МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Політична система суспільства і держава.Держава - не тільки результат розвитку суспільства, але і чинник формування політичної системи суспільства. Політична система суспільства - впорядкована на основі права система всіх політичних явищ, які функціонують і взаємодіють (або протидіють) в суспільстві з метою завоювання, утримання або участі в політичній владі; це механізм організації і функціонування політичної влади. Держава хоча і найважливіша, але не єдина політична організація в суспільстві. До складу політичної системи суспільства входять такі недержавні суспільні об'єднання, як партії, професійні спілки, громадські організації, суспільні рухи (наприклад, «Народний рух» в Україні), інститути громадської думки і ін. Елементи політичної системи суспільства: • суб'єкти політики - держава, політичні партії, політичні рухи, громадські об'єднання ін.; • політичні норми і принципи; • політичні відносини; • політична ідеологія, свідомість, погляди, культура; • зв'язки між названими елементами. Взаємодія елементів (компонентів) політичної системи суспільства дозволяє виділити п'ять підсистем її функціонування: 1. Інституційна - суб'єктний склад (народ, соціальні групи, політичні партії, суспільні організації і інші об'єднання громадян, трудові колективи, держава і ін.). 2. Нормативна (регулятивна) - система політичних (а також правових) норм і принципів, які регулюють відносини між народами, соціальними групами, партіями, політичними лідерами. 3. функціональна - політичні відносини, політичний процес, політичний режим, оскільки через них формується, змінюється, здійснюється політика. 4. Ідеологічна - політична ідеологія, свідомість, погляди, культура, можливість громадянина оцінити політичне буття і вибрати варіант поведінки. 5. Комунікативна - інтеграційні (об'єднуючі) зв'язки всіх підсистем функціонування політичної системи суспільства в цілому. Кожна з самостійних частин - ланок політичної системи суспільства має власну структуру, свої принципи організації і діяльності, самостійність у вирішенні питань, що відносяться до їх внутрішніх і зовнішніх справ. Вказані елементи і частини об'єднуються в єдину політичну систему категорією «політична влада». Особливе місце в політичній системі суспільства належить державі, оскільки вона є головним засобом досягнення цілей, що стоять перед суспільством, концентрує в собі різноманіття політичних інтересів, додає стійкості політичній системі за допомогою впорядкування її діяльності. Ознаки держави, що відрізняють її від громадських об'єднань: 1) в кожній політичній системі суспільства може існувати тільки одна держава, а об'єднань - багато; 2) держава - організація всього населення, а об'єднання - частини населення; 3) тільки держава є єдиною повновладною організацією в масштабі всієї країни, здатна захистити основні права і свободи всіх осіб, що знаходяться на її території; 4) тільки держава має в своєму розпорядженні спеціальний апарат управління суспільними справами; 5) тільки держава має в своєму розпорядженні спеціальні установи примусового характеру і володіє монопольним правом застосовувати примус на своїй території; об'єднання позбавлені цих ознак; 6) тільки держава володіє монопольним правом видавати юридичні норми, обов'язкові для всього населення, і забезпечувати їх реалізацію. Об'єднання приймають програми, статути, поточні рішення, що мають внутрішньо-організаційне значення; 7) тільки держава володіє монопольним правом встановлювати і стягувати податки, формувати загальнонаціональний бюджет; 8) тільки держава є офіційною особою (представником всього народу) усередині країни і на міжнародній арені - суверенною організацією. Громадським організаціям такі якості і функції не властиві. Вони вирішують локальні за своїм змістом і об'ємом завдання в певній сфері суспільного життя. Правові форми взаємостосунків держави і громадського об'єднання. Об'єднання громадян в тому або іншому ступені беруть участь в політичному житті суспільства, в політичних відносинах з державою, і, отже, взаємодіють (співробітничають або конфліктують) з нею. Взаємовідносини держави і об'єднань громадян носять правовий характер. Читайте також:
|
||||||||
|