Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Регулювання торгівлі товарами митно-тарифними методами в рамках угоди

Згідно з правом COT, жодна договірна сторона не повинна встановлювати чи зберігати у відношенні імпорту чи експорту жодних інших заборон чи обмежень, "крім митних тарифів, податків і інших зборів" (Ст. II ГАТТ). Іншими словами, якщо держава ба­жає обмежити імпорт чи експорт, вона має право це зробити тільки за допомогою митних тарифів.

Один із найголовніших принципів міжнародної торгівлі по­лягає у тому, що держави можуть обмежувати доступ на націо­нальний ринок тільки за допомогою митних тарифів. Щоб ви­конувати захисну функцію, тарифи повинні бути транспарентними і недискримінаційними; їхня головна функція полягає в диференціюванні цін: ціни на імпортні продукти, природно, повинні бути вище, ніж на порівняні національні товари, тому що включають тариф. Іншими словами, вони не наносять збит­ку вільній дії ринкових сил і самі по собі не спотворю­ють умови конкуренції, тому що мають уніфікований фінансо­вий вплив. Це головна причина, завдяки якій митним тарифам надається перевага серед інших засобів обмеження міжнародного товарообігу. Такий підхід відбився певною мірою в ГАТТ, в яко­му тарифи легалізовані як єдиний метод захисту національних ринків. Це дійсно найбільш транспарентний і об'єктивний ме­тод, заснований винятково на різниці в ціні між національним й іноземним товаром. Крім того, багатобічна торгова система — принаймні, якщо вона будується на вільному підприємництві та вільному ринку, — повинна зберігати конкурентне середовище, а умови конкуренції повинні бути рівними для всіх. Це дозволяє досягти ефективного міжнародного поділу праці, що залежить від порівняльних переваг.

Тарифи, у відношенні яких були проведені тарифні перего­вори, включаються в списки поступок і вважаються жорстко прив'язаними (прикріпленими) до певного рівня. Будь-яке на­ступне несанкціоноване підвищення ставки тарифу вище цього рівня саме по собі є несумісним із зобов'язаннями країни і є по­рушенням права COT.

Поняття і функції тарифу

Тарифи є одним з найпоширеніших інструментів створення торговельних бар'єрів. Важливим завданням COT є надання можливості країнам-членам для ведення переговорів стосовно взаємного зниження тарифів. Перед тим, як розглянути право­ву базу, що передбачає правила застосування тарифів, слід за­своїти їх визначення, функції та складові елементи (ставки, класифікацію та оцінку вартості).

Отже, тариф це податок, що накладається на імпорт чи експорт товарів. Тарифи виконують три основні функції: є джерелом прибут­ку, захищають національне виробництво та запобігають спотво­ренням у торгівлі (каральна функція).

Функція прибутку реалізується за рахунок того, що дохід від збору тарифів для держави є джерелом фінансування дер­жавного бюджету. В минулому функція прибутку була основ­ною з причин запровадження тарифів, але економічний ріст та створення систематичного національного податкового кодексу призвели до втрати її важливості у розвинутих країнах. Однак у деяких країнах, що розвиваються, отримання прибутку все ще може бути важливою функцією тарифу (для деяких країн, що розвиваються, тарифні надходження можуть становити до 40% доходу держбюджету).

Тариф також являє собою засіб для захисту національних виробників, змінюючи умови, в яких конкурують товари в та­кий спосіб, що конкурентний імпорт опиняється в невигідному положенні. Дослідження тарифних ставок, що засто­совуються різними країнами, дійсно свідчить про те, що вони, певною мірою, відображають конкурентоспроможність націо­нальних виробників. У деяких випадках "тарифні квоти" вико­ристовуються для врівноваження доступу до ринку та захисту національного виробника.

Тарифні квоти виявляють себе, накладаючи низьке мито, або не накладаючи зовсім, на імпорт до певного рівня (основне мито), а потім збільшуючи ставки (другорядне мито) на будь-який імпорт, що перевищує попередній рівень (наприклад, кра­їна А дозволяє ввести 10 000 т помідорів без мита, а решту — з митом 50%). Застосовуються й інші різновиди тарифів — "сезонні тарифи" коли, наприклад, тариф країни А на вино­град взимку становить 0% , бо національні виробники не мо­жуть вирощувати виноград зимою, а влітку — 50% для захисту національного продукту. Тарифи можуть зростати з підвищен­ням ступеня оброблення товару. Наприклад, країна А накладає тариф 10% на необроблену зрубану деревину, 20% — на дош­ки з цієї деревини і 30% — на меблі з цієї деревини. Завдяки цьому типу тарифів імпортуюча країна захищає деревооброб­ну промисловість і заохочує країни-експортери торгувати необробленою сировиною.

COT забороняє використання лише кількісних обмежень для захисту національного виробництва, але допускає застосуван­ня з цією метою тарифів. Вартість захисту національної про­мисловості являє собою загальне зниження економічного доб­робуту країни, що захищається, і так само зниження добробу­ту світової економіки в цілому, але до тарифів ставляться все ж прихильніше, ніж до кількісного обмеження.

Каральні тарифи можуть застосовуватися для знешкоджен­ня спотворень у торгівлі. Наприклад, угода про антидемпінг допускає використання "антидемпінгового мита" для нейтралі­зації демпінгу; угода про субсидії дозволяє застосовування мита для рівноваги, коли країна-експортер надає своїм виробникам субсидії, котрі, в свою чергу, не будучи забороненими, все ж шко­дять національній промисловості країни-імпортера.

COT має на меті звести використання державами торгових захисних інструментів лише до тарифів, тобто перевести квоти, технічні бар'єри та інші інструменти у тарифний еквівалент, переважно з економічних міркувань. Після того, як усі держави-члени COT використовуватимуть лише тарифи як інстру­мент торговельної політики, наступним кроком COT буде лібе­ралізація міжнародної торгівлі шляхом зменшення цих тари­фів. Отже, COT досягає лібералізації торгівлі двома способами: по-перше, обмежуючи всі інструменти торговельної політики до тарифів, і, по-друге, знижуючи ці тарифи.

Одним із найважливіших моментів застосування тарифу є його розмір. Починаючи з 1947 року, у ГАТТ передбачені стан­дарти щодо процесу зниження тарифів. Під час переговорів про тарифи (відомі як "раунди", останнім з них був Уругвайський раунд) країни запровадили найвищі розміри тарифних ставок і взяли на себе зобов'язання не накладати тарифів, вищих за цей рівень. Таким чином, держави-члени COT "прив'язали" свої тарифи до певної межі й погодились у процесі переговорів змен­шувати цей рівень. ГАТТ вдалося сприяти взаємному знижен­ню цих показників.

Ст. XXVIII ГАТТ передбачає, що у випадку, коли члени ба­жають підвищити кінцеві прив'язані розміри тарифів або від­мовитися від тарифних пільг, вони повинні вести переговори та досягнути згоди з іншими членами, з якими вони раніше вели переговори, а також розпочати консультації з найбіль­шими країнами-постачальниками (тими, що мають не менше 10% імпорту певного товару), які зацікавлені у зміні кінцево­го розміру.

 


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автомати для комбінованої торгівлі
  3. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  4. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Автоматичне регулювання.
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  12. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Справа США — Креветки (Ст. XI та XX (g) ГАТТ). | Роль сфери послуг у світовій економіці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.