МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Reading Comprehension1. Review the whole text again. Outline the subject matter of the text, its components structure, topic sentences and main ideas. Use the following phrases: – The text deals with … (speaks about, presents, shows, points out, discusses, reviews, throws light on, traces the history of, etc) – The subject matter of the text is … – The text can be segmented into … paragraphs. – The first (second, third, fourth, etc.) paragraph considers … (deals with, informs of, describes, etc.) – The topic sentence of the first (second, third, fourth, etc.) paragraph is … – The main idea of the first (second/third/fourth, etc.) paragraph is … – The main idea of the text is … – The conclusion the author came to is … – The reasons for this conclusion are … 2. Say whether the following statements are true or false. Justify your choice. Use the given phrases: It’s right. Quite so. I quite (fully) agree to it. Certainly. Exactly. I doubt that … I don’t think so. This is not the case. It’s wrong, I am afraid. Quite the reverse. The definition is inappropriate.
1. An electronic computer does not differ radically from a calculator. 2. The coded instructions are called a program. 3. Modern electronic digital computers don’t have many attributes in common. 4. Any computer contains devices for five main functions: input, storage, arithmetic, control and output. 5. The arithmetic unit refers to those parts of machine that dictate the functions to be performed by all the other parts. 6. Storage was provided by such a device as a rotating magnetic drum or by magnetic cores.
3. Answer the following questions: 1. What do they call an electronic computer? 2. What is a most important adjunct to the definition of an electronic computer? 3. What differs radically a computer from a calculator? 4. What is the term for a coded instruction? 5. How many units are there in a computer? 6. What is the function of the control unit, input/output, storage and the arithmetic unit? 7. What way were the input, output, arithmetic and storage units provided by? 8. What form are instructions placed in the storage device in? Читайте також:
|
||||||||
|