МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Розпорядники бюджетних коштівДо учасників бюджетного процесу належать органи та посадові особи, наділені бюджетними повноваженнями, тобто правами та обов'язками в сфері бюджетних правовідносин. Для здійснення програм та заходів, які проводяться за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. Бюджетне асигнування - повноваження, надане розпоряднику бюджетних коштів відповідно до бюджетного призначення на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів з конкретною метою в процесі виконання бюджету. Бюджетне призначення - повноваження, надане головному розпоряднику бюджетних коштів Бюджетним кодексом, законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет, що має кількісні та часові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Бюджетні призначення визначаються лише головним розпорядникам коштів законом про Державний бюджет України на поточний рік чи рішенням про місцевий бюджет. Відповідно до статті 21 Бюджетного кодексу розпорядники бюджетних коштів у залежності від обсягу наданих прав поділяються на головних розпорядниківбюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Головні розпорядники бюджетних коштів — бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Система головних розпорядників бюджетних коштів в залежності від бюджетних призначень наведена в таблиці 8. Головні розпорядники бюджетних коштів мають право на отримання бюджетних асигнувань, взяття зобов'язань і здійснення видатків з бюджету. У разі нецільового використання бюджетних коштів до головних розпорядників застосовується механізм зменшення бюджетних призначень, який визначається Кабінетом Міністрів України. Бюджетне зобов 'язання- будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому. Таблиця 8 Система головних розпорядників бюджетних коштів ____________ Головні розпорядники бюджетних коштів________________ Державного бюджету________ АвтГн^м'ної ^Тш^ті^"* 1) керівники органів, уповно- 1) уповноважені 1) керівники 2) керівники міністерств, ін- що забезпечують адміністрацій, 3) Конституційний Суд Республіки Крим та секретаріатів; 4) керівники установ та 2) керівники управлінь, 5) керівники Національної Республіки Крим самостійних Так, Законом України про Державний бюджет України у 2005 році визначено, що розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов'язання у 2005 році, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік в органах Державного казначейства України, в межах виділених їм асигнувань. Не вважаються бюджетними зобов'язаннями та не підлягають оплаті за рахунок коштів бюджету зобов'язання, взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань. Взяття таких зобов'язань розпорядниками бюджетних коштів є бюджетним правопорушенням. Розпорядник бюджету нижчого рівня - розпорядник, який у своїй діяльності підпорядкований відповідному головному розпоряднику і діяльність якого координується через нього. Підприємства і госпрозрахункові організації, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, але одержують кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання загальнодержавних програм, надання послуг безпосередньо через розпорядників мають статус одержувачів бюджетних коштів. Бюджетна установа - орган, установа чи організація, яка повністю утримується за рахунок відповідно Державного бюджету чи місцевих бюджетів, яка не є прибутковою. Бюджетна установа створюється у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування. Відповідно до законодавства бюджетна установа не має права здійснювати запозичення у будь-якій формі або надавати за рахунок бюджетних коштів позички юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законом про Державний бюджет України. Головні розпорядники бюджетних коштів наділені широкими повноваженнями, що надаються їм для досягнення необхідних результатів в процесі здійснення своєї діяльності. Головні розпорядники відповідно до Бюджетного кодексу наділені наступними повноваженнями: 1) розробляють плани своєї діяльності відповідно до завдань 2) розробляють на підставі плану діяльності проекти кошто
3) отримують бюджетні призначення шляхом їх затверджен 4) затверджують кошториси розпорядників бюджетних кош- 5) здійснюють внутрішній контроль за повнотою надхо- рівня та одержувачами бюджетних коштів, і витрачанням ними бюджетних коштів; 6) одержують звіти про використання коштів від розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів і аналізують ефективність використання ними бюджетних коштів. Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня: 1) готують запити щодо обсягів видатків до проекту Держав 2) отримують від головного розпорядника відомості про об 3) подають кошторис на затвердження головному розпоряд 4) здійснюють видатки шляхом оплати рахунків через органи 5) подають головному розпоряднику та відповідному органу 6) координують свою діяльність через головного розпоряд Одержувачі бюджетних коштів відповідно до законодавства: 1) готують запити щодо обсягів видатків до проекту Держав 2) отримують від розпорядника відомості про обсяги асигну 3) подають звіт про використання коштів розпоряднику; 4) вирішують з розпорядником усі питання, пов'язані з виді Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів визначено необхідність формування мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів всіх рівнів, на підставі якої здійснюється виділення асигнувань та проведення платежів розпорядникам та одержувачам коштів місцевих бюджетів (рис. 10). Вимоги щодо складання мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів містяться у Методичних рекомендаціях зі складання мережі розпорядників коштів місцевих бюджетів всіх рівнів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 грудня 2004 року № 773. Мережа розпорядника - це згрупована розпорядником коштів бюджету у відповідності до законодавства України вичерпна інформація щодо установ (організацій), які у своїй діяльності підпорядковані цьому розпоряднику та/або діяльність яких координується через нього, а також підприємств, госпрозрахункових організацій, громадських та інших організацій, що не мають статусу бюджетних установ і які одержують безпосередньо через цього розпорядника кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами місцевої влади на виконання програм соціально-культурного та економічного розвитку. Рисунок 10 - Мережа розпорядників коштів місцевих бюджетів Розпорядники коштів місцевих бюджетів нижчого рівня, міасифікуються на такі, що мають власну мережу, та на розпорядників коштів без мережі. І оловні розпорядники формують мережу, що складається із розпорядниківнижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, причому юридична особа, що включається до мережі, не може бутиодночасно розпорядником бюджетних коштів та їх одержувачем.Розпорядники нижчого рівня та одержувачі бюджетнихкоштів включаються до мережі головних розпорядниківабо розпорядників нижчого рівня, якщо вони і' гримуютьасигнування безпосередньо від них. Розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня не може бути включений одночасно до мережі декількох головних розпорядників бюджетних коштів. Державне казначейство України формує Єдиний реєстр розпорядників (одержувачів) коштів місцевих бюджетів всіх рівнів відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, який затверджено наказом Державного казначейства України від 04 листопада 2002 року № 205. Зміни до мережі розпорядників бюджетних коштів доводяться до органів Державного казначейства. Питаннядля самоконтролю 1. Дайте визначення бюджетного процесу. 2. Назвіть законодавчі акти, які регламентують бюджетний 3. Дайте визначення бюджетному періоду. Якій стадії бю
4. Дайте визначення бюджетному циклу. 5. Що розуміють під стадіями бюджетного процесу? 6. Скільки стадій бюджетного процесу визначає Бюджетний 7. Назвіть основні задачі бюджетного процесу. 8. Що таке ефективний бюджетний процес? 9. Які фактори впливають па ефективність бюджетного про 10. Дайте характеристику системі організації ефективного 11. Які зміни в бюджетному процесі, внесені Бюджетним ко 12. Назвіть шляхи підвищення якості бюджетного процесу на 13. Назвіть основних учасників бюджетного процесу.
14. На що впливає координація дій учасників бюджетного 15. Назвіть основні повноваження Президента України щодо 16. Бюджетні повноваження Верховної Ради України. 17. Бюджетні повноваження Комітету Верховної Ради України.
18. Повноваження Кабінету Міністрів України як учасника 19. Повноваження Міністерства фінансів України як органу 20. Дайте визначення розпорядникам бюджетних коштів. 21. Визначте різницю між головними розпорядниками бю 22. Дайте визначення бюджетній установі. 23. Якими повноваженнями наділені головні розпорядники 24. Визначте повноваження розпорядників бюджетних кош Тестові завдання 1. Організація бюджетного процесу в Україні регламентується: а) Бюджетним кодексом; б) Законом України „Про бюджетну систему України"; в) Регламентом Верховної Ради України; г) усі відповіді вірні. 2. Державний бюджет України затверджується на період, що має назву: а) бюджетного року; в) бюджетного циклу; б) бюджетного періоду; г) усі відповіді вірні. 3. Бюджетний кодекс визначив наступні стадії бюджетного процесу: а) складання проекту бюджету, розгляд та прийняття бюджету; б) виконання бюджету; в) підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету; г) усі відповіді вірні. 4. Сукупна тривалість заходів по підготовці бюджетних запитів, за- а) бюджетний рік; в) бюджетна стадія; б) бюджетний цикл; г) бюджетний період. 5. Усі стадії бюджетного процесу проходять під постійним контролем: а) Кабінету Міністрів України; б)місцевих органів самоврядування; в) Верховної Ради України; г) Державного казначейства. 6. Бюджетний регламент - це документ, в якому визначаються поря а) виконання бюджету; б) складання та розгляду бюджету; в) розгляду, затвердження бюджету та виконання бюджету; г) складання, розгляду, затвердження та виконання бюджету. 7. Бюджетний період - це: а) термін, на протязі якого діє складений та затверджений бюджет; б) термін з початку складання проекту бюджету до моменту затвер в) термін розглядання проекту бюджету законодавчим органом дер г) вірної відповіді немає. 8. На якість бюджетного процесу на стадії підготовки проекту бю а) дотримання норм Закону „Про Державний бюджет України"; б) наявність ефективної системи оперативного бюджетного контролю; в) політичні інтереси структур влади; г) залежність від прийняття інших рішень. 9. Інтереси міжнародних фінансово-кредитних організацій та їх вимо а) складання проекту бюджету; б) розгляду та затвердження Закону про бюджет; в) виконання бюджету; г) підготовки звіту про виконання бюджету. 10. Необхідними умовами ефективності бюджетного процесу є: а) координація дій всіх учасників бюджетного процесу; б) залучення всього потенціалу для досягнення намічених цілей; в) своєчасне фінансування державних програм; г) усі відповіді вірні. 11. Повноваження, яке надається головному розпоряднику бюджет а) бюджетне асигнування; в) бюджетне зобов'язання; б) бюджетне призначення; г) бюджетне право. 12. Головний розпорядник бюджетних коштів не має права: а) затверджувати кошториси розпорядників нижчого рівня; б) здійснювати внутрішній контроль за повнотою надходжень, отри в) передавати бюджетні повноваження іншому головному розпоряд г) отримувати звіти від розпорядників бюджетних коштів нижчого рі 13. У Державному бюджеті розпорядники бюджетних коштів поділя а) головних розпорядників; б) розпорядників нижчого рівня - другого ступеню; в) розпорядників нижчого рівня - третього ступеню; г) усі відповіді вірні. Доповніть за змістом 14. До основних шляхів підвищення якості бюджетного процесу від а) забезпечення зв'язку між загальними цілями і прийнятими рішен б) залучення широкого кола громадськості до участі в обговоренні в)........................................................................................................................ ; г)......................................................................................................................... 15. До основних задач бюджетного процесу належать: а) виявлення матеріальних та фінансових резервів; б) перерозподіл ресурсів між ланками бюджетної системи; в)..................................................................................... ; г)..................................................................................... 16. Президент України наділений наступними повноваженнями сто а) видає укази, які регламентують окремі питання бюджетного проце б) вносить зміни до Закону про бюджет в установленому законодав в)............................................................................................................... ; г)............................................................................................................... 17. До основних повноважень Верховної Ради України відносяться: а) визначення бюджетних повноважень всіх учасників бюджетного б) затвердження показників соціально-економічного розвитку держави' в).................................................................................................................. ; І)............................................................................................................................................................................ 18. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету наділений на а) розглядає та приймає рішення щодо поданих законопроектів; б) узагальнює пропозиції та висновки комітетів Верховної Ради до в)..................................................................................................................... ; г)..................................................................................................................... 19. До основних повноважень Кабінету Міністрів України належать: а) розробка проекту Закону України про Державний бюджет; б) забезпечення виконання Державного бюджету; в)...................................................................................................................... ; г)........................................................................................................................ 20. Основними повноваженнями Державного казначейства щодо пи а) організація виконання Державного бюджету; б) координація діяльності всіх учасників бюджетного процесу; в)...................................................................................................................... ; О........................................................................................ Чи вірно стверджувати? 21. ,Державний бюджет відповідно до законодавства за особливими а) вірно; б) невірно. 22. „Бюджетний період в Україні збігається з календарним роком і мі а) вірно; б) невірно. 23. „Задачі, які вирішує бюджетний процес, пов'язані з економічним а) вірно; б) невірно. 24. „Офіційна подача Закону України про Державний бюджет здійс а) вірно; б) невірно. 25. „Одержувачі бюджетних коштів — це установи, які утримуються за а) вірно; б) невірно. 70 26. „Бюджетними повноваженнями визнаються права та обов'язки а) В'РН°; б) невірно. 27. „Розпорядники бюджетних коштів - це керівники установ і орга а) віРно; б) невірно. 28. „Головні розпорядники бюджетних коштів поділяються на розпо а) віРно; б) невірно. 29. „Процедура парламентських слухань з питань бюджетної політики а) ВІРН°; б) невірно. 30. „На всіх стадіях бюджетного процесу здійснюється оцінка ефек а) в'Рно; б) невірно. Тема 3. ОРГАНИ ОПЕРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ БЮДЖЕТОМ 3.1. Класифікація органів державного управління бюдже 3.2. Міністерство фінансів України - центральний орган Читайте також:
|
|||||||||
|