Як вже зазначалося, задоволеність пацієнтів медичним обслуговуванням є невід'ємною складовою характеристики якості медичної допомоги. Вивчення задоволеності пацієнтів від їх взаємодії з системою охорони здоров'я проводиться за допомогою соціологічних досліджень.
Для проведення соціологічного дослідження ступеня задоволеності пацієнтів наданням первинної медико-санітарної допомоги розробляється анкета, до якої входять наступні характеристики ПМСД:
• доступність первинної допомоги (організаційні аспекти);
• умови надання медичної допомоги;
• додержання медичним персоналом етичних та деонтологічних норм та правил;
• медикаментозне забезпечення пільгових категорій.
Соціологічні обстеження можуть проводитися з використанням одночасного або поточного збору інформації, суцільним або вибірковим способом.
Матеріали для самоконтролю
А. Завдання для самоконтролю
1. Відповідно до обліково-звітної документації провести аналіз та оцінку діяльності міської лікарні за наступними розділами:
- загальна характеристика району обслуговування;
-штати закладу на кінець звітного року (ф. 20);
-діяльність поліклініки:
-захворюваність населення (ф. 12);
-інвалідність населення;
-диспансерне спостереження (ф. 12, ф. ОЗО/о, ф. 025/о та інші);
-профілактичні огляди, проведені даним закладом (ф. 20);
-диспансерне спостереження за ветеранами війни (ф. 20).
-діяльність стаціонару:
-ліжковий фонд та його використання,
-дефекти в роботі лікарні.
Дати інтегральну оцінку діяльності міської лікарні за моделлю кінцевих результатів, для цього: 1.Обчислити показники діяльності поліклініки та стаціонару; 2.Провести оцінку в балах показників діяльності та дефектів; 3 .Розрахувати коефіцієнт досягнутих результатів (КДР); 4.Провести оцінку діяльності міської лікарні за моделлю кінцевих результатів; 5.Зробити висновок та дати пропозиції по покращенню роботи закладу.