МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Норма мусульманського праваДжерела мусульманського права. Мусульманське право - сукупність підтримуваних державою релігійних, етичних і правових норм, що склалися на основі ісламу в тлумаченні вченими-богословами і правознавцями. Мусульманська правова система. Будучи складовою частиною ісламу, мусульманське право сприймалося і як система норм, і як правова доктрина. Мусульманське право можна розглядати як специфічну правову систему, існуючу в рамках ісламської релігії, яка має державний характер і більш, ніж всі інші світові релігії, пов'язана з правом. У складі мусульманського права виділяють дві групи взаємозв'язаних норм: 1) юридичні приписи Корану і сунни - збірка юридично значимих переказів про вчинки, вислови і мовчання пророка Мухамеда; 2) норми, сформульовані мусульмансько-правовою доктриною на основі «раціональних» джерел - спільної думки найавторитетніших правознавців («иджма»), висновку за аналогією («кіяс»). Як основоположні норми вважаються норми першої групи, особливо ті, які записані в Корані. Розглянемо послідовно кожне із стародавніх джерел мусульманського права. 1. Коран (араб. - «читання») - священна книга мусульман і перше по значенню джерело мусульманського права, як і всієї мусульманської цивілізаціїЗа змістом це збір висловів Мухаммеда, його проповідей або переказаних стародавніх легенд і повчань, а також полемічних виступів проти християнства і іудейства, виказаного в різний час і зібраних разом. Його не можна вважати систематизованим юридичним документом. Тільки незначна частина Корану піднімає питання правових взаємостосунків мусульман, а також інших віруючих. 2. Сунна - свого роду тлумачення Корану в перші десятиріччя після смерті пророка Мухаммеда.( За формою це збірка хадисів, тобто розповідей про життя, думки і поведінку пророка, його вчинки.) 3. Іджма - третє джерело мусульманського права, за допомогою якого шукалися відповіді на питання, не дозволені Кораном і сунною. Іджма є спільним висновком стародавніх юристів , як знавців ісламу, про обов'язки правовірного, даним на основі тлумачення Корану і сунни. Тільки будучи записаними в іджму, норми права, незалежно від їх походження, підлягали застосуванню. 4. Кіяс - рішення за аналогією. На відміну від романо-германського типу правової системи, яка визначає норму права як розпорядження конкретного історичного законодавця, ісламські правознавці розглядають її як загальнообов'язкове правило поведінки, адресоване мусульманській общині аллахом. Дане правило поведінки має в основі релігійні догми, віру, а не логічні, раціональні рішення. Тому норма права не може бути змінена, вона абсолютна, їй слід підкорятися.
Конспект лекції з дисципліни: „ Теорія держави і права” Для студентів спеціальності 5.03040101 „Правознавство”
Тема: „Сутність права та проблеми праворозуміння”
План: 1. Поняття і види право розуміння. 2. Причини та філософські засади різноманітності вчень про право. 3. Основні напрямки світової правової думки. 4. Поняття і ознаки права. 5. Сутність і зміст права. 6. Право і закон.
Література:
К.: Юрінком Інтер, 2004. 8. Теорія держави і права: Навч.посіб./ А.Ю.Олійник, С.Д.Гусарєв, О.А.Слюсаренко.-К, 2001. 9. Зайчук О.В.; Оніщенко Н.М. Теорія держави і права: Академічний курс.- К. Юрінком Інтер, 2006.608 с. 10. Шестопалов М.М. Теорія держави і права.-К.: Прецедент, 2006 – 197 с.
Читайте також:
|
||||||||
|