Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Експертиза якості медичної допомоги

Експертна оцінка втручань є надзвичайно важливим еле­ментом у характеристиці якості медичної допомоги. Вона пе­редбачає визначення відповідності конкретних результатів діа­гностики, лікування, профілактики захворювань та реабілітації хворих і інвалідів так званим стандартам якості. Під стандар­том якості розуміють реальний для досягнення і нормативно затверджений на певний період часу рівень медичної допомо­ги. Стандарти якості встановлюються на структуру (ресурси), технології (процес) і результати медичної допомоги. При екс­пертній оцінці якості медичної допомоги найчастіше викорис­товуються стандарти технологій. Загальноприйнятою в світо­вій практиці на сучасному етапі формою стандартів технологій о; клінічні керівництва (синоніми - клінічні протоколи, алго­ритми дій), що являють собою формалізований опис техноло гії процесів профілактики, діагностики, лікування та реабіліта­ції для окремих груп пацієнтів, що базується на наукових дока­зах результативності або на стійких успішних результатах прак­тичної діяльності .

Експертна оцінка якості медичної допомоги повинна відпо­відати наступним вимогам:

• має проводитися за загальноприйнятою (уніфікованою) методикою;

• має бути індивідуальною щодо діяльності окремого ліка­ря (враховувати ідповідність його дій вимогам сертифіката спеціаліста);

• має базуватися на аналізі інформації, отриманої в ході обстеження та лікування;

• має враховувати ймовірність помилок інструментальних та лабораторно-діагностичних досліджень.

Експертизі піддаються окремі (закінчені у даному підроз­ділі) випадки надання медичної,допомоги. Експертиза, як правило, проводиться за даними медичної документації: найчастіше за медичною картою амбулаторного хворого - форма № 025/о, при оцінці якості організації допомоги дітям викори­стовується також історія розвитку дитини (форма № 112/о), при оцінці медичної допомоги вагітним жінкам - індивідуальна карта вагітної і породіллі (форма № 11 І/о). За необхідності може бути проведена і очна експертиза з залученням пацієнта.

Для забезпечення об'єктивізації висновків експертизи ре­комендується відбирати документи методом випадкової виборки кількістю не менше 25 штук по кожному лікареві, діяль­ність якого аналізується. Крім того, обов'язковій експертизі під­лягають випадки:

• смерті хворих;

• виявлення хворих із занедбаними формами онкологічних
захворювань, туберкульозу;

• первинного виходу на інвалідність осіб працездатного віку;

• повторної госпіталізації з приводу одного й того ж захво­-
рювання протягом року;

захворювань з великими або малими строками лікування
(або тимчасової непрацездатності);

• розходження діагнозів;

• що супроводжувалися скаргами пацієнтів.

Рівень якості визначається шляхом оцінки відхилень від стан­дарту якості. В процесі контролю за якістю медичної допомоги інтегральна оцінка рівня якості лікування (диспансеризації) пови­нна проводитися з урахуванням значущості її складових компоне­нтів з акцентом на кінцевий результат діяльності - стан здоров'я пацієнта по закінченні лікування, реабілітації, диспансеризації. Недовиконання навіть одного критерію (діагностики, лікування, обстеження) веде до зниження рівня якості лікування або диспан­серизації. Можливе використання підвищуючих коефіцієнтів, на­приклад за ведення хворих з високою складністю курації, за про­ведення амбулаторних хірургічних втручань та наявність знижую­чих коефіцієнтів (за недовиконання умов, визначених у стандартах надання медичної допомоги, незадоволення населення медичними послугами тощо). На кожен випадок експертної оцінки запов­нюється "Карта оцінки якості медичної допомоги".

Сукупність карт використовують під час статистичної обро­бки для розрахунку показників середнього рівня якості (РЯ), який є одним з основних показників, що характеризують якість та ефективність медичної допомоги. Одна з можливих схем екс­пертної оцінки якості медичної допомоги наведена у врізці 6.1.

Окрім оцінки якості лікувально-діагностичного процесу до функцій експерта входить підготовка рекомендацій з усунення та попередження виявлених недоліків.


Читайте також:

  1. VІ. Експертиза.
  2. Акт експертизи підписується кожним експертом і засвідчується печаткою медичної установи, на базі якої проводилася судово-психіатрична експертиза.
  3. Алгоритм дії медичної сестри
  4. Алгоритм дії медичної сестри
  5. Алгоритм дії медичної сестри
  6. Алгоритм дії медичної сестри
  7. Аналіз ритмічності та якості виробництва
  8. Аналіз структури та якості кредитного портфеля
  9. Аналіз якості виробничої інформації
  10. Аналіз якості обігового капіталу
  11. Аналіз якості продукції
  12. Аналіз якості продукції та робіт




Переглядів: 1499

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відомчий (внутрішній) контроль | Вивчення задоволеності пацієнтів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.