МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Протестантські течії в УкраїніВ християнстві поряд із католицизмом і православ'ям існує ще одна течія – протестантизм. Він об'єднує досить велику кількість самостійних церков і сект*, які пов'язані з реформаційним рухом* XVI ст. В основі протестантизму лежить ідея "виправлення" католицької церкви через відмову від окремих канонів і проголошення нових. Першими формами протестантизму були лютеранство, цвінгліанство та ряд інших. В XVІІІ-ХІХ ст. утворюються течії т.зв. пізнього протестантизму: баптизм, адвентизм, п'ятидесятництво та інші. Протестантські течії розповсюджуються і в Україні. Історично першими стали кальвінізм, антитринітаризм і социніанство. Поширюючись в Україні з XVI ст. ці реформації церкви вже в сер. XVIІ ст. опиняються в кризі. Вони не знайшли своїх прихильників серед широких верств населення: селян і міщан. Протестантизм залишався дисидентською вірою окремих представників панівної верхівки. Новий етап розвитку протестантизму починається в к. XVІІІ - поч. ХІХ ст.ст. Він пов'язаний з хвилею переселенців з Західної Європи які почали заселяти землі Південної і Східної України. Протестантизм представлений в цей час т.зв. штундизмом, а згодом баптизмом. Серед українських селян ці течії знаходять підтримку в другій половині ХІХ ст. Адже скасування кріпосного права, інші реформи, прискорення соціально-економічного розвитку російського і українського суспільств викликали певну світоглядну розгубленість. Це вилилось в пошуки нової віри. І якщо інтелігенція другої половини ХІХст. ставала на бік атеїзму, соціалізму, комунізму і анархізму то частина селянства і міщанства переходила до нових течій - баптизму, євангельського християнства. Формальне, "державне" визнання баптизму відбулось в 1897 р., коли з'явився царський указ про те, що баптизм є "терпимим віросповіданням". В 1917 р. в Україні налічувалось вже до 500 тисяч віруючих різних євангельських віровизнань. Після встановлення більшовистської влади, протягом 20-х років, баптистські течії розвивались, проводили активну діяльність. Влада не втручалась в їхнє життя. Але вже в 1929 р. було репресовано ряд відомих діячів баптизму. До початку війни 1941 - 1945 рр. в Україні не залишилось жодної офіційної баптистської громади. З 1944 р. баптизм поступово відроджується. Протягом трьох років відбувається ряд об'єднавчих з'їздів різних баптистських течій: баптистів, євангельських християн, християн віри євангельської (п'ятидесятників) та інших. Протягом другої половини ХХ ст. діяльність протестантських течій як і діяльність "класичних" церков відбувалась під жорстким контролем державних органів, і перш за все КДБ - його відповідних структур. З другої половини 80-х років ХХ ст. ці течії розвиваються в сприятливих умовах. Особливим виявом протестантизму стали т.зв. месіансько-есхатологічні течії: адвентизм і свідки Єгови. Адвентизм (від лат. Adventus - пришестя) виник у 30-х роках ХІХ ст. у США. В основі течії - проповідь другого пришестя*. Поступово адвентизм модернізується, сприймає нові ідеї, але розпадається на ряд течій: Церква адвентистських християн, євангелічні адвентисти, товариство життя і другого пришестя та інші. Перші громади адвентистів в Україні, виникають в кінці ХІХ ст. Офіційне визнання церкви відбувається в 1906 р.; після видання указу "Про свободу віросповідань". Протягом кількох років відбувається реорганізація структури адвентистських церков. За радянської влади історія адвентизму нагадує історію всіх інших церков. В 20-ті рр. – відносна свобода діяльності і розвитку; в 30-ті - масові репресії і знищання; в 40 - 50-х рр. - поступове відновлення. Але в 1960 р. Всесоюзну Раду адвентистської церкви було ліквідовано взагалі. З цього часу церква стала нелегальною, почала ділитись на дрібні організації, які ворогували між собою. В 1988 р. відбувається ІІІ Всеукраїнський з'їзд адвентистської церкви. В 90-х рр. адвентисти ведуть активну євангелізацію за допомогою закордонних провідників. Більше тридцяти провідників - пастерів проводили активну місіонерську роботу (збираючи зали, стадіони) в Дніпропетровську, Одесі, Харкові, Луганську, Донецьку, Маріуполі, Миколаєві і Києві. Така діяльність привела до зростання чисельності прихильників цієї церкви. Відомою есхатологічною* церквою яка вийшла з адвентизму є Свідки Єгови. Церква з'явилась в 80-ті рр. ХІХ ст. в США. Перші Свідки Єгови з'явились в західній Україні в 20 - 30-ті рр. ХХ ст. Поширення цієї релігії відбувається через місіонерські центри в Польщі. Свідки Єгови на той час стали відомі завдяки гострій критиці католицької церкви і розповсюджені есхатологічних ідей. Напередодні Другої світової війни діяльність цієї общини в Польщі була заборонена. Свідки Єгови діяли підпільно під час фашистської окупації. Після відновлення радянської влади Свідки Єгови зазнали репресії - адже прихильники цієї церкви не служили в армії, не голосували, не вступали в політичні і громадські організації. Протягом 40 - 50-х рр. відбулись кілька великих судових процесів проти прихильників церкви. В 1951 р. члени релігійної організації і їх сім'ї були депортовані з України в північні і східні райони Сибіру. Церква перебувала в підпіллі. Але масова депортація Свідків Єгових за межі України призвела до поширення віровчення. Утворювались нові організаційні структури, підтримувався постійний зв'язок із зарубіжними центрами. Легалізація Свідків Єгових почалась в 90-х рр. ХХ ст. На сьогодні, це одна із самих активних церков в місіонерській, проповідницькій діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|