Частка ринку розраховується у відсотках і може бути визначена різними способами:
1. Частка ринку за обсягами продажу
де qпев. тов. — кількість проданих товарів певного виду у натуральних показниках; qтов. — загальний обсяг продажу товарів на базовому ринку в натуральних показниках.
2. Частка ринку за вартісними показниками
де Qпев. тов. — продаж товарів певного виду у вартісних показниках; Qр — місткість ринку у грошових одиницях.
3. Відносна частка ринку
де Rф — частка ринку фірми; Rk — частка ринку конкурента або групи конкурентів.
4. Насиченість ринку
Нр = N / Nn,
де Nn— загальна кількість споживачів або одиниць продукції, що може продаватись; N — кількість споживачів, які придбали товар або одиниць продукції, що була продана (залежно, в яких показниках – натуральних чи вартісних).
Вважається, що за рівня насиченості 85-90% ринок є безперспективним, 5-15% — ринок привабливий для фірми.
Індекс купівельної спроможності визначається за формулою:
Bt = 0,5уi + 0,ЗR1 + 0,2Рi,
де Bt — індекс купівельної спроможності i-го регіону в сумарній купівельній спроможності населення, %; у — частка доходу i-го регіону в чистому (після сплати податків) доході населення загалом по країні; R. — частка обсягу продажу i-го регіону в загальному обсязі продажу загалом по країні; Р — частка кількості населення i-го регіону в загальній чисельності населення країни.