МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Предмет історії економіки та економічної думкиЗМІСТ Київ НУХТ 2010 КУРС ЛЕКЦІЙ ІСТОРІЯ ЕКОНОМІКИ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ДУМКИ В.К. Гаркавко О.М. Соломка Міністерство освіти і науки України Ресурси мережі Internet
Бібліотеки України 1. Національна бібліотека України ім.. В.І. Вернадського http://www.nbuv.gov.ua/ 2. Національна парламентська бібліотека України http://www.nplu.kiev.ua/ 3. Одеська національна наукова бібліотека ім. М. Горького http://www.odnb.odessa.ua/ 4.Електронна бібліотека ОНПУ http://library.opu.ua/ Законодавство України 1. http://www.rada.kiev.ua/ 2. http://www.nau.kiev.ua/ 3. http://www.liga.kiev.ua/ 4. http://www.ukrpravo.kiev.com
Національний університет харчових техНологій
для студентів напрямів галузі знань 0305 „Економіка та підприємництво”, 0306 „Менеджмент і адміністрування” денної та заочної форм навчання
Соломка О.М., Гаркавко В.К.Історія економіки та економічної думки: Курс лекцій для студентів напрямів галузі знань 0305 „Економіка та підприємництво”, 0306 „Менеджмент і адміністрування” денної та заочної форм навчання. – К.: НУХТ, 2010. – 125 с.
Рецензент Н.М. Салатюк, канд. економ. наук, доцент
О.М. Соломка,канд. економ. наук. В.К. Гаркавко, ст. викладач.
© О.М. Соломка, В.К. Гаркавко, 2010 © НУХТ, 2010
Тема 1. Предмети та методи вивчення дисциплін напрямку „Історія економіки та економічної думки”. Формаційна, цивілізаційна, системно-синергетична парадигми Основні питання теми 1. Предмет історії економіки та економічної думки. 2. Функції та основні методи курсу. 3. Підходи та критерії періодизації господарського розвитку суспільства.
Для розуміння природи та особливостей функціонування сучасних економічних систем необхідно розкрити їхній історичний розвиток, виявити закономірності взаємозв’язків між ними. Предметом вивчення навчальної дисципліни „Історія економіки та економічної думки”, яка об’єднує в собі два наукових напрями - „Економічна історія” та „Історія економічних вчень”, є виникнення, становлення і розвиток економічних явищ, процесів і знань, починаючи від перших форм, уявлень й думок про господарювання до формування сучасних економічних шкіл, наукових напрямів, концепцій, теорій, поглядів окремих вчених й сучасних діячів на протязі всієї історичної еволюції економічної думки та втілення їх в практику державного регулювання сучасної соціально-орієнтованої ринкової економіки. Історія економіки та економічної думки вивчає становлення та історичний розвиток господарської системи суспільства загалом, історичних форм господарств, що її утворюють, та особливості взаємодії між ними. Ґенеза економічної думки протягом століть, етапні внески видатних особистостей або наукових шкіл, історичний поступ творчого духу людства, що відбивав еволюцію господарських систем суспільства, - усе це входить до предмета історико-економічних досліджень. Мета дисципліни – збагатити та поглибити економічні знання й світогляд студентів шляхом економічних досліджень, методом історичного аналізу, в певній хронології подій, у взаємодоповненні до попередніх абстрактно-логічних, індуктивно-дедуктивних та інших методів дослідження, які застосовувались при вивченні економіко-теоретичних дисциплін. Завдання дисципліни – поглиблення знань з економічної теорії; формування уявлень про закономірність і тенденції розвитку економічної думки і практики господарювання; аналіз наукового внеску окремих шкіл і напрямів в економічну теорію і держрегулювання сучасної ринкової економіки; розгорнута характеристика сучасних економічних концепцій та форм і методів їхнього втілення в практичну економічну діяльність. Основними джерелами вивчення дисципліни є пам’ятки матеріальної культури й писемності, зведення законів, ділові, адміністративні і юридичні документи, археологічні знахідки, відомості з архівів, статистичні довідники тощо. Обробкою даних джерел, їхньою систематизацією й вибіркою в певне наукове спрямування займаються вчені-історіографи, а сам такий процес є історіографією. Видатними історіографами марксистського спрямування являються К. Маркс, Ф. Енгельс. В.І. Ленін, інших спрямувань - А. Тойнбі (Англія), М. Блок. Л.Е Каміль, Ф. Бордель, Н.Д. Фюстель-де-Куланж (Франція), К. Бюхер, В. Зомбарт, М. Вебер (Німеччина), Д. Белл, А. Тоффлер (США), М.Д. Кондратьєв (Росія), М.М. Ковалевський, М.М. Туган-Барановський (Україна). Й.-А. Шумпетер (Австрія, Україна, Німеччина. США) та ін.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|