МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зміст та структура бюджетного процесу в УкраїніОрганізація бюджетного процесу в Україні регламентується Бюджетнимкодексом, що був прийнятий Верховною Радою України 21 червня 2001 року, відповідно до якого: бюджетний процес - регламентована нормами права дія-ЛЬНІсть,пов'язана із складанням, розглядом, затвердженням бюджетів, їх виконанням і контролем за їх виконанням, розглядом звітівпро виконання бюджетів, що складають бюджетну систему України". Положення Бюджетного кодексу максимально наближено до вимог Європейського Союзу в вирішенні питань бюджетної сфери, що позитивно позначилося на якості цього документу. У статті 19 Бюджетного кодексу визначені чотири стадії бюджетного процесу: 1) складання проектів бюджетів; 2) розгляд та прийняття закону про Державний бюджет Укра 3) виконання бюджету; 4) підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і при Усі стадії бюджетного процесу знаходяться під контролем Верховної Ради України. На всіх стадіях здійснюється фінансовий контроль та оцінка ефективності використання бюджетних коштів. Відповідно до статті 96 Конституції України Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою на період з 1 січня по 31 грудня. Цей період називається бюджетним періодом або бюджетним роком. Особливими обставинами, за яких Державний бюджет України може бути затверджено на інший період, є запровадження на території України правового режиму воєнного і надзвичайного стану або надзвичайної екологічної ситуації. Як бачимо, в Україні бюджетний рік збігається з календарним роком і містить третю стадію бюджетного процесу - виконання бюджету. Проте повний бюджетний цикл, що включає всі стадії бюджетного процесу, значно триваліший - понад 2 років. Бюджетний цикл - це сукупна тривалість заходів щодо підготовки бюджетних запитів, затвердження та виконання бюджетів і звітування про здійснені фактичні бюджетні операції. У деяких країнах бюджетний рік не збігається з календарним роком. Наприклад, бюджетний період в США - з 1 жовтня по ЗО вересня; в Швеції — з 1 липня по ЗО червня; в Японії — з 1 квітня по 31 березня. У Франції, Бельгії, Швейцарії, Італії, Голландії, Німеччині бюджетний рік збігається з календарним. Під стадіями бюджетного процесу розуміють певне коло заходів, що законодавчо окреслені і повинні здійснюватися в межах регламентованих періодів. Зміст бюджетного процесу охоплює: - визначення основних напрямів бюджетної політики відпо - розробку тактики та стратегії в управлінні бюджетом; - оцінку потреби в фінансових ресурсах, визначення пріори - розробку проекту бюджету з оцінкою його ефективності; - розгляд та затвердження бюджету; - виконання бюджету; - контроль виконання та аналіз фактичних показників. Бюджетний кодекс детально регламентував всі стадії бюдже-і'ііого процесу - починаючи з заходів, що передують складанню проекту бюджету, до розгляду звіту про його виконання. Це створило сприятливі умови для подальшої демократизації нашого сус-ИІльс і ва та прозорості бюджетного процесу. І'сгламентація бюджетного процесу України здійснюється Іікож відповідно до Регламенту Верховної Ради України від ' 07.1994 р. №129б/94-ВР. У розділі 9, главі 9.1 Регламенту визначені процедури за-і трдження Державного бюджету і контролю за його виконанням. Бюджетний регламент - документ, в якому визначаються порядок і терміни складання, розгляду і затвердження бюджету, а і.наш організація його виконання. 2.2. Загальні засади організації ефективного бюджетного процесу Ефективний бюджетний процес відображає здатність законодавчої та виконавчої влади всіх рівнів задовольнити всі потреби населення країни, відповідно до бюджетних запитів. Бюджетний процес вирішує велику кількість задач і проблем, що стоять перед суспільством, перш за все пов'язаних з макроеко-номічною стабілізацією та економічним зростанням. Основні задачі бюджетного процесу: - забезпечення збалансованості бюджету; - гармонізація бюджетної та економічної політики; - досягнення реальних обсягів доходів та видатків; - виявлення матеріальних та фінансових резервів; - перерозподіл ресурсів між бюджетами бюджетної системи; - контроль ефективності на всіх стадіях бюджетного процесу. на увазі якість всіх його стадій. Проблема якості бюджетного процесу особливо важлива на сучасному етапі розвитку економіки нашої держави, на етапі її стабілізації. Саме якісний бюджетний процес дозволяє виконати всі вищевказані задачі. На якість бюджетного процесу впливає багато чинників, причому вони відрізняються в залежності від стадії бюджетного процесу. Фактори впливу на якість бюджетного процесу: І) на стадії підготовкита складання проекту бюджету на якість впливають: - політичні інтереси структур влади; - залежність від прийняття інших рішень, наприклад, подат - надійність інформаційної бази та наукових методик для - професійний рівень розробників проекту; - інтереси міжнародних фінансово-кредитних організацій та 2) на стадії розгляду і затвердження Закону про бюджет на якість впливають: - спрямованість інтересів певних владних структур, груп, - рівень усвідомлення відповідальності та компетентності на 3) на стадії виконання бюджету на якість впливають: - дотримання норм Закону „Про Державний бюджет Украї - наявність ефективної системи оперативного бюджетного Організація ефективного бюджетного процесу повинна здійснюватися за схемою, наведеною на рисунку 9. „| Розробка політики та |_____ І Визначення обсягів _____ І шанування | »| РесУРсів | _________ у__ Аналіз політики Виконання запланова- них заходів _____ Оцінка та аудит Контроль та облік ____ Рисунок 9 - Загальна схема організації ефективного бюджетного процесу
1) Аналіз політики - здійснення аналізу планування та ви- 2) Розробка політика та планування - визначення напрямів 3) Визначення обсягів ресурсів бюджету та їх розподіл - 4) Здійснення запланованих заходів - виконання затвердже 5) Контроль та облік доходів та видатків. 6) Оцінка та аудит - здійснення контролю ефективності Бюджетним кодексом внесені наступні зміни до бюджетного процесу, що сприяли підвищенню його ефективності: - застосовується процедура парламентських слухань за пи - відсутній такий документ, як Бюджетна резолюція, який но - рішення про офіційну подачу проекту Закону про бюджет - права розробки Основних напрямів бюджетної політики на - Закони України, які впливають на формування доходної та Шляхи підвищення якості бюджетного процесу: - перехід до середньо - та довгострокового бюджетного пла - розробка бюджету відповідно до встановлених цілей та за - спрямування бюджетних рішень на виконання пріоритетних 4* - забезпечення зв'язку між загальними цілями і прийнятими - розробки проектів Державного бюджету України на основі - залучення широкого кола громадськості до участі в обгово 2.3. Учаїсники бюджетного процесу У бюджетному процесі на всіх його стадіях задіяні учасники бюджетного процесу, аі саме - посадові особи та органи, які наділені бюджетними повноваженнями, тобто правами та обов'язками. Бюджетні повноваження учасників бюджетного процесу регулюються частгково Конституцією України, Бюджетним кодексом та спеціальниіми законами. До основних учасників бюджетного процесу належать: - Президент Україгіи; - органи законодавчої влади: Верховна Рада України; Комітет - органи виконавчої влади: Кабінет Міністрів України; Мініс
- Національний банк України; - Державна податкова служба України; - органи державного контролю: Рахункова палата ВР Украї Чітка координація дій всіх учасників бюджетного процесу та відповідальність кожного з них - є необхідною умовою ефективності бюджетного процесу. Координація дій учасників бюджетного процесу повинна бу-:и спрямована: — по-перше, на залучення всього потенціалу для досягнення Спільних цілей; по-друге, на забезпечення своєчасного і повного надхо-ііня запланованих доходів в цілому та за кожним джерелом; по-третє, на своєчасне фінансування соціально-економічних Іірої рам, передбачених бюджетом; по-четверте, на ефективне та цілеспрямоване використання бюджетних коштів; - по-п'яте, на спільний контроль та відповідальність за прийняття управлінських рішень й виконання своїх обов'язків. Розглянемо найбільш важливі повноваження основних уча-Сниківбюджетного процесу відповідно до законодавчих актів України. Повноваження Президента України (повноваження регламентовані Конституцією України, Бюджетним кодексом, Регламентом Верховної Ради України (129а/94-ВР, 1296/94-ВР) та іншими законодавчими актами): 1. Підписує закони, прийняті Верховною Радою України, в 2. Має право вето щодо прийнятого Верховною Радою Укра 3. Вносить в установленому чинним законодавством порядку 4. Вносить на розгляд Верховної Ради України законопроек 5. Видає укази, які можуть регулювати окремі питання бю Президент України здійснює свої повноваження через Секретаріат Президента України - постійно діючий допоміжний орган, створений Президентом України відповідно до пункту 28 частини першої статті 106 Конституції України. Діяльність Секретаріата регламентована Положенням про Секретаріат Президента України, затвердженим Указом Президента України від 4 листопада 2005 року № 1548/2005. Секретаріат виконує наступні функції: 1) аналізує політичні, соціально-економічні та інші процеси, готує та подає на розгляд Президентові України оперативно-інформаційні матеріали та пропозиції щодо забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності України, пріоритетів державної політики, шляхів їх впровадження та супроводження; 3) забезпечує підготовку проектів послань Президента 4) забезпечує планування діяльності Президента України; 5) забезпечує підготовку, опрацювання і подання на підпис 6) здійснює в установленому порядку експертизу прийнятих 7) забезпечує офіційне оприлюднення Президентом України
8) забезпечує підготовку проектів законів, що вносяться 9) забезпечує взаємодію Президента України з Верховною 10) виконує інші функції для забезпечення здійснення Верховна Рада України (повноваження встановлені статтею 85-89 Конституції України, Регламентом Верховної Ради України № 129/94-ВР, Бюджетним кодексом та іншими законодавчими актами): 1. Визначає бюджетні повноваження всіх учасників бюджет 2. Визначає бюджетну політику держави. 3. Приймає постанову про схвалення або взяття до відома ос 4. Затверджує показники соціально-економічного розвитку 5. Розглядає проект бюджету в трьох читаннях. 6. Ухвалює Закон про Державний бюджет України.
7. Здійснює контроль за дотриманням бюджетного законо 8. Контролює використання коштів резервного фонду Дер 9. Заслуховує звіти про стан виконання бюджету, в тому чис 10. Приймає рішення щодо звіту про виконання Державного Верховна Рада для своєї діяльності створює постійні Комітети. Повноваження комітетів Верховної Ради України визначаються Конституцією України, Законом України „Про комітети ВР України" (116/95-ВР), положеннями про відповідні комітети, що затверджуються Верховною Радою України, Регламентом Верховної Ради (129а/94-ВР, 1296/94-ВР) та постановами Верховної Ради України. Бюджетні повноваження Комітету Верховної Ради України з питань бюджету: 1. Розгляд і прийняття рішення щодо поданих до Верховної 2. Опрацювання та узагальнення пропозицій та висновків 3. Підготовка висновків й необхідних матеріалів та представ 4. Підготовка для Верховної Ради висновку до звіту про ви 5. Здійснення загального постійного контролю за виконанням 6. Розробка та внесення на розгляд Верховної Ради України 7. Контроль за відповідністю поданого Кабінетом Міністрів До бюджетних повноважень інших комітетів Верховної Ради України з питань бюджету належать: 1. Участь у складанні, прийнятті, контролі за виконанням 2. Визначений комітет узагальнює та систематизує пропозиції, 3. Комітети з питань, що належать до їх відання, здійснюють Повноваження Кабінету Міністрів України (регламентовані Конституцією України, Бюджетним кодексом, Регламентом Верховної Ради (129а/94-ВР, 1296/94-ВР), Постановою КМУ від 5 червня 2000 р. N 915 „Про затвердження Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України" та іншими законодавчими актами): 1. Подає до Верховної Ради України проект основних напря 2. Розробляє проект Закону про Державний бюджет України 3. Доопрацьовує проект Закону про Державний бюджет 4. Забезпечує виконання Державного бюджету України. 5. Подає річний звіт про виконання Закону України про Дер 6. Доводить до місцевих органів влади обсяги міжбюджетних
7. Приймає рішення про виділення та використання коштів із 8. Приймає рішення про здійснення державних запозичень в Повноваження Міністерства фінансів(регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Положенням про Міністерство фінансів, затвердженим Указом Президента України від 26.08.1999, № 1081/99; іншими нормативними актами): 1. Здійснює загальну організацію та управління виконанням 2. Складає проект Державного бюджету України. 3. Розробляє і доводить до головних розпорядників бюджет 4. Подає проект Закону про Державний бюджет на розгляд 5. Доопрацьовує проект бюджету після першого та другого 6. Затверджує Розпис доходів та видатків Державного бю 7. Складає звіт про виконання Державного бюджету України 8. Удосконалює методігекдадання бюджету, порядок бюдже 9. Прогнозує і моделює на поточнииГгеріод і на перспективу
10. Готує пропозиції щодо ефективного розподілу фінансо 11. Здійснює контроль в межах своїх повноважень за цільо Повноваження Державного казначейства України(регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Положенням про Державне казначейство України, затвердженим По-і гановоюКМУ від 21.12.2005 р. № 1232; іншими нормативними Актами): 1. Організовує та здійснює виконання Державного бюджету з Принципуєдиного казначейського рахунку. 2. Здійснює управління доходами та видатками Державного 3. Організовує та здійснює прогнозування і касове плануван 4. Здійснює фінансування видатків Державного бюджету. 5. Веде облік касового виконання Державного бюджету, 6. Здійснює управління державним внутрішнім та зовнішнім боргом відповідно до чинного законодавства. 7. Розподіляє між державним бюджетом та бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя відрахування від загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів за нормативами, затвердженими Верховною Радою України; 8. Розробляє та затверджує нормативно-методичні документи з питань бухгалтерського обліку, звітності та організації виконання бюджетів усіх рівнів. 9. Здійснює разом з Національним банком і Мінфіном управ 10. Подає Мінфіну в разі потреби пропозиції про скорочення Повноваження Рахункової палати Верховної Ради України (регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Законом України „Про Рахункову палату" від 11.07.1996, №315/96-ВР іншими нормативно-правовими актами): 1. Контроль за використанням коштів загальнодержавних ці 2. Організовувати і проводити оперативний контроль за вико 3. Проводити комплексні ревізії і тематичні перевірки за 4. Проводити експертизу проектів Державного бюджету інших документів, що стосуються питань державного бюджету і фінансів України. 5. Здійснювати аналіз і дослідження порушень і відхилень 6. Готувати і подавати висновки до Верховної Ради України 7. Направляти матеріали перевірок, ревізій та обслідувань 8. Порушувати перед Верховною Радою України, Президен Повноваження Національного банку України(регламентовані Бюджетним кодексом; Законом України „Про Національний банк України" від 20.05.1999, №679): 1. Розробляє Основні засади грошово-кредитної політики 2. Затверджує кошторис доходів та витрат Національного ба Повноваження Державної контрольно-ревізійної служби України (регламентовані Конституцією України; Бюджетним ко-цексом;Законом України „Про Державну контрольно-ревізійну І чужбу в Україні" від 26.01.1993 року №2939-ХП; Положенням проГоловне контрольно-ревізійне управляння України, затвер-ішм Указом Президента України від 28.11-2000 року N■■1 205/2000; актами Президента та Кабінету Міністрів України; ІНШИМИпормативно-правовими актами): 1. Здійснення державного контролю в міністерствах, відом - за витрачанням коштів і матеріальних цінностей, ї збере - станом і достовірністю бухгалтерського обліку і звітності. 2. Розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недолі Повноваження Державної податкової служби в Україні (регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Законом України „Про Державну податкову службу в Україні" від 4.12.1990 №509-ХП; іншими нормативно-правовими актами): 1. Здійснення контролю за додержанням законодавства про 2. Здійснення контролю за додержанням порядку прийняття і 3. Обліком платників податків, інших платежів. 4. Облік надходжень податків, інших платежів. 5. Розробляє основні напрями, форми і методи проведення
6 Подає Міністерству фінансів України та Головному управ 7 Прогнозує, аналізує надходження податків, інших плате Читайте також:
|
||||||||
|