Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття №6

Література.

План

Практична робота №5

Виконання роботи.

План

І. Підготувати сповіщення на такі теми:

1. Особливості газообміну у водному середовищі. Вода як екологічне середовище.

2. Принципи водного дихання. Тварини оксифіли-стенобіонти, евриоксибіонти, оксифоби-стенобіонти. Пристосування до зміни вмісту кисню у воді.

3. Газообмін у повітряному середовищі. Принципи повітряного дихання.

4. Дихання у птахів.

5. Газообмін у пірнаючих тварин. Запасання О2 при пірнанні.

6. Пристосування до економного використання О2.

II. Замалювати схему протитоку води та крові у зябрах кісткових риб (за Шмідт-Нієльсен, 1982, та Hoar, 1966).

 

ІІІ. Виконати роботу "Визначення трофічних зв'язків у екосистемі".

Мета:Визначити мережу трофічних зв'язків у межах одного екоїда або екосистеми.

Матеріали та обладнання:лупа, підзорна труба, фотоапарат тощо.

 

1. В межах обраної екосистеми вибрати та записати видовий склад автотрофів.

2. Визначте основних споживачів рослинності (травоїдних тварин). Запишіть склад консументів 1-го порядку.

3. Встановіть консументів 2-го, а можливо, й вищого порядків.

4. Складіть характерні для даної ділянки трофічні ланцюжки, зазначивши їх тип (пасовищний, детритний, паразитарний).

5. Оберіть будь-який екоїд (дуб, 2-3 екземпляри сосни, повалений стовбур дерева, пеньок з грибами тощо).

6. Спостереженням встановіть і накресліть основні трофічні ланцюжки, пов'язані з цим екоїдом.

7. Зробіть висновки.


Тема:Теплообмін, терморегуляція у тварин. Значення сонячної енергії.

Мета:Визначити вплив видимого світла, ультрафіолетових та інфрачервоних
променів на життєдіяльність тваринного організму, з”ясувати особливості терморегуляції у пойкілотермних та гомойотермних організмів.

І. Підготувати сповіщення на такі теми:

1. Світло та екологічний фактор. Його вплив на поведінку тварин.

2. Значення температури середовища в житті тварин.

3. Особливості терморегуляції у пойкілотермних тварин. Температурна компенсація.

4. Гомойотермні тварини. Хімічна та фізична терморегуляція.

5. Суть оборотної гіпотермії у тварин.
II. Переглянути відеофільми "Білий ведмідь", "Амфібії та рептилії"" та дати відповіді на запитання:

1. В чому полягає адаптивна поведінка пойкілотермних тварин, пов’язана з терморегуляцією? Навести приклади.

2. Назвати види рептилій геліотермних та геотермних.|

3. Якою може бути t° тіла гомойотермних тварин?

4. Якою буває терморегуляторна поведінка білого ведмедя, ведмедя грізлі?
III. Записати в зошит умови появи у процесі філогенезу комплексу терморегуляційних реакцій (за І.О. Шиловим).

[1], [2], [3], [4], [5], [6], [7].


Тема: Біологічні цикли. Просторова орієнтація у тварин.

Мета: Ознайомитись із циркадними та цирканними ритмами у тварин, механізмами їх регуляції; особливостями просторової орієнтації у представників різних таксонів.


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  5. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Відповідь на практичне завдання.
  12. Вступне заняття




Переглядів: 797

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота №4 | Методика фенологічних спостережень за тваринами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.