МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція №5План Тема:Адміністративно правові норми Лекція 4 1. Поняття , особливості і види адміністративних норм. 2. Джерела адміністративного правових норм. 3. Систематизація адміністративного права.
1.Адміністративно- правові норми- встановлена , ратифікована або санкціонована держава, забезпечена при необхідності її примусовою силою, загальнообов’язкове і формально визначене правело поведінки, яке надає учасникам суспільних відносин, що складають предмет адміністративне право і покладають на них юридичні обов'язки.
Особливістю адміністративного права норми є : · Її встановлює , ратифікує держава · Санкції за порушення норм передачі в діючих нормативно-правових актах · Норма закріплює формальні права і обов’язки всіх суб’єктів адміністративного права · Виступає загальнообов’язковим і формально визначений правилом поведінки · Забезпечує примусовою силою держави · Закріплює в актах , які видаються уповноваженими органами влади
Особливості адміністративного права науки , як регулятора суспільні відносини: · Предмет регулювання адміністративного права науки суспільні відносини пов'язані з функціонуванням органів державної влади та інших компетентних суб'єктів, при здійсненні функцій управління. Завданням норми висткпає визначити міру застусування компетенцій уповноважених органам · В адміністративних правових нормах відбивається метод адміністративного права, співвідношення імперативного і диспозитивного · Адміністративно правові норми встановлюються в процесі реалізації виконавчої влади безпосередньо суб’єктом · Характер відносин, що врегульовує адміністративні права дії визначає структуру адміністративно правових норм. Класична модель правових норм: · Диспозиція · Гіпотеза · Санкція Гіпотеза-встановлює фактичні умови за яких діє норма. Диспозиція- формулює правило поведінки. Санкція- містить вказівку на примусові заходи, що мають бути застосовані при порушенні норми. Специфікою реалізації адміністративного - правових норм є те , що санкція не завжди передбачає в законодавчому акті, який містить диспозицію.
Поділ адміністративно –правових норм за різними критеріями: За змістом розрізняють такі адміністративно-правові норми: 1. фіксують права і обов'язки громадян; 2. закріплюють порядок утворення і правове становище владних суб’єктів; 3. встановлюється порядок державної служби ; 4. визначають форми і методи управлінської діяльності; 5. встановлюють способи і види забезпечення режиму законності і порядку в державному управлінні; 6. окреслюють адміністративно-правові засади управління ,економікою, соц-культурною сферою, національною безпекою;
За цільовим призначенням: 1. регулятивні – фіксують права і обов'язки; 2. охоронні – спрямовані на регламентацію примусових заходів щодо правопорушників;
За методом впливу на суб'єктів: 1. забов'язуючий- обов'язок здійснювати позитивні дії; 2. забороняюча- встановлює межу утримання від певних дій ; 3. повноважуючі- надають компетенцію, щодо здійснення певних позитивних дій; 4. рекомендаційні- поради ,щодо раціональності дій; 5. стимулююча- встановлює наслідки здійснення позитивних дій (дії повинні мати суспільний корисний характер);
За галуззю застосування( належності): 1. матеріальні- визначають права і обов’язки певних учасників адміністративних дій; 2. процесуальні- встановлюють порядок реалізації складових елементів адміністративно-правових норм;
За межами дії:: 1. загальнообов’язкові на всій території держави; 2. місцеві- (відомчі, міжвідомчі) локальні,територіальні;
За порядками дії: 1. строкові- діють певний час; 2. безстрокові- діють до моменту скасування;
За порядком впливу на фізичних осіб: 1. загальні (для всіх); 2. спеціальні (окремі групи осіб);
Практична реалізація адміністративно-правових норм виражаються через: 1. виконанн- активні дії суб’єкти, спрямовані на здійснення приписів норм; 2. дотримання- пасивні дії суб'єкта спрямовані на дотримання забороняючих норм; 3. використання- рішення суб'єкта ,щодо ймовірності застосування певної норми; 4. застосування- основна форма діяльності органів виконавчої та інших владних суб'єктів , що полягає в прийнятті ними індивідуально- юридичниї рішень владного характеру тобто безпосередньо впливу на певні суспільні відносини;
2. Джерела адміністративного права-прийнята уповноваженими органами актів правотворчості, що мають практичне застосування , які стосуються і цілком складаються з адміністративно-правових норм чи містять хоча б одну з таких норм.
Ознаки джерел адміністративного права: 1. грунтуються на чинних нормах К і законів, які мають вищу юридичну силу 2. джерела- нормативні акти органів виконавчої влади всіх ланок ,що слугують юридичною базою для прийняття рішень нижчими за рангом суб’єктами управління 3. джелела-нормальні акти вищих органів державної влади мають більш широке застосування ніж аналогічні локальні акти. 4. нормативні акти відомчого галузевого характеру повинні базуватися на ждерелах загального характеру.
Види джерел : 1. Конституція України 2. міжнародні договори 3. акти,що мають силу закону 4. укази та розпорядження ПУ 5. постанови Верховної Ради 6. постанови і розпорядження КМУ(каб.мін) 7. нормативні накази керівників центрів органів виконавчої влади 8. розпорядження голів місцевих державних адміністрацій 9. рішення органів місцевого самоврядування , що містять адміністративно-правові норми.
3. Адміністративне право України ,як будь-яка галузь права вимагає певної систематизації. Систематизація- впорядкування і вдосконалення чинного законодавства та ін. н. п. матеріалу шляхом його обробки і викладення в певній системі у вигляді збірників , довідчиків чи у формі зведених кодифікованих актів.
Види системат: 1.кодифікація 2.інкорпорація Кодифікація- вид правотворчості ,предметом упорядкування якого є не нормативно-правові акти, а безпосередньо юридичні норми. Кодифікація в адміністративних прав здійснюється шляхом: 1. об’єднання в єдиному акті адміністративно-правових норм , що містяться в різних нормативних документах. 2. вдосконалення змісту цих норм 3. усунення застарілих норм 4. заповнення прогалин в адміністративному правовому регулюванні Інкорпорація –впорядкування чинних нормативних правових актів, шляхом їх розміщення за відповідною системою в єдиних збірниках або виданнях.
Читайте також:
|
||||||||
|