Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

План

1. Характеристика знань із стилістики в чинних програмах з рідної мови для загальноосвітніх навчальних закладів.

2. Поняття про різні стилі мовлення, які вивчаються у загальноосвітніх навчальних закладах.

3. Методика написання різних жанрів публіцистики.

4. Методика написання різних видів ділових паперів.

5. Систематизація й узагальнення знань зі стилістики у старших класах.

Базова література

1. Гамрецький І. Мовленнєво-публіцистична культура учнів: один з аспектів // Дивослово. – 1999. - № 12. – С. 14-15.

2. Дідук Г.І. Лінгвостилістичні та комунікативно-ситуативні вправи у 5-7 класах. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 80с.

3. Иваницкая Г.М. Уроки развития связной речи: Пособие для учителя. К., 1990.

4. Капинос В.И., Сергеева Н.Н., Соловейчик М.С. Развитие речи: теория и практика обучения: 5-7 кл.: Кн. Для учителя / В.И. Капинос, Сергеева Н.Н., Соловейчик М.С. – М.: Просвещение, 1991. – 342с.

5. Коваль А.П. Ділове спілкування: Навч. посібник. К., 1992.

6. Кордун П.П. Вивчення стилістики в середній школі. –К., 1977.

7. Кучеренко І. Робота над розвитком стилістичних умінь і навичок учнів старших класів // Російська мови і літе­ратура в школі — 2000. — № 3. — С. 14-16.

8. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах. За М. Пентилюк. - К., 2001.

9. Михайлик В. Моделювання як важливий засіб формування культури ділового мовлення // Дивослово. – 1999. – № 7. – С. 28-32.

10. Пентилюк М. І. Культура мови і стилістика. – К., 1994.

Допоміжна література

1. Кучеренко І. Психологічні умови засвоєння стилістики учнями старших класів // Російська мова і література в школі. – 2004. - №4. – С. 9-12.

2. Кучеренко І. Функціональні стилі мовлення в аспекті сучасного мовознавства // Дивослово. – 2001. – № 12. – С. 32, 41-42.

3. Марун М. Ділове мовлення в школі // Дивослово. – 1999. - № 10. – С. 27-30.

4. Марун М. Формування ділового мовлення в школярів // Російська мова і література в школі. – 1999. - №3. – С. 19-23.

5. Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови // Російська мова і література в школі. – 1999. - №3. – С. 8-10.

6. Пентилюк М. Робота із стилістики. 5-7 кл. – К., 1984.- С. 47-90.

Готуючись до практичного заняття, необхідно повторити відомості про стилі мовлення, усвідомити практичне значення роботи над окремими видами публіцистичних жанрів та ділових паперів. Засвоєння теми вимагає знань практичної стилістики, класифікації функціональних стилів, стильових ресурсів російської мови.

Варто звернути увагу на основні поняття стилістики, які мають засвоїти учні 5-7 класів під час ознайомлення зі стилями мовлення та в наступних класах, коли будуть аналізувати тексти різних стилів. Особливої уваги потребує граматична стилістика, яка є периферійною частиною лінгводидактики.

До заняття необхідно з’ясувати місце роботи над розвитком публіцистичного та ділового мовлення на уроках української мови, зрозуміти, що формування комунікативної компетенції учнів залежить від чітко продуманої системи роботи над текстами різних стилів і засвоєння учнями стилістичних особливостей мовних явищ.

Повторити методику підготовки й написання замітки інформаційного характеру, замітки-роздуму, замітки дискусійного характеру, розписки, доручення, протоколу, заяви, автобіографії тощо. Підготовка до заняття вимагає аналізу типових помилок, що припускаються учні у висловлюваннях публіцистичного та ділового стилів.


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні поради
  12. Загальні правила та методичні положення конструювання




Переглядів: 1055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ № 3 | Завдання 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.041 сек.