню.

 

4.«Історичний поєдинок»

Команди задають одна одній питання

 

5. «Знавці культури»

1) Хто заснував першу на Русі бібліотеку?

2) Ким було започатковано на Русі школи?

3) Назвіть талановитого давньоруського художника Києво-Печерського монастиря.

4) Як називається мозаїчна ікона Божої Матері в Софійському соборі?

5) Які історичні особи Київської Русі були причислені до лику Святих?

6) Хто був засновником нинішнього російського міста Ярославля?

7) Коли і де з’явилася перша кам’яна споруда в Київській Русі? З ім’ям якого князя вона пов’язана?

8) Назвіть споруду в Київській Русі, присвячену Мудрості Господній. Коли і за яких обставин вона з’явилася

9) За часів правління якого князя були побудовані Золоті ворота? (

10) Який монастир був заснований у 1051 р. монахами Антонієм та Феодосієм?

6. «Хто швидше»?

1) Хто з князів на знак перемоги прибив щит над воротами Царграда?

2) Хто з князів загинув від рук своїх підданих?

3) Кому з князів вдалося перехитрити візантійського імператора?

4) Який князь став для нащадків уособленням воїна?

5) Яке місто біля Києва князь Володимир назвав своїм християнським іменем? (

6) Як народ прозвав князя Володимира Святославича?

7) Як за часів Київської Русі називали Чорне море?

8) Кого називали «тестем Європи»?

9) Яка жінка княжого роду стала королевою Франції?

10) Який князь здійснив 83 великі походи проти половців?

7. «Кому належать вислови»?

1) «Хай це буде матір’ю городам руським».

2) «Я, сину, пізнала Бога і радуюся, а коли і ти пізнаєш Бога, то почнеш радіти».

3) «Хочу іти на ви

4) «Ти, княже, чужу землю шукаєш і глядиш, а свою залишив» (Кияни)

5) «Оце приходили до мене болгари, кажучи: «Прийми закон наш». Потім прийшли німці, і ті хвалили закон свій...». (Володимир)

6) «От я і відходжу із цього світу, а ви, сини мої, живіть між собою в любові, бо всі ви брати від одного батька і однієї матері».

8. «Розумники й розумниці»

Спробуйте скласти настанову тому, хто прагне очолити державу й управ­ляти нею.

Князь Святослав - це нерозсудливий авантюрист, зверхник і безвольний виразник волі дружини чи видатний полководець та мудрий державний діяч?

Князь Володимир Святославич - це злодій, братовбивця, користолюбний син чи мудрий державець, справедливо наречений Великим? Відповідь аргументуйте.

 

На стрічці часу позначте всі основні дати (події), що сталися за правління князів Володимира Великого,Ярослава Мудрого


Тема Культурний розвиток Київської Русі в ХІ — і пол. ХІІІ ст.

1. робота текстами.

Прочитайте наведені написи і дайте відповіді на запитання.

1) Напис на берестяній грамоті: «Аз купець Домажир цією грамотою засвідчую, що узяв у борг 20 гривень у чернігівського гостя (купця) Гліба».

2) Напис на глиняному посуді: «Цей глек виготовив гончар Милоніг».

3) Напис на мечі: «Сей меч зробив коваль Путята».

4) Напис на берестяній грамоті: «Аз Марфа, вдова дружинника Гордяти, б’ю чолом тисяцькому Кирилу, прошу справедливого суду для чада мого Михайла, бо став він жертвою навіту і нізащо в порубі сидить».

Запитання

1) Про що свідчать ці написи?

 

2) Ким вони були зроблені?

 

3) До яких суспільних верств належали автори?

 

4) Для чого майстри робили написи на своїх виробах?

 

2. робота з таблицями.заповніть таблицю «Культура Київської русі».

ГАЛУЗЬ КУЛЬТУРИ ХАРАКТЕРНІ ОЗНАКИ
  Освіта    
  Мова  
Книгописання    
Література    
Архітектура    
Живопис  
Музика  
   

Співвіднесіть дати і події.

1) Перша письмова згадка назви «Україна» а) 1113 р.

2) завершено написання «Повісті минулих літ» б) 1187 р.

3) збудовано Софійський собор г) 1037 р.

 

 

Тема. Узагальнення за темою «Київська русь за часів роздробленості»

Кросворд 1. У цьому кросворді всі слова починаються з літери В.

1. Ім’я онука Ярослава Мудрого та візантійського імператора.

2. Після втечі Ізяслава в Польщу був проголошений князем.

3. ріка, берегів якої сягали на сході половці.

4. Головне місто Волинської землі.

5. Прикордонне місто Переяславського князівства.

6. Син Ярослава Мудрого, який княжив у Переяславі.

7. Одне із князівств, яке утворилося після розпаду Київської русі.

8. Держава на південь від Київської русі, куди так часто ходили в походи київські князі.

9. Спадкова територія, що передавалась у спадок від князя до його синів.

10. Місто-фортеця на півночі Києва.

11. Народні збори.

12. Князь Галицького князівства, син ростислава, онука Ярослава Мудрого.

 

 

Кросворд 2. А в цьому кросворді всі слова закінчуються літерою А.

1. Назва, яка вживалася щодо Чернігівського князівства, — __ земля.

2. Нова збірка законів «__ Ярославичів».

3. Царський вінець, який отримав Володимир Мономах від візантійського імператора

4. Форма правління в Новгородській землі.

5. Головна річка Чернігово-Сіверського князівства.

6. Грошова одиниця Київської русі.

7. Країна, з якою вели торгівлю Галицька і Волинська земля.

8. Яку назву вперше щодо руських земель було вжито у 1187 р.?

9. Грошовий штраф за вбивство вільної людини.

10. Територія, яка передавалась у спадок, — __ вотчина.

11. Військо на чолі з князем.

12. Шматочки кольорового скла для виготовлення мозаїки.

 

 

Тема. тематичне оцінювання за темою «Київська Русь за часів роздробленості»

І рівень

1. Володимир Мономах посів престол у Києві в:а) 1019–1054 рр.;б) 1025–1032 рр.;в) 1113–1125 рр.

2. Київська русь розпалася на чотири князівства. Так чи ні?

3. Автором «Повчання» (1099) був:а) Володимир Великий;б) Ярослав Мудрий;в) Володимир Мономах.

4. Доповніть речення.

Політичним центром Галицької землі було місто………………….

5. Правлячою династією з 1120 р. у Волинському князівстві були Мономаховичі. а) Так;б) ні.

6. Більшість галицьких бояр отримали свої маєтності від князів за службу.а) Так;б) ні.

ІІ рівень

1. Вотчина — це:а) землеволодіння;б) землекористування;в) земля, що перебувала у користуванні общини;

г) земля, що переходила у спадщину;д) земля, що надавалася за службу.

2. Співвіднесіть дати і події:

1) 1097 р. а) зруйнування Києва Андрієм Боголюбським

2) 1113 р. б) прихід до влади в Києві Володимира Мономаха

3) 1169 р. в) з’їзд князів у Любечі

3. Дайте визначення понять:

а) міжусобиця;

б) вотчина;

в) уділ.

4. Володимир Мономах вів успішну боротьбу з:а) печенігами;б) половцями;в) монголо-татарами.

5. Доповніть речення.

На заході Галицька земля межувала з …………………… .

6. Про кого з галицьких князів згадує «Слово о полку Ігоревім»?

а) Василька Ростиславича;б) Володимира Володаревича;в) Ярослава Володимировича (Осмомисла).

ІІІ рівень

1. Із числа запропонованих виберіть ті положення, які, на ваш погляд, стали причинами роздроблення Київської русі на самостійні удільні князівства.

1) Господарський розвиток та піднесення політичної ролі окремих міст, що вступили в суперництво з Києвом.

2) рішення Любецького з’їзду про запровадження вотчинного землеволодіння.

3) Масові селянські виступи, заворушення міщан.

4) Невизначеність у наслідуванні великокнязівського престолу.

5) Князівські усобиці.

6) Втручання у внутрішні справи русі європейських держав.

7) Вторгнення монголо-татар.

8) Великі розміри держави.

2. Наведені нижче події розташуйте у логічній послідовності.

1) Війна між синами та онуками Ярослава Мудрого за владу і землю.

2) розпад Київської русі на окремі князівства, які не хотіли коритисяКиєву.

3) Посилення нападів половців.

4) Послаблення військової могутності Київської русі.

5) Смерть Ярослава Мудрого.

6) занепад Київської русі.

3. Які з наведених князівств розташовувалися на території сучасної України


а) Чернігівське;

б) Володимиро-Суздальське;

в) Турово-Пінське;

г) Переяславське;

д) Галицько-Волинське;

е) Рязанське;

ж) Київське;

з) Полоцьке

і) Турово-Пінське;

 


4. Основною ознакою розвитку Київської русі в ХІ першіоловині ХІІІ ст. було:

а) посилення централізації управління і зосередження влади в руках київського князя;

б) зростання ролі віче в політичному житті;

в) послаблення влади великого київського князя і зростання політич-ної самостійності удільних князів.

5. розташуйте в хронологічному порядку наведені події.

а) розорення Києва володимиро-суздальським князем Андрієм Боголюбським;

б) невдалий похід Ігоря Святославича проти половців;

в) прихід до влади Володимира Мономаха;

г) з’їзд князів у Любечі;

д) повстання киян проти Ярославичів.

6. Про яку подію йдеться?«Пощо ми губимо руську землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і раді є, що межи нами війна донині. Відтепер з’єднаймося в одне серце і обережімо руську землю. Кожен хай держить вотчину свою…»

IV рівень

1. «Повість минулих літ» закінчується 1113 роком, тобто приходом до влади в Києві князя Володимира Мономаха. Спробуйте продовжити літопис до 1125 р. Складіть оповідання з 10 речень і дайте йому назву.

2. Проаналізуйте державницьку діяльність князя Володимира Мономаха. Дайте оцінку його людським якостям і здібностям полководця і державного діяча.

3. Який період в історії Київської русі відтворено в «Слові о полку Ігоревім»? Спробуйте від імені автора «Слова» висловити своє ставлення до цих подій

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 1336

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичний диктант | ДОДАТКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.