Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗМІСТ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Базовий компонент дошкільної освіти визначає обов'язковий міні­мум змісту основних освітніх програм, обсяг навантаження, вимоги до рівня розвиненості, вихованості та навченості дитини семи (шести) років, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Базовий компонент — це мінімально достатній та необхідний дитині перших семи (шести) років життя ступінь компетентності,необхідний для її нормального функціонування у навколишньому середовищі. Він пе­редбачає набір елементарних знань, уявлень, практичних умінь та на­вичок, які гарантують дитині адаптацію до життя, здатність орієнту­ватися в ньому, адекватно реагувати на явища, події, людей. Йдеться передусім про забезпечення особистості перших років життя своєрід­ного мінімального освітнього ядра, рівень засвоєння якого відображе­но в якісно-кількісних показниках її діяльності та поведінки.

У контексті Базового компонента поняття «мінімальний рівень» вживається не в розумінні найнижчий за ступенем розвитку, а як обов'язковий набір елементарних, доступних віку складових. Отже, документ орієнтує на досягнення дитиною нижнього вікового,а не індивідуального порога.

Базовий компонент складено з урахуванням того, що засвоєння змісту дошкільної освіти розраховано на весь період дошкільного ди­тинства. Кожна вікова сходинка у цьому процесі відіграє свою особ­ливу роль за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних мож­ливостей на попередньому етапі.

Базовий компонент дошкільної освіти складається з двох частин — інваріантної та варіантної.

Інваріантначастина визначає обов'язковий для дітей певного віку ступінь засвоєння знань, понять, забезпечує єдність освітньо-виховно­го простору України, створює необхідні умови для розвитку, вихо­вання і навчання дітей незалежно від місця та умов проживання, типу дошкільного закладу.

Варіантначастина враховує і відображає у змісті освіти регіональ­ні, етносоціокультурні та індивідуальні особливості розвитку до­шкільника.

Зміст Базового компонента дошкільної освіти систематизований за сферами життєдіяльності: «Природа», «Культура», «Люди», «Я сам».

Сфера «Природа» формує елементарний природодоцільний сві­тогляд, несе ціннісно-змістову наповненість за екологічним та природ­ничим напрямами, сприяє усвідомленню дитиною себе як частки при­роди, формує відчуття відповідальності за те, що відбувається навко­ло неї і внаслідок її дій у довкіллі.

Сфера «Культура»вводить дитину у світ практичної та духовної діяльності людини, розвиває потребу в реалізації власних творчих здібностей, навчає діставати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності, вправляє в умінні цінувати рукотворні вироби, куль­тивує інтерес до надбань національної та світової культур.

Сфера -«Люди»формує соціальну компетентність: навчає дифе­ренціювати людей за ознаками віку, статі, спорідненості; поводитися в межах дозволеної поведінки, оволодівати культурою діалогу, адек­ватно реагувати на вчинки і слова інших, дотримуватись правил хоро­шого тону, співпереживати і співдіяти.

Сфера «Я сам»відкриває дитині світ власного внутрішнього жит­тя, прагнень, думок, переживань; допомагає зіставити свої бажання з можливостями; привертає увагу до особливостей власного фізичного, психічного та соціального розвитку...

Документ розрахований на науковий загал, залучений до розробки програмно-методичного забезпечення дошкільної освіти, задає стан­дарт психолого-педагогічних умов розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку, ставить вимоги до змісту освітніх програм, професійної компетентності педагогів, організації розвивального середовища.

 


Читайте також:

  1. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  2. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  3. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  4. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  5. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  6. Бюджетне фінансування наукових досліджень здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
  7. В системі вищої освіти і науки України
  8. Вдосконалення системи освіти
  9. Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.
  10. Взаємозв’язок між компонентами аудиторського ризику
  11. Видатки установ сфери освіти, їх класифікація
  12. Види освіти, особливості повноцінних знань




Переглядів: 1365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ | НАУКА ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.