Завданням проведення відомчого контролю якості первинної медичної допомоги є визначення ступеня відповідності діяльності і конкретних результатів роботи ЛЗП загальноприйнятим стандартам з наступним корегуванням механізму забезпечення якості медичних послуг. Внутрішній контроль реалізується за допомогою співставлення фактичних результатів і заздалегідь встановленими вимогами в області організації, надання, забезпечення, результативності, адекватності та ефективності медичної допомоги.
Система відомчого (внутрішнього) контролю включає, як правило, наступні елементи:
• експертизу процесу надання медичної допомоги;
• вивчення задоволеності пацієнтів від їх взаємодії з системою охорони здоров'я;
• розрахунок та аналіз показників, що характеризують якість та ефективність медичної допомоги;
• виявлення та обґрунтування дефектів, лікарських помилок та інших факторів, що негативно впливають та можуть призвести до зниження якості та ефективності медичної допомоги;
• підготовку рекомендацій щодо попередження лікарських помилок та дефектів у роботі та поліпшення якості і ефективності медичної допомоги;
• вибір найбільш раціональних управлінських рішень та проведення оперативних коригуючих заходів; контроль за реалізацією управлінських рішень.