МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проблема шестирічних дітей
Окремою є проблема шестирічних дітей. Залишаючись за рівнем розвитку дошкільниками, багато хто з них приходить до школи та включається у навчальну діяльність. У шестирічних дітей зберігаються притаманні дошкільному віку особливості мислення: по-перше, домінує мимовільна пам`ять (такі діти запам`ятовують не те, що потрібно, а те, що цікаво); по-друге, специфіка уваги дозволяє продуктивно виконувати певну роботу лише протягом 10-15 хвилин; по-третє, переважає прагнення вивчати нове передусім у наочно-образному та наочно-дієвому аспектах тощо. Пізнавальні мотиви у цьому віці ситуативні і нестійкі: під час навчальних занять вони з`являються і підтримуються лише завдяки зусиллям педагога. Оцінка навчальної роботи сприймається як оцінка особистості. Поведінка ще нестійка, залежить від емоційного стану дитини, що істотно ускладнює взаємини з дорослими і однолітками. Мета досягнення набагато успішніша за ігрової мотивації та оцінки поведінки однолітками. Усе це потрібно враховувати під час організації навчального процесу дітей шестирічного віку незалежно від того, де він здійснюється – у підготовчих групах дитячих садків чи в перших класах шкіл. Навчальні заняття з шестирічними дітьми вимагають ігрових методів, ”дошкільного” режиму тощо, а жорсткі умови формалізованої системи шкільного навчання є абсолютно неприпустимі. Вступ до школи – важлива подія у житті дитини. Діти по-різному сприймають її залежно від психологічної готовності. Більшість дітей охоче йде до школи. Діти включаються в навчальну діяльність, яка стає провідною в їх житті. Перехід на положення школярів забов`язує їх вчасно вставати, приходити в школу, дотримуватись правил шкільного життя незалежно від того, хочеться їм чи не хочеться це робити. Учні по-різному реагують на зауваження вчителя. Це залежить від індивідуальної готовності дитини до шкільного навчання. Одні поводяться адекватно шкільним вимогам, інші вимоги гальмують та викликають надмірну стриманість, інші не приймають вимог і діють всупереч. Діти, які б не були в дитячих садках, нерідко губляться в нових умовах. Не можуть знайти підстави для контакту з вчителем та однолітками. Отже, дуже важливим стає індивідуальний підхід до дітей у керуванні процесом входження їх у шкільне життя з його новим змістом, формами та вимогами. Важливу роль в становленні саморегуляції поведінки дитини відіграє оцінювання поведінки та знань вчителем. Справа в тому, що діти сприймають оцінку вчителя як оцінку своєї особистості у цілому (взагалі я хороший чи поганий). Отже, вміле оцінювання, яке носить конкретний характер, коли учень знає, що саме оцінюється в його роботі та поведінці, може сприяти зміцненню інтересу до навчання. У інших випадках дитина стає надмірно тривожною, уникає труднощів, невпевнена в своїх силах, негативні оцінки спричиняють стан дискомфорту, апатії. Грузинськими психологами та педагогами був проведений експеримент, що відміняв традиційне оцінювання дітей молодшого шкільного віку. В учнів формувалася міцніша мотивація вчитися не заради високого балу, а заради знань, швидко вироблявся самоконтроль, підвищувалася активність, зменшувалася частота тривожних емоційних станів, що позитивно відбилося на учбовій діяльності в цілому.
Читайте також:
|
||||||||
|