Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Генезис вивчення речовинного складу порід

Вивчення складу уламкової частини осадочних гірських порід дає матеріал не тільки для відновлення умов накопичення, тривалості, напрямку і дальності переносу, але реконструкції областей зносу, складу порід в джерелах живлення. При тривалому переносі гальки менш стійких порід (глинистих сланців, вапняків – ракушняків, основних магматичних порід) руйнуються і відбувається їх збагачення більш стійкими гальками кварцу, кварцитів, окремнілих порід. Важливими дослідженнями є вивчення алотигенних мінералів.

Якщо у важкій фракції мінералів присутні апатит, циркон, рутил, рогові обманки, а в легкій – польові шпати і кварц, то це свідчить про руйнування гранітоїдів. Асоціація магнетиту, титаномагнетиту, сфену, основних плагіоклазів, амфіболів піроксенів найбільш характерна для ультраосновних та основних порід.

Наявність дистену, ставроліту, гранату, кварцу з хвилястим погасанням свідчить про розмив метаморфічних масивів.

Важливе значення для реконструкції фізико-географічних та геохімічних особливостей середовища осадкоутворення мають і аутигенні мінерали, при цьому необхідно виділяти мінерали, які випали в осадок хімічним або біохімічним шляхом на стадії седиментації, та мінерали діагенетичні.

Зокрема, кальцит і доломіт, сульфати і галоїди, пластові фосфорити формуються на стадії седиментації, глауконітова стадія діагенезу відбувається в морських умовах.

Кальцит і доломіт формуються в басейнах з різною солоністю – від слабомінералізованих майже прісноводних умов, до морських, часто з підвищеною солоністю в зоні відносно підвищених температур. Карбонатні породи можуть утворюватися як в морських умовах, так і в озерних або лагунних. Витримані по площі пачки карбонатних порід, які простягаються на сотні і навіть тисячі кілометрів – це морські формування, в той час як обмежене їх площинне поширення свідчить про озерне походження.

Наявність потужних товщ гіпсів та ангідритів, галоїдних солей з поліміктовою або базальною структурою цементу вказує на високі стадії засолення басейнів при арідному кліматі, а поклади вугілля, навпаки, свідчать про вологий клімат з достатньо високими (в любому випадку додатними) температурами.

Для літолого-фаціального аналізу використовують геохімічні показники, які дають можливість простежити формування окремих елементів, їх міграцію та осідання, наприклад, вміст бору в морських водах вищий, ніж в прісноводних, а галію – навпаки. Окремі хімічні елементи характеризують оксидно-відновні процеси середовища. Так, у відкладах, що формуються у відновному середовищі, збагачених часто органічною речовиною, підвищений вміст міді, нікелю, молібдену та інших елементів, в басейнах з високим вмістом сірководню в породах спостерігається підвищений вміст сірки і т.д.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  3. II. Мета вивчення курсу.
  4. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  5. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. Вивчення нового матеріалу.
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Вивчення нового матеріалу.
  10. Абразивність гірських порід і геостатична температура
  11. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  12. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування лихоманки.




Переглядів: 785

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСНОВНІ МЕТОДИ ФАЦІАЛЬНОГО АНАЛІЗУ | Генетичне значення текстур породи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.