Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура особистості за К. Юнгом

К. Юнг ввів поняття "психея", яке характеризує особистісь як цілісність. В межах психеї циркулює "життєва енергія", лібідо. Будь-який дисбаланс в розподілі цієї енергії викликає компенсаторні тенденції (Це сни, симптоми, творче натхнення, тобто творчі несвдомі процеси. Енергія в балансі не породжує цього, але коли баланс порушений вона ніби проливається поза краї і тече архітепічними руслами. Більше того вона в цьому випадку вже забарвлена актуальними проблемами індивіда ).

У структуру психеї ( цілісної особистості) входять наступні компоненти:

· внутрішній світ - зовнішній світ;

· свідомість: эго: персона (маска) ─ область свідомості, Его ─ область свідомості;

· особисте несвідоме: із несвідомого ─ область "тінь" (анимус у жінок і анима у чоловіків).

Розглянемо деякі з цих понять.

Эго (власне "Я") — центр поля свідомості особистості.

Персона (маска) — верхній шар, фасад особистості, який включає соціальні ролі, стиль поведінки, зовнішність людини, тобто образ, якому віддається перевага, який вона представляє іншим.

"Самість" — центральний архетип в структурі Эго. Це архетип впорядкованості і цілісності особистості. Згідно з Юнгом, "самість" є якість, що перевершує свідоме Эго. Вона охоплює не тільки свідомість, але і несвідому психею. "Самість" — це архетип потенціалу людської особи, (У Юнга чітко прослідковується ідея запозичена у східних релігій, що людина не нероджується одразу людиною, а лише її проектом. А стає Людиною в процесі самоздійснення.) кінцева мета процесу самоздійснення ( за югіанською термінологією індивідуації).

Особисте несвідоме — зона, що межує з Эго. Вона складається із забутих переживань, які можуть час від часу воскрешатися. Як і у 3. Фройда, особисте несвідоме досліджується через помилки, описки, помилкові дії.

Колективне несвідоме (архетипи) (На мою думку ці пняття не ідентичні у Юнга. Пості інформація у колективному несвідомому поскладана у формі архетипів.) — центральне поняття теорії К. Юнга, яке він визначив як "комору світових процесів, відкладених в структурі мозку і симпатичної нервової системи, складений в сукупності позачасовий і вічний образ світу, на противагу нашій свідомій одномоментній картині світу". Приклади архетипів: Мати, Батько, Герой, Дитя. ( Є ще і інший тип архетипів сюжетний.

Анімус у жінок і анима у чоловіків — архетипи. Анімус утілює чоловіче начало у жінок, аніма — жіноче начало у чоловіків. Виявляються ці архетипи часто у стосунках між чоловіком і жінкою. Наприклад, жінка може проектувати свій анімус на певного чоловіка і в зв'язку з цим сприймати його як сильного, мужнього, здатного захистити, а чоловік в цей час, знаходячись під владою архетипу Матері, відчуває потребу в опіці, що приводить до міжособового конфлікту.

"Тінь"— архетип, що є "темною", "низькою", гріховною інстанцією особи. Це те неприємне людині у самій собі, що вона приховує від себе і інших. Разом з тим К. Юнг вважав, що "тінь" може позитивно впливати на людину не тільки фактом її прийняття, але і тим, що вона може трансформуватися в позитивному напрямі, коли її зміст визнається природним. (Ми витісняємо те, що засуджуємо. А поганим це може бути лише з точки зору конкретного індивідуального досвіду конкретної особи. З точки ж зору необхідності у інших ситуаціях, у яких вона ще не була, це є ресурсом. Тому переоцінка і прийняття всіх своїх виявів робить нас сильнішими з точки зору ефективності у найрізноманітніших ситуаціях. Особливо, коли ми обираємо і використовуємо їх для конкретної ситуації свідомо.)

Саме з ідеї К. Юнга про "самість" беруть свій початок сучасні концепції самореалізації, такі популярні в різних напрямах світовій психології. Детальніше концепція самореалізації розвивається в гуманістичному напрямі психотерапії.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  7. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  10. Активність особистості та самоуправління
  11. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  12. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА




Переглядів: 6841

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні теоретичні положення в психології К. Юнга | Періоди життєвого циклу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.