Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зміст та структура бюджетного процесу в Україні

Організація бюджетного процесу в Україні регламентується Бюджетнимкодексом, що був прийнятий Верховною Радою Укра­їни 21 червня 2001 року, відповідно до якого:

бюджетний процес - регламентована нормами права дія-ЛЬНІсть,пов'язана із складанням, розглядом, затвердженням бю­джетів, їх виконанням і контролем за їх виконанням, розглядом звітівпро виконання бюджетів, що складають бюджетну систему України".

Положення Бюджетного кодексу максимально наближено до вимог Європейського Союзу в вирішенні питань бюджетної сфе­ри, що позитивно позначилося на якості цього документу.

У статті 19 Бюджетного кодексу визначені чотири стадії бю­джетного процесу:

1) складання проектів бюджетів;

2) розгляд та прийняття закону про Державний бюджет Укра­
їни;

3) виконання бюджету;

4) підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і при­
йняття рішень щодо нього.


Усі стадії бюджетного процесу знаходяться під контролем Вер­ховної Ради України. На всіх стадіях здійснюється фінансовий конт­роль та оцінка ефективності використання бюджетних коштів.

Відповідно до статті 96 Конституції України Державний бю­джет України затверджується щорічно Верховною Радою на пері­од з 1 січня по 31 грудня. Цей період називається бюджетним періодом або бюджетним роком. Особливими обставинами, за яких Державний бюджет України може бути затверджено на ін­ший період, є запровадження на території України правового ре­жиму воєнного і надзвичайного стану або надзвичайної екологіч­ної ситуації.

Як бачимо, в Україні бюджетний рік збігається з календар­ним роком і містить третю стадію бюджетного процесу - вико­нання бюджету. Проте повний бюджетний цикл, що включає всі стадії бюджетного процесу, значно триваліший - понад 2 років.

Бюджетний цикл - це сукупна тривалість заходів щодо під­готовки бюджетних запитів, затвердження та виконання бюджетів і звітування про здійснені фактичні бюджетні операції.

У деяких країнах бюджетний рік не збігається з календарним роком. Наприклад, бюджетний період в США - з 1 жовтня по ЗО вересня; в Швеції — з 1 липня по ЗО червня; в Японії — з 1 квітня по 31 березня. У Франції, Бельгії, Швейцарії, Італії, Голландії, Німе­ччині бюджетний рік збігається з календарним.

Під стадіями бюджетного процесу розуміють певне коло заходів, що законодавчо окреслені і повинні здійснюватися в ме­жах регламентованих періодів.

Зміст бюджетного процесу охоплює:

- визначення основних напрямів бюджетної політики відпо­
відно до економічної політики держави та програми діяльності
уряду;

- розробку тактики та стратегії в управлінні бюджетом;

- оцінку потреби в фінансових ресурсах, визначення пріори­
тетів та можливостей бюджету, стратегічний підхід до формуван­
ня бюджету;

- розробку проекту бюджету з оцінкою його ефективності;

- розгляд та затвердження бюджету;

- виконання бюджету;

- контроль виконання та аналіз фактичних показників.


Бюджетний кодекс детально регламентував всі стадії бюдже-і'ііого процесу - починаючи з заходів, що передують складанню проекту бюджету, до розгляду звіту про його виконання. Це ство­рило сприятливі умови для подальшої демократизації нашого сус-ИІльс і ва та прозорості бюджетного процесу.

І'сгламентація бюджетного процесу України здійснюється Іікож відповідно до Регламенту Верховної Ради України від ' 07.1994 р. №129б/94-ВР.

У розділі 9, главі 9.1 Регламенту визначені процедури за-і трдження Державного бюджету і контролю за його виконанням.

Бюджетний регламент - документ, в якому визначаються порядок і терміни складання, розгляду і затвердження бюджету, а і.наш організація його виконання.

2.2. Загальні засади організації ефективного бюджетного процесу

Ефективний бюджетний процес відображає здатність законо­давчої та виконавчої влади всіх рівнів задовольнити всі потреби населення країни, відповідно до бюджетних запитів.

Бюджетний процес вирішує велику кількість задач і проблем, що стоять перед суспільством, перш за все пов'язаних з макроеко-номічною стабілізацією та економічним зростанням.

Основні задачі бюджетного процесу:

- забезпечення збалансованості бюджету;

- гармонізація бюджетної та економічної політики;

- досягнення реальних обсягів доходів та видатків;

- виявлення матеріальних та фінансових резервів;

- перерозподіл ресурсів між бюджетами бюджетної системи;

- контроль ефективності на всіх стадіях бюджетного процесу.
Коли йде мова про ефективний бюджетний процес, мається

на увазі якість всіх його стадій. Проблема якості бюджетного про­цесу особливо важлива на сучасному етапі розвитку економіки нашої держави, на етапі її стабілізації. Саме якісний бюджетний процес дозволяє виконати всі вищевказані задачі.

На якість бюджетного процесу впливає багато чинників, причому вони відрізняються в залежності від стадії бюджетного процесу.


Фактори впливу на якість бюджетного процесу:

І) на стадії підготовкита складання проекту бюджету

на якість впливають:

- політичні інтереси структур влади;

- залежність від прийняття інших рішень, наприклад, подат­
кового пакету;

- надійність інформаційної бази та наукових методик для
розрахунків показників бюджету;

- професійний рівень розробників проекту;

- інтереси міжнародних фінансово-кредитних організацій та
їх вимоги;

2) на стадії розгляду і затвердження Закону про бюджет

на якість впливають:

- спрямованість інтересів певних владних структур, груп,
осіб (так зване лобіювання інтересів);

- рівень усвідомлення відповідальності та компетентності на­
родних депутатів у питаннях економіки і бюджету;

3) на стадії виконання бюджету на якість впливають:

- дотримання норм Закону „Про Державний бюджет Украї­
ни" та вимог інших нормативно-правових актів, що регламенту­
ють виконання бюджету;

- наявність ефективної системи оперативного бюджетного
контролю.

Організація ефективного бюджетного процесу повинна здій­снюватися за схемою, наведеною на рисунку 9.

„| Розробка політики та |_____ І Визначення обсягів _____

І шанування | »| РесУРсів |

_________ у__

Аналіз політики Виконання запланова-

них заходів

_____ Оцінка та аудит Контроль та облік ____

Рисунок 9 - Загальна схема організації ефективного бюджетного процесу


 

1) Аналіз політики - здійснення аналізу планування та ви-
і онаннябюджету за минулий рік.

2) Розробка політика та планування - визначення напрямів
бюджетної політики на наступний рік, основних стратегічних ці-
ііейта пріоритетів у здійсненні видатків.

3) Визначення обсягів ресурсів бюджету та їх розподіл -
підготовка та затвердження бюджету.

4) Здійснення запланованих заходів - виконання затвердже­
ного законодавчо бюджету за доходами та видатками.

5) Контроль та облік доходів та видатків.

6) Оцінка та аудит - здійснення контролю ефективності
бюджетної політики, перевірка достовірності даних та викорис­
тання висновків для складання майбутніх планів.

Бюджетним кодексом внесені наступні зміни до бюджетного процесу, що сприяли підвищенню його ефективності:

- застосовується процедура парламентських слухань за пи­
таннями бюджетної політики на наступний бюджетний рік;

- відсутній такий документ, як Бюджетна резолюція, який но­
сив декларативний та необов'язковий для уряду характер;

- рішення про офіційну подачу проекту Закону про бюджет
на розгляд до Верховної Ради оформлюється постановою Кабінету
Міністрів України;

- права розробки Основних напрямів бюджетної політики на
наступний бюджетний період закріплені за Кабінетом Міністрів
України. КМУ безпосередньо відповідає за проведення бюджетної
політики і має право визначення бюджетних пріоритетів при роз­
робці Державної програми економічного та соціального розвитку
України, яка неодмінно затверджується законом України;

- Закони України, які впливають на формування доходної та
видаткової частин бюджету, повинні бути офіційно оприлюднені
до 15 серпня року, що передує плановому.

Шляхи підвищення якості бюджетного процесу:

- перехід до середньо - та довгострокового бюджетного пла­
нування з елементами стратегічного прогнозування;

- розробка бюджету відповідно до встановлених цілей та за­
дач з обов'язковим урахуванням наявних фінансових ресурсів;

- спрямування бюджетних рішень на виконання пріоритетних
соціально-економічних програм та забезпечення ефективної їх ре­
алізації;

4*


- забезпечення зв'язку між загальними цілями і прийнятими
рішеннями та розподіл бюджетних ресурсів відповідно до встано­
влених цілей;

- розробки проектів Державного бюджету України на основі
підвищення якості маікроекономічних прогнозів основних показ­
ників економічного та соціального розвитку з обов'язковим прове­
денням попередньої незалежної експертизи щодо реалістичності
таких прогнозів;

- залучення широкого кола громадськості до участі в обгово­
ренні бюджетного проіЦесу.

2.3. Учаїсники бюджетного процесу

У бюджетному процесі на всіх його стадіях задіяні учасники бюджетного процесу, аі саме - посадові особи та органи, які наді­лені бюджетними повноваженнями, тобто правами та обов'язками. Бюджетні повноваження учасників бюджетного про­цесу регулюються частгково Конституцією України, Бюджетним кодексом та спеціальниіми законами.

До основних учасників бюджетного процесу належать:

- Президент Україгіи;

- органи законодавчої влади: Верховна Рада України; Комітет
Верховної Ради Україніи з питань бюджету та інші Комітети ВР
України; на місцевому рівні: ВР Автономної Республіки Крим;
обласні, районні ради;

- органи виконавчої влади: Кабінет Міністрів України; Мініс­
терство фінансів, Державне казначейство, міністерства, відомства;
місцеві державні адміністрації; виконавчі комітети місцевих рад;

 

- Національний банк України;

- Державна податкова служба України;

- органи державного контролю: Рахункова палата ВР Украї­
ни, Державна контрольно-ревізійна служба.

Чітка координація дій всіх учасників бюджетного процесу та відповідальність кожного з них - є необхідною умовою ефектив­ності бюджетного процесу.

Координація дій учасників бюджетного процесу повинна бу-:и спрямована:

— по-перше, на залучення всього потенціалу для досягнення Спільних цілей;


по-друге, на забезпечення своєчасного і повного надхо-ііня запланованих доходів в цілому та за кожним джерелом;

по-третє, на своєчасне фінансування соціально-економічних Іірої рам, передбачених бюджетом;

по-четверте, на ефективне та цілеспрямоване використання бюджетних коштів;

- по-п'яте, на спільний контроль та відповідальність за при­йняття управлінських рішень й виконання своїх обов'язків.

Розглянемо найбільш важливі повноваження основних уча-Сниківбюджетного процесу відповідно до законодавчих актів України.

Повноваження Президента України (повноваження регла­ментовані Конституцією України, Бюджетним кодексом, Регламе­нтом Верховної Ради України (129а/94-ВР, 1296/94-ВР) та іншими законодавчими актами):

1. Підписує закони, прийняті Верховною Радою України, в
тому числі і Закон України про Державний бюджет.

2. Має право вето щодо прийнятого Верховною Радою Укра­
їни Закону про Державний бюджет у разі незгоди з ним, із наступ­
ним поверненням його на повторний розгляд. Без подолання вето
неможливе наступне підписання та офіційне оприлюднення зако­
ну Президентом, а відтак - набрання законом чинності.

3. Вносить в установленому чинним законодавством порядку
зміни та доповнення до Закону про Державний бюджет.

4. Вносить на розгляд Верховної Ради України законопроек­
ти, в тому числі в ті, що стосуються бюджетного процесу.

5. Видає укази, які можуть регулювати окремі питання бю­
джетного процесу.

Президент України здійснює свої повноваження через Секретаріат Президента України - постійно діючий допоміжний орган, створений Президентом України відповідно до пункту 28 частини першої статті 106 Конституції України. Діяльність Секретаріата регламентована Положенням про Секретаріат Президента України, затвердженим Указом Президента України від 4 листопада 2005 року № 1548/2005.


Секретаріат виконує наступні функції:

1) аналізує політичні, соціально-економічні та інші процеси, готує та подає на розгляд Президентові України оперативно-інформаційні матеріали та пропозиції щодо забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності України, пріоритетів державної політики, шляхів їх впровадження та супроводження;

3) забезпечує підготовку проектів послань Президента
України до народу, щорічних і позачергових послань до Верховної
Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України,
доповідей та виступів Президента України;

4) забезпечує планування діяльності Президента України;

5) забезпечує підготовку, опрацювання і подання на підпис
главі держави проектів указів, розпоряджень ідоручень
Президента України;

6) здійснює в установленому порядку експертизу прийнятих
Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис
Президентові України, готує главі держави пропозиції щодо
підписання законів або застосування щодо них права вето;

7) забезпечує офіційне оприлюднення Президентом України
законів, а також указів і розпоряджень Президента України;

 

8) забезпечує підготовку проектів законів, що вносяться
Президентом України до Верховної Ради України в порядку
законодавчої ініціативи;

9) забезпечує взаємодію Президента України з Верховною
Радою України, Кабінетом Міністрів України, Конституційним
Судом України, правоохоронними, іншими державними органами,
органами місцевого самоврядування;

10) виконує інші функції для забезпечення здійснення
главою держави своїх повноважень.

Верховна Рада України (повноваження встановлені статтею 85-89 Конституції України, Регламентом Верховної Ради України № 129/94-ВР, Бюджетним кодексом та іншими законодавчими ак­тами):

1. Визначає бюджетні повноваження всіх учасників бюджет­
ного процесу.

2. Визначає бюджетну політику держави.

3. Приймає постанову про схвалення або взяття до відома ос­
новних напрямків бюджетної політики на наступний рік.


4. Затверджує показники соціально-економічного розвитку
країни.

5. Розглядає проект бюджету в трьох читаннях.

6. Ухвалює Закон про Державний бюджет України.

 

7. Здійснює контроль за дотриманням бюджетного законо­
давства на кожній стадії бюджетного процесу.

8. Контролює використання коштів резервного фонду Дер­
жавного бюджету.

9. Заслуховує звіти про стан виконання бюджету, в тому чис­
лі звіти розпорядників бюджетних коштів про використання кош­
тів Державного бюджету України.

10. Приймає рішення щодо звіту про виконання Державного
бюджету.

Верховна Рада для своєї діяльності створює постійні Комітети. Повноваження комітетів Верховної Ради України визначаються Кон­ституцією України, Законом України „Про комітети ВР України" (116/95-ВР), положеннями про відповідні комітети, що затверджу­ються Верховною Радою України, Регламентом Верховної Ради (129а/94-ВР, 1296/94-ВР) та постановами Верховної Ради України.

Бюджетні повноваження Комітету Верховної Ради Укра­їни з питань бюджету:

1. Розгляд і прийняття рішення щодо поданих до Верховної
Ради України законопроектів, якістосуються змін діючого зако­
нодавства і його впливу на формування доходів та здійснення ви­
датків Державного бюджету.

2. Опрацювання та узагальнення пропозицій та висновків
комітетів Верховної Ради України до проекту Закону про Держав­
ний бюджет України.

3. Підготовка висновків й необхідних матеріалів та представ­
лення на засіданні Верховної Ради України у першому, другому та
третьому читаннях проекту Закону України про Державний бю­
джет на наступний рік.

4. Підготовка для Верховної Ради висновку до звіту про ви­
конання Закону про Державний бюджет України.

5. Здійснення загального постійного контролю за виконанням
бюджету на основі інформації про стан бюджету і його виконання,
наданої Міністерством фінансів.


6. Розробка та внесення на розгляд Верховної Ради України
законопроектів про внесення змін до Закону про Державний бю­
джет України на відповідний період.

7. Контроль за відповідністю поданого Кабінетом Міністрів
України проекту Закону про Державний бюджет України основ­
ним напрямкам бюджетної політики на наступний період та підго­
товка відповідного висновку.

До бюджетних повноважень інших комітетів Верховної Ради України з питань бюджету належать:

1. Участь у складанні, прийнятті, контролі за виконанням
Державногр бюджету в частині, що віднесена до компетенції ко­
мітетів, з метою забезпечення доцільності, економності та ефекти­
вності використання державних коштів.

2. Визначений комітет узагальнює та систематизує пропозиції,
поправки і висновки інших комітетів та готує їх на розгляд Верховної
Ради України. Він має право також вносити пропозиції і поправки під
час розгляду законопроекту на своєму засіданні.

3. Комітети з питань, що належать до їх відання, здійснюють
контроль за законністю, економністю та ефективністю витрат з
державного бюджету. Результати цієї роботи повинні бути пись­
мово оформлені і доведені до відома відповідних органів та поса­
дових осіб.

Повноваження Кабінету Міністрів України (регламентовані Конституцією України, Бюджетним кодексом, Регламентом Верхов­ної Ради (129а/94-ВР, 1296/94-ВР), Постановою КМУ від 5 червня 2000 р. N 915 „Про затвердження Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України" та іншими законодавчими актами):

1. Подає до Верховної Ради України проект основних напря­
мів бюджетної політики на наступний бюджетний період.

2. Розробляє проект Закону про Державний бюджет України
та надає на розгляд до Верховної Ради

3. Доопрацьовує проект Закону про Державний бюджет
України після першого та другого читання у Верховній Раді.

4. Забезпечує виконання Державного бюджету України.

5. Подає річний звіт про виконання Закону України про Дер­
жаний бюджет.

6. Доводить до місцевих органів влади обсяги міжбюджетних
трансфертів.


 

7. Приймає рішення про виділення та використання коштів із
резервного фонду Державного бюджету.

8. Приймає рішення про здійснення державних запозичень в
обсягах і на умовах, визначених Законом України про Державний
бюджет.

Повноваження Міністерства фінансів(регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Положенням про Міністерство фінансів, затвердженим Указом Президента України від 26.08.1999, № 1081/99; іншими нормативними актами):

1. Здійснює загальну організацію та управління виконанням
бюджету, та координує діяльність всіх учасників бюджетного
процесу.

2. Складає проект Державного бюджету України.

3. Розробляє і доводить до головних розпорядників бюджет­
них коштів інструкції щодо підготовки бюджетних запитів, та
аналізує їх.

4. Подає проект Закону про Державний бюджет на розгляд
Кабінету Міністрів України.

5. Доопрацьовує проект бюджету після першого та другого
читання.

6. Затверджує Розпис доходів та видатків Державного бю­
джету України.

7. Складає звіт про виконання Державного бюджету України
і зведеного бюджету України.

8. Удосконалює методігекдадання бюджету, порядок бюдже­
тного фінансування, здійснює методичи^керівництво у цій сфері.

9. Прогнозує і моделює на поточнииГгеріод і на перспективу
податкові надходження.

 

10. Готує пропозиції щодо ефективного розподілу фінансо­
вих ресурсів для забезпечення державних витрат.

11. Здійснює контроль в межах своїх повноважень за цільо­
вії м використанням бюджетних коштів.

Повноваження Державного казначейства України(регла­ментовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Поло­женням про Державне казначейство України, затвердженим По-і гановоюКМУ від 21.12.2005 р. № 1232; іншими нормативними Актами):

1. Організовує та здійснює виконання Державного бюджету з Принципуєдиного казначейського рахунку.


2. Здійснює управління доходами та видатками Державного
бюджету, проводить операції з наявними бюджетними коштами.

3. Організовує та здійснює прогнозування і касове плануван­
ня коштів Державного бюджету, визначає на основі чинного зако­
нодавства розміри їх поточного використання у межах затвердже­
них на відповідний період видатків.

4. Здійснює фінансування видатків Державного бюджету.

5. Веде облік касового виконання Державного бюджету,
складає звітність про стан виконання державного та зведеного
бюджетів;

6. Здійснює управління державним внутрішнім та зовнішнім боргом відповідно до чинного законодавства.

7. Розподіляє між державним бюджетом та бюджетами Ав­тономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя відрахування від загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів за нормативами, затвердженими Верхов­ною Радою України;

8. Розробляє та затверджує нормативно-методичні докумен­ти з питань бухгалтерського обліку, звітності та організації вико­нання бюджетів усіх рівнів.

9. Здійснює разом з Національним банком і Мінфіном управ­
ління державним внутрішнім і зовнішнім боргом та проводить їх
обслуговування відповідно до чинного законодавства.

10. Подає Мінфіну в разі потреби пропозиції про скорочення
видатків державного бюджету.

Повноваження Рахункової палати Верховної Ради України (регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Законом України „Про Рахункову палату" від 11.07.1996, №315/96-ВР іншими нормативно-правовими актами):

1. Контроль за використанням коштів загальнодержавних ці­
льових фондів, за цільовим використанням фінансово-кредитних і
валютних ресурсів під час здійснення загальнодержавних програм.

2. Організовувати і проводити оперативний контроль за вико­
ристанням коштів Державного бюджету України за звітний період.

3. Проводити комплексні ревізії і тематичні перевірки за
окремими розділами і статтями Державного бюджету України, у
тому числі бюджетів загальнодержавних цільових фондів.

4. Проводити експертизу проектів Державного бюджету
України, а також проектів законів та інших нормативних актів,
міжнародних договорів України, загальнодержавних програм та


інших документів, що стосуються питань державного бюджету і фінансів України.

5. Здійснювати аналіз і дослідження порушень і відхилень
бюджетного процесу, підготовку і внесення до Верховної Ради
України пропозицій щодо їх усунення, а також удосконалення
бюджетного законодавства в цілому.

6. Готувати і подавати висновки до Верховної Ради України
та її комітетів щодо виконання Державного бюджету України, у
тому числі доходів і видатків загальнодержавних цільових фондів,
фінансування загальнодержавних програм за звітний рік.

7. Направляти матеріали перевірок, ревізій та обслідувань
Кабінету Міністрів України, відповідним центральним органам
виконавчої влади, Національному банку України, фонду держав­
ного майна України, підприємствам, установам і організаціям для
розгляду і вжиття необхідних заходів.

8. Порушувати перед Верховною Радою України, Президен­
том України, а також органами виконавчої влади клопотання про
притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у пору­
шенні вимог чинного законодавства України, внаслідок чого за­
вдано матеріальної шкоди державі.

Повноваження Національного банку України(регламенто­вані Бюджетним кодексом; Законом України „Про Національний банк України" від 20.05.1999, №679):

1. Розробляє Основні засади грошово-кредитної політики
відповідно до загальнодержавної програми економічного розвитку
таосновних параметрів економічного та соціального розвитку
України і вносить їх Верховній Раді України для інформування.

2. Затверджує кошторис доходів та витрат Національного ба­
нку та подає Верховній Раді України та Кабінету Міністрів Украї­
ни для включення до проекту Державного бюджету України на
наступнийрік.

Повноваження Державної контрольно-ревізійної служби України (регламентовані Конституцією України; Бюджетним ко-цексом;Законом України „Про Державну контрольно-ревізійну І чужбу в Україні" від 26.01.1993 року №2939-ХП; Положенням проГоловне контрольно-ревізійне управляння України, затвер-ішм Указом Президента України від 28.11-2000 року N■■1 205/2000; актами Президента та Кабінету Міністрів України; ІНШИМИпормативно-правовими актами):


1. Здійснення державного контролю в міністерствах, відом­
ствах, бюджетних установах, підприємствах, що отримують кош­
ти з бюджетів всіх рівнів:

- за витрачанням коштів і матеріальних цінностей, ї збере­
женням;

- станом і достовірністю бухгалтерського обліку і звітності.

2. Розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недолі­
ків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Повноваження Державної податкової служби в Україні (регламентовані Конституцією України; Бюджетним кодексом; Законом України „Про Державну податкову службу в Україні" від 4.12.1990 №509-ХП; іншими нормативно-правовими актами):

1. Здійснення контролю за додержанням законодавства про
податки, інші платежі, валютні операції.

2. Здійснення контролю за додержанням порядку прийняття і
обліку податків, інших платежів від платників податків, своєчас­
ністю і повнотою перерахування цих сум до бюджету.

3. Обліком платників податків, інших платежів.

4. Облік надходжень податків, інших платежів.

5. Розробляє основні напрями, форми і методи проведення
перевірок додержання податкового та валютного законодавства.

 

6 Подає Міністерству фінансів України та Головному управ­
лінню Державного казначейства України звіт про надходження
податків, інших платежів.

7 Прогнозує, аналізує надходження податків, інших плате­
жів, джерела податкових надходжень, вивчає вплив макроеконо-
мічних показників і податкового законодавства на надходження
податків, інших платежів, розробляє пропозиції щодо їх збільшен­
ня та зменшення втрат бюджету.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. IV. План навчального процесу.
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. А) Структура економічних відносин.
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Авангард в Україні
  9. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  10. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  11. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 2366

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І іім 2. БЮДЖЕТНИЙ ПРОЦЕС ТА ЙОГО УЧАСНИКИ | Розпорядники бюджетних коштів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.