Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Політична система суспільства і держава.

Держава - не тільки результат розвитку суспільства, але і чинник формування політичної системи суспільства.

Політична система суспільства - впорядкована на основі права система всіх політичних явищ, які функціонують і взаємодіють (або протидіють) в суспільстві з метою завоювання, утримання або участі в політичній владі; це механізм організації і функціонування політичної влади.

Держава хоча і найважливіша, але не єдина політична організація в суспільстві. До складу політичної системи суспільства входять такі недержавні суспільні об'єднання, як партії, професійні спілки, громадські організації, суспільні рухи (наприклад, «Народний рух» в Україні), інститути громадської думки і ін.

Елементи політичної системи суспільства:

• суб'єкти політики - держава, політичні партії, політичні рухи, громадські об'єднання ін.;

• політичні норми і принципи;

• політичні відносини;

• політична ідеологія, свідомість, погляди, культура;

• зв'язки між названими елементами.

Взаємодія елементів (компонентів) політичної системи суспільства дозволяє виділити п'ять підсистем її функціонування:

1. Інституційна - суб'єктний склад (народ, соціальні групи, політичні партії, суспільні організації і інші об'єднання громадян, трудові колективи, держава і ін.).

2. Нормативна (регулятивна) - система політичних (а також правових) норм і принципів, які регулюють відносини між народами, соціальними групами, партіями, політичними лідерами.

3. функціональна - політичні відносини, політичний процес, політичний режим, оскільки через них формується, змінюється, здійснюється політика.

4. Ідеологічна - політична ідеологія, свідомість, погляди, культура, можливість громадянина оцінити політичне буття і вибрати варіант поведінки.

5. Комунікативна - інтеграційні (об'єднуючі) зв'язки всіх підсистем функціонування політичної системи суспільства в цілому.

Кожна з самостійних частин - ланок політичної системи суспільства має власну структуру, свої принципи організації і діяльності, самостійність у вирішенні питань, що відносяться до їх внутрішніх і зовнішніх справ.

Вказані елементи і частини об'єднуються в єдину політичну систему категорією «політична влада».

Особливе місце в політичній системі суспільства належить державі, оскільки вона є головним засобом досягнення цілей, що стоять перед суспільством, концентрує в собі різноманіття політичних інтересів, додає стійкості політичній системі за допомогою впорядкування її діяльності.

Ознаки держави, що відрізняють її від громадських об'єднань:

1) в кожній політичній системі суспільства може існувати тільки одна держава, а об'єднань - багато;

2) держава - організація всього населення, а об'єднання - частини населення;

3) тільки держава є єдиною повновладною організацією в масштабі всієї країни, здатна захистити основні права і свободи всіх осіб, що знаходяться на її території;

4) тільки держава має в своєму розпорядженні спеціальний апарат управління суспільними справами;

5) тільки держава має в своєму розпорядженні спеціальні установи примусового характеру і володіє монопольним правом застосовувати примус на своїй території; об'єднання позбавлені цих ознак;

6) тільки держава володіє монопольним правом видавати юридичні норми, обов'язкові для всього населення, і забезпечувати їх реалізацію. Об'єднання приймають програми, статути, поточні рішення, що мають внутрішньо-організаційне значення;

7) тільки держава володіє монопольним правом встановлювати і стягувати податки, формувати загальнонаціональний бюджет;

8) тільки держава є офіційною особою (представником всього народу) усередині країни і на міжнародній арені - суверенною організацією. Громадським організаціям такі якості і функції не властиві. Вони вирішують локальні за своїм змістом і об'ємом завдання в певній сфері суспільного життя.

Правові форми взаємостосунків держави і громадського об'єднання.

Об'єднання громадян в тому або іншому ступені беруть участь в політичному житті суспільства, в політичних відносинах з державою, і, отже, взаємодіють (співробітничають або конфліктують) з нею.

Взаємовідносини держави і об'єднань громадян носять правовий характер.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місце держави в сучасному громадянському суспільстві. | Права людини і громадянина: поняття і види.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.