МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Права людини і громадянина: поняття і види.Наприклад, профспілки - суспільні організації, які об'єднують громадян, Громадська організація - добровільне об'єднання людей, створене ними для досягнення особистих і суспільних цілей, яке діє на засадах самоорганізації, самоврядування, самооплати (спілки, групи, об'єднання, не засновані урядом або міждержавною угодою. Політична партія - добровільне об'єднання людей, що виражає волю певних соціальних груп, які прагнуть здобути або утримати державну владу, впливають на політику держави відповідно до програми і статуту своєї діяльності. Об'єднання громадян - добровільне формування людей, створене на основі спільності інтересів для реалізації своїх прав і свобод. Об'єднання громадян не є об'єктами управління з боку державних структур. Їх діяльність визначається статутом (положенням), цілями і завданнями їх створення, що не виходять за рамки закону. Беручи участь в соціально-політичному і культурному житті суспільства і держави, громадські організації і їх об'єднання реалізують права, передбачені статутами (положеннями). В Україні правові основи взаємин держави і об'єднань громадян закріплені в Законі «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 р., визначені ст. 36, 37 Конституції України. До громадських об'єднань можуть бути віднесені політичні партії, соціально-економічні і соціально-культурні об'єднання, масові суспільні рухи, асоціації, релігійні організації і т.п. Основними з них є політична партія і громадська організація. В Україні членами політичної партії можуть бути тільки її громадяни. Реєстрація політичної партії проводиться Міністерством юстиції України. В Україні громадська організація реєструється Міністерством юстиції, місцевими органами виконавської влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів. Всі громадські об'єднання рівні перед законом. Держава (в особі державних органів і посадовців): 1) встановлює юридичні норми, що визначають порядок їх офіційного визнання (легалізації) шляхом реєстрації; 2) реєструє об'єднання громадян і встановлює їх ідентифікаційний код; 3) забезпечує дотримання прав і законних інтересів об'єднань громадян; 4) здійснює контроль і нагляд за відповідністю діяльності об'єднань громадян зареєстрованому статуту: ( нагляд за виконанням і дотриманням законності здійснюють органи прокуратури; контроль над джерелами і розмірами надходжень і сплатою податків здійснюють фінансові органи і органи державної податкової адміністрації; 5) передбачає відповідальність громадських об'єднань за порушення законодавства; 6) не втручається в діяльність організацій, оскільки вони не є об'єктами державного управління; 7) створює режим найбільшого сприяння для їх функціонування: наділяє певними пільгами або зовсім звільняє від податків, або дає дотації і засоби. Громадські об'єднання можуть: 1) допомагати державі вирішувати завдання економічного, соціального, культурного будівництва шляхом ухвалення сумісних політичних рішень з державними органами; 2) брати участь в різних видах політичної діяльності шляхом створення спільних комісій з державними органами; 3) брати участь у формуванні (висувати кандидатуру, вести передвиборну агітацію і т.п.) корпусу депутатів представницьких органів державної влади, тобто бути суб'єктами засновницької діяльності держави; 4) бути суб'єктами правотворчої діяльності держави (наприклад, укладення колективного договору); 5) вносити пропозиції до органів державної влади (наприклад, ініціативні законопроекти через народних депутатів у Верховну Раду); 6) бути суб'єктами правозастосовчої (складання протоколу про адміністративні правопорушення) і контрольно-наглядової (робота громадських інспекторів охорони природи) діяльності держави; 7) проводити масові заходи (демонстрації, мітинги т.п.); 8) захищати права членів організації в державних органах і ін. Громадські об'єднання не можуть: (1) втручатися в діяльність один одного; (2) втручатися в діяльність державних організацій і посадовців. Так, організаційні структури політичних партій не можуть створюватися і діяти в органах виконавчої і судової влади і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, в учбових закладах і інших державних установах і організаціях (ст. 37 Конституції України); (3) мати воєнізовані формування (ст. 37 Конституції України); (4) підміняти діяльність комерційних (господарських) організацій, ставити перед собою мету отримання прибутку або створюватися з цією метою. Забороняються: громадські організації і партії, програмні цілі або дії яких направлені на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення. Заборона діяльності об'єднань громадян здійснюється тільки в судовому порядку. Відносна самостійність держави. Розглядаючи тісний взаємозв'язок і взаємозалежність суспільства і держави, громадських об'єднань і держави, комерційних корпорацій і держави, слід враховувати, що держава має відносну самостійність. Відомо, що «абсолютної самостійності» ні в природі, ні в суспільстві бути не може, оскільки існує загальний взаємозв'язок процесів і явищ. Не може бути і «абсолютної залежності». Коли ми говоримо про державу як про «слугу суспільства», це не значить, що ми представляємо її як слугу, маріонетку в грі зовнішніх умов, суспільних відносин. Якби держава не володіла самостійністю, своєю внутрішньою і зовнішньою свободою, вона було б пасивною, мертвою, а отже, зайвою ланкою в політичній системі суспільства, в суспільному механізмі. Поняття «відносна самостійність» держави покликане відобразити активність держави у всіх сферах суспільного життя. Зворотний вплив держави на суспільство можливий лише в рамках її відносної самостійності. Відносну самостійність держави слід розглядати конкретно-історично, беручи до уваги специфічні умови розвитку суспільства, його політичної системи і ін. В процесі науково-технічного і суспільного прогресу відносна самостійність держави зростає. Знаходячись в певній залежності від зовнішніх чинників (економіки, класової боротьби, політики, ідеології), держава робить на них зворотній вплив, що є однією з форм прояву її відносної самостійності. Іншою формою прояву відносної самостійності держави можна назвати піднесення держави над інтересами класів, що борються, виконання загально-соціальних задач або її організаційну відособленість від суспільства в цілому, наявність власне внутрішньої структури і функцій. Таких форм прояву відносної самостійності держави можна привести немало, вони специфічні для різних країн кожної історичної епохи. Крім того, у держави є своя логіка розвитку. Наявність особливих етапів розвитку держави є однією з форм прояву відносної самостійності. Держава йде своїм власним шляхом розвитку. Чи правильним буде твердження, що «держава не має власної історії», оскільки його поява і подальший розвиток були обумовлені розвитком суспільства - економічним, соціальним, політичним? Ні. Держава розвивається разом з суспільством і в той же час має свою історію. Аргументом на користь останнього твердження є відносна самостійність держави у вигляді різних форм її прояву.
Конспект лекції з дисципліни: „ Теорія держави і права” Для студентів спеціальності 5.03040101 „Правознавство”
Тема: „Правовий статус особи”
План: 1. Права людини і громадянина: поняття та види. 2. Гарантії прав людини і громадянина. 3. Правовий статус сосби.
Література:
К.: Юрінком Інтер, 2004. 8. Теорія держави і права: Навч.посіб./ А.Ю.Олійник, С.Д.Гусарєв, О.А.Слюсаренко.-К, 2001. 9. Зайчук О.В.; Оніщенко Н.М. Теорія держави і права: Академічний курс.- К. Юрінком Інтер, 2006.608 с. 10. Шестопалов М.М. Теорія держави і права.-К.: Прецедент, 2006 – 197 с. Читайте також:
|
||||||||
|