Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Кількісні ознаки.

Характерною особливістю спадкування кількісних ознак є те, що вони утворюють безперервний чисельний ряд розподілу. У F2 мінливість нащадків невелика і як правило не перевищує мінливості в F1.

 

Крайнє значення кривої нормального розподілу наближається до крайніх значень батьківських форм. Середнє значення F2 приблизно співпадає з середнім значенням у F1.

Гіпотеза множинних генів:

у разі кількісних ознак ми маємо справу з дією декількох пар генів, що впливають на розвиток однієї і тієї ж ознаки, – множинні (полімерні, однозначні) гени.

Полімерні гени забезпечують безперервну кількісну мінливість, на відміну від генів, які кодують якісні ознаки (олігогени) і утворюють дискретний розподіл.

Приклад. Забарвлення зерен у кукурудзи

А1 – червона;

а1 – біла;

А2 – червона;

а2 – біла.

РР: ♀А1А1А2А2 х а1а1а2а2  
  червона біла  
F1: А1а1А2а2    
  червона    
F2: 1 А1А1А2А2 – 4 д/г – темно-червоні; 2 А1а1А2А2 – 3 д/г – яскраво-червоні; 2 А1А1А2а2– 3 д/г – яскраво-червоні; 4 А1а1А2а2 – 2 д/г – червоні; 1 А1А1а2а2 – 2 д/г – червоні; 2 А1а1А2А2 – 1 д/г – світло-червоні; 1 а1а1А2А2 – 2 д/г – червоні; 2 а1а1А2а2 – 1 д/г – світло-червоні; 1 а1а1а2а2 – 0 д/г – білі.

де д/г – домінантний ген.

К-ть д/г
К-ть рослин

 

Кумулятивна полімерія – інтенсивність фенотипового прояву ознаки залежить від кількості домінантних генів.

Поява в F2 форм, у яких виявилося збільшення або зменшення значення кількісної ознаки в порівнянні з батьківським особинами складає основу трансгресивної мінливості.

Трансгресія– поява серед нащадків другого або наступних поколінь особин, у яких яка-небудь ознака виражена сильніше або слабкіше, ніж у початкових батьківських форм. Трансгресія може бути позитивною або негативною.

Чим більша кількість генів визначає дану ознаку, тим більше варіювання ознаки, тобто мінливість.

 

Приклад некумулятивної полімерії за формою рослини у грициків.

- А1, А2 - трикутна (∆);

- а1, а2 - овальна ( .).

Р РР:♀ А1А1А2А2 х а1а1а2а2

F1: А1а1А2а2

F2: 15 ∆ :1

9 А12_

15 3 А12а2

3 а1а1А2_;

1 а1а1а2а2

 

Некумулятивна полімерія – фенотиповий прояв ознаки не залежить від дози гена. Достатньо однієї домінантної алелі щоб викликати появу ознаки.

 

Плейотропія – тип взаємодії неалельних генів, коли один ген впливає на розвиток декількох ознак.

Ефект Парфані: ген, що відповідає у людини за подовженість кінцівок, – пальців рук, впливає на кришталик ока (аномалії).

 

 


Читайте також:

  1. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  2. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  3. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  4. Виробничі засоби: основні та оборотні, їх характеристика і відмінні ознаки.
  5. Дайте визначення інвективи, назвіть її основні ознаки.
  6. Дайте визначення інвективи, назвіть її основні ознаки.
  7. Демократія як політичний режим та його головні ознаки.
  8. Загальне значення іменника і його граматичні ознаки.
  9. Злочинна організація як форма співучасті має місце тоді коли в наявності є всі проаналізовані вище ознаки.
  10. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Категорії особливо небезпечних інфекцій. Ознаки. Збудники. Історія вивчення, правила роботи
  11. КІЛЬКІСНІ
  12. Кількісні дієслівні роди




Переглядів: 2160

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відхилення від типових чисельних співвідношень і їх причини. | Статистичні причини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.