Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання 4. Інформація і діловодство в менеджменті

Типи моделей

Питання 3. Методи розробки управлінських рішень

Етап 4. Вибір альтернативи.

Етап 3. Розробка альтернативних рішень.

Питання. 2 Характеристика процесу прийняття рішень, його основні стадії

Принципи прийняття ефективних управлінських рішень

 

 

 

Незалежно від підходу, за яким вирішується проблема, існують певні кроки (етапи), які необхідно пройти у процесі прийняття рішень.

Етап 1.Визначення проблеми. Процес визначення проблеми передбачає:

Етап 2. Формулювання цілей, обмежень і критеріїв. Передбачає визначення того, что потрібно досягти за допомогою визначеного рішення.

У якості основних обмежень найчастіше виступають:

Критерії – це стандарти, за якими мають оцінюватися альтернативні варіанти рішень:

 

 

Етап 5. Здійснення альтернативи. Реалізація цього етапу передбачає:

Етап 6. Оцінка результатів рішення. Цей етап передбачає визначення:

· чи досягнуто мету вирішення проблеми?

· чи відповідає отриманий результат прийнятому критерію (критеріям)?

· прйняття наступних рішень, обумовлених наслідками попередніх.

 

 

Вибір методу розробки управлінського рішення обумовлюється типом проблеми, яка підлягає вирішенню:

 

 

Для розв΄язання проблем першого типу, як правило, використовуються стандартні рішення, які викладені у нормативних документах (інструкціях, положеннях, методичних вказівках тощо). Однак для прийняття більшості управлінських рішень використовуються спеціальні методи.

Формалізовані методи прийнятті управлінських рішень – засновані на отриманні кількісних результатів розрахунків. Використовуються для добреструктурованих і частково слабкоструктурованих проблем. В основі таких методів лежить використання моделей.

Модель - це спрощена копія дійсності. Необхідність моделювання обумовлена ​​складністю процесів, зниженням ризиків впровадження безпосередньо в практику, можливістю прогнозів.

Фізична модель – збільшене/зменшене відображення досліджуваного об'єкта (наприклад структура управління підприємством);

Аналогова модель - замінює досліджуваний об'єкт об'єктом-аналогом, що поводиться як реальний об'єкт, але виглядає інакше (графіки, схеми, карти тощо);

Математична модель - заснована на використанні символів і позначень для опису властивостей об'єкта за допомогою формульних (математичних) залежностей.

Неформалізовані (якісні) методи прийнятті управлінських рішень – засновані на інтуіції, власному досвіді та досвіді інших осіб (експертів).

Взаємозв’язок між суб’єктом управління і об’єктом управління — здійснюється через інформаційну систему. Сучасний менеджер, як показують дослідження, витрачає від 50 до 90 % робочого часу на обмін інформацією.

Інформація

 

 

Дані

 

 

Для того, щоб дані перетворилися в інформацію, необхідно розуміння що вони означають.

Тобто інформація - це перетворені в певному контексті дані, що є змістовними та корисними для конкретних користувачів.

Управлінська інформація - це сукупність відомостей про процеси, що протікають усередині фірми та її оточенні, які служать основою ухвалення управлінських рішень.

Економічна інформація - це сукупність цифр, фактів, відомостей та інших даних, які переважно кількісно відображають суспільно-економічні явища і процеси. Вона містить дані соціально-економічного планування і прогнозування, фінансових планів, первинного, оперативного й бухгалтерського обліку, статистичної звітності, економічного аналізу тощо.

Здатність інформації знімати невизначеність - одна з найбільш важливих її властивостей, від яких залежить цінність інформації.

Обсяги та зміст інформації, потрібної різним суб’єктам управління, залежать від:

- масштабу й важливості управлінського рішення, яке приймає той чи інший менеджер;

- кількості й характеру параметрів, які регулюються в керованій системі (об’єкті управління) та які характеризують результати роботи системи;

- кількості варіантів можливого стану й поведінки керованої системи;

- величини та різноманітності внутрішніх і зовнішніх факторов;

- кількості та якості показників.

Тож для вироблення та прийняття конкретного управлінського рішення той чи інший менеджер має бути забезпечений релевантною інформацію - об’єктивною, повною, наданою в потрібний час, для конкретної особи і під конкретну ціль.

Тому до інформації, що використовується в управлінні системою, пред’являється ряд вимог:

 

 

Інформацію, що використовується в управлінні, класифікують за різними ознаками (табл. 7.1):

Таблиця 7.1

Класифікація інформації

 

Класифікаційна ознака Вид інформації
за формою відображення візуальна (графіки, таблиці, табло та ін.) аудіо аудіовізуальна (поєднує інформацію у формі зображення і звуку)
за формою подання цифрова буквена кодована
за характером носіїв інформації документована недокументована
за призначенням планова обліково-бухгалтерська звітна статистична виробничо-оперативна розпорядча довідкова нормативна
за напрямом руху вхідна вихідна
за стабільністю умовно-перемінна умовно-постійна
за способом відображення текстова (алфавітна, алфавітно-цифрова) графічна (креслення, діаграми, схеми, графіки)
за способом обробки піддається механізованій обробці не піддається механізованій обробці
за порядком виникнення первинна (несистематизовані дані) похідна (відомості, що пройшли процес попереднього «очищення» і систематизації) кінцева (інформація дає можливість ухвалювати обґрунтовані управлінські рішення
з погляду ступеня надійності достовірна (якщо її не можна поставити під сумнів) ймовірнісна
за періодичністю змінна добова декадна квартальна тощо

 

 

Поширеним носієм інформації, за допомогою якого реалізуються управлінські функції є документ.

За державним стандартом України (ДСТУ 2732-94), документ - це матеріальний об'єкт, що містить у зафіксованому вигляді інформацію, оформлений у заведеному порядку і має згідно з чинним законодавством юридичну силу.

Тобто, документом називають

.

Приблизно 12% управлінської інформації представлено в електронній формі, структуровано зберігається і управляється за допомогою системи управління базами даних; приблизно 15% неструктуровані дані в електронній формі (як правило це текстова інформація); біля 73% інформації традиційно зберігається на папері.

Документиодного виду мають загальне призначення і єдиний формуляр.

Формуляр –

.

Реквізит

 

.

За призначенням ділові документимають вид оригіналу, копії, дубліката, витягу.

Оригінал - основний вид документа, його перший або єдиний примірник. Оригінал має підпис уповноваженої особи і у разі потреби оформляється штампом і печаткою.

Точне відображення оригіналу називається копією. На копії повинен бути штамп підприємства, а в правому верхньому куті - позначка «Копія». її засвідчують проставленням нижче реквізиту «Підпис» засвідчувального надпису «Вірно». При цьому пишуть назву посади працівника, який засвідчив копію, його особисті підписи і дату.

Витяг (із офіційного документа) відображає тільки частину певного документа (наприклад, виписка із постанови зборів акціонерів, з наказу директора підприємства та ін.). На відміну від оригіналу і копії, виписки не підписують відповідальні особи, їх тільки засвідчують.

Дублікат - повторний примірник офіційного документа, який має юридичну силу оригіналу. Він видається у разі втрати оригіналу і має однакову юридичну силу.

На практиці оперативність управліннябезпосередньо залежить від швидкості обробки і доставки документів, вірогідності інформації, включеної у документ, стійкості системи приймання і передачі документованої інформації, організації пошуку, зберігання і використання документів, тобто чіткості роботи інформаційної системи організації.

Інформаційна система (ІС)

 

ІС складається з:

1. компонентів обробки інформації;

2. внутрішніх і зовнішніх каналів передачі інформації;

3. інформації.

Система об’єктивного інформаційного забезпечення менеджменту, як і будь-яка інша інформаційна система, включає як складову частину інформаційну базу.

Інформаційна база є сукупністю певним чином організованої, збережуваної та контрольованої інформації, зафіксованої на різних носіях, яка відображає стан і процеси, які відбуваються на об’єкті управління та в його зовнішньому середовищі.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актове діловодство. Діяльність судів. Ведення актових книг
  7. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  8. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  9. Апостеріорна інформація
  10. Апріорна інформація
  11. Асиметрична інформація
  12. Безумовною є інформація про події, що реально відбуваються у матеріальному світі.




Переглядів: 664

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості управлінських рішень | Питання 1. Сутність та етапи процесу комунікації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.