МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||
Продуктивні сили суспільства та їх структура. Розвиток продуктивних сил. Продуктивність праці та її показникиПродуктивні сили – Це сукупність засобів виробництва і робочої сили ПрС = ЗВ+РС Структуризацію продуктивних сил забезпечують: структура факторів виробництва; суспільний поділ праці. Суспільний поділ праці – відособлення різних видів виробничої діяльності. Види поділу праці: загальний, частковий, одиничний, територіальний. Фактори розвитку продуктивних сил: - усебічний розвиток людини - розвиток освіти, науки - розроблення нової техніки, технології, НТП - пізнання і використання законів природи й суспільства - удосконалення організації й управління виробництвом Рівень розвитку продуктивних сил: характеризується якістю РС, технічною озброєністю, рівнем розвитку техніки, суспільним поділом праці. Суспільний характер продуктивних сил – це спосіб, яким люди використовують свої продуктивні сили: - індивідуально - колективом - суспільством Ступені розвитку продуктивних сил: - Природні - сили самої людини і навколишнього середовища в первісні економіці - Суспільні - виникають у результаті процесу поділ праці, тобто зростання суспільного характеру виробництва (рабовласницький, феодальний капіталістичний способи виробництва) - Загальні - Панування людини, духовного фактора над матеріальним, посилення ролі знань, науки. Закони розвитку продуктивних сил: - закон спадковості розвитку продуктивних сил - закон зростання потреб - закон зростання продуктивності праці - закон економії часу
Продуктивність праці на макрорівні = Досягнення більш високої продуктивності праці та економії робочого часу – це одночасно і свідчення зростаючого рівня продуктивних сил суспільства, і критерій цього багатства, забезпеченості різноманітними матеріальними і духовними благами та послугами
Запитання та завдання для обговорення 1.Що описує крива виробничих можливостей? 2.Що є основою поділу суспільного виробництва на три сфери? 3.Як взаємодіють між собою окремі фази суспільного виробництва? 4.У чому полягає економічна суть факторів виробництва? 5.Чому праця є властивою лише людині? 10.Яка роль науки в сучасному суспільстві? 11.Чому окремі галузі суспільного виробництва за результатами діяльності відносять як до матеріального, так і до нематеріального виробництва? 12.У чому криється особливість перетворення сфери послуг в одну із основних сфер людської діяльності? 13.Охарактеризуйте природно-виробничий потенціал України. 14.Які особливості використання виробничих ресурсів на сучасному етапі?
Читайте також:
|
|||||||||||||||||
|