МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Початок війни. Події 1939- червня 1941 рр.ЗМІСТ Передмова......................................................................................................................................... 1 Календарне планування................................................................................................................ 2 Тема: Повторення Introduction....................................................................................................................................... 18 Урок 1................................................................................................................................................... 18 Урок 2................................................................................................................................................... 21 Урок 3................................................................................................................................................... 24 Урок 4................................................................................................................................................... 28 Тема: У пошуках інформації Unit 1. We Need Information........................................................................................................... 32 Урок 5 (1)............................................................................................................................................. 32 Урок 6 (2)............................................................................................................................................. 35 Урок 7 (3)............................................................................................................................................. 38 Урок 8 (4)............................................................................................................................................. 42 Урок 9 (5)............................................................................................................................................. 45 Урок 10 (6)........................................................................................................................................... 48 Урок 11 (7)........................................................................................................................................... 51 Урок 12 (8)........................................................................................................................................... 54 Урок 13 (9)........................................................................................................................................... 57 Урок 14 (10)......................................................................................................................................... 61 Урок 15. Контрольний....................................................................................................................... 63 Тема: Шкільне життя Unit 2. School Life............................................................................................................................. 65 Урок 16 (1)........................................................................................................................................... 65 Урок 17 (2)........................................................................................................................................... 69 Урок 18 (3)........................................................................................................................................... 72 Урок 19 (4)........................................................................................................................................... 75 Урок 20 (5)........................................................................................................................................... 78 Урок 21 (6)........................................................................................................................................... 81 Урок 22 (7)........................................................................................................................................... 84 Урок 23 (8)........................................................................................................................................... 87 Урок 24 (9)........................................................................................................................................... 90 Урок 25 (10)......................................................................................................................................... 94 Урок 26. Контрольний ..................................................................................................................... 96 Тема: Більше! Сильніше! Швидше! Unit 3. Bigger! Stronger! Faster!................................................................................................... 98 Урок 27 (1)........................................................................................................................................... 98 Урок 28 (2)......................................................................................................................................... 101 Урок 29 (3)......................................................................................................................................... 104 Урок 30 (4)......................................................................................................................................... 107 Урок 31 (5)......................................................................................................................................... 110 Урок 32 (6) ........................................................................................................................................ 112 Урок 33 (7) ........................................................................................................................................ 115 Урок 34 (8) ........................................................................................................................................ 119 Урок 35 (9) ........................................................................................................................................ 122 Урок 36 (10)....................................................................................................................................... 125 Урок 37. Контрольний..................................................................................................................... 129 Тема: Гортаючи календар Unit 4. Round The Calendar......................................................................................................... 130 Урок 38 (1)......................................................................................................................................... 130 Урок 39 (2)......................................................................................................................................... 134 Урок 40 (3)......................................................................................................................................... 137 Урок 41 (4)......................................................................................................................................... 140 Урок 42 (5) ........................................................................................................................................ 144 Урок 43 (6) ........................................................................................................................................ 147 Урок 44 (7) ........................................................................................................................................ 150 Урок 45 (8) ........................................................................................................................................ 155 Урок 46 (9) ........................................................................................................................................ 158 Урок 47 (10)....................................................................................................................................... 161 Урок 48. Контрольний..................................................................................................................... 165 Урок 49. Контрольний..................................................................................................................... 166 Урок 50. Контрольний..................................................................................................................... 167 Тема: У дорозі Unit 5. On The Move........................................................................................................................ 168 Урок 51 (1)......................................................................................................................................... 168 Урок 52 (2)......................................................................................................................................... 172 Урок 53 (3)......................................................................................................................................... 175 Урок 54 (4)......................................................................................................................................... 179 Урок 55 (5)......................................................................................................................................... 182 Урок 56 (6)......................................................................................................................................... 186 Урок 57 (7)......................................................................................................................................... 190 Урок 58 (8)......................................................................................................................................... 193 Урок 59 (9)......................................................................................................................................... 196 Урок 60 (10)....................................................................................................................................... 199 Урок 61. Контрольний .................................................................................................................... 202 Тема: Навколо світу Unit 6. Around The World.............................................................................................................. 203 Урок 62 (1)......................................................................................................................................... 203 Урок 63 (2)......................................................................................................................................... 206 Урок 64 (3)......................................................................................................................................... 209 Урок 65 (4)......................................................................................................................................... 213 Урок 66 (5)......................................................................................................................................... 216 Урок 67 (6)......................................................................................................................................... 219 Урок 68 (7)......................................................................................................................................... 222 Урок 69 (8)......................................................................................................................................... 225 Урок 70 (9)......................................................................................................................................... 228 Урок 71 (10)....................................................................................................................................... 231 Урок 72. Контрольний..................................................................................................................... 235 Тема: Запрошуємо до України Unit 7. Welcome to Ukraine........................................................................................................... 236 Урок 73 (1)......................................................................................................................................... 236 Урок 74 (2)......................................................................................................................................... 239 Урок 75 (3)......................................................................................................................................... 243 Урок 76 (4)......................................................................................................................................... 247 Урок 77 (5)......................................................................................................................................... 249 Урок 78 (6)......................................................................................................................................... 253 Урок 79 (7)......................................................................................................................................... 256 Урок 80 (8)......................................................................................................................................... 259 Урок 81 (9)......................................................................................................................................... 262 Урок 82 (10)....................................................................................................................................... 265 Урок 83. Контрольний..................................................................................................................... 269 Тема: Захисти свою планету! Unit 8. Save Your Planet!.............................................................................................................. 270 Урок 84 (1)......................................................................................................................................... 270 Урок 85 (2)......................................................................................................................................... 273 Урок 86 (3)......................................................................................................................................... 276 Урок 87 (4)......................................................................................................................................... 278 Урок 88 (5)......................................................................................................................................... 281 Урок 89 (6)......................................................................................................................................... 285 Урок 90 (7)......................................................................................................................................... 288 Урок 91 (8)......................................................................................................................................... 291 Урок 92 (9)......................................................................................................................................... 293 Урок 93 (10)....................................................................................................................................... 296 Урок 94. Контрольний .................................................................................................................... 300 Тема: Назустріч літнім канікулам Unit 9. Hello, Summer Holidays!................................................................................................. 301 Урок 95 (1)......................................................................................................................................... 301 Урок 96 (2)......................................................................................................................................... 304 Урок 97 (3)......................................................................................................................................... 307 Урок 98 (4)......................................................................................................................................... 310 Урок 99 (5)......................................................................................................................................... 313 Урок 100 (6)....................................................................................................................................... 317 Урок 101 (7)....................................................................................................................................... 320 Урок 102 (8)....................................................................................................................................... 323 Урок 103 (9)....................................................................................................................................... 326 Урок 104 (10)..................................................................................................................................... 329 Урок 105. Контрольний................................................................................................................... 331 Урок 106. Контрольний................................................................................................................... 332 Урок 107. Контрольний................................................................................................................... 333 Англійська мова. 6 клас Навчально-методичний комплект складено до підручника О. Д. Карп'юк. До комплекту входять: плани-конспекти для вчителя, робочий зошит і зошит для контролю знань.
У планах-конспектах детально поданий кожний урок, структура якого відповідає останнім методичним вимогам. Уроки побудовано з урахуванням основних критеріїв навчання іноземної мови: комунікативної спрямованості, крос-культурного компонента, міжпредметного інтегрування, які підпорядковані основній меті — комунікативно-орієнтованому навчанню іноземних мов. Робочий зошит складається з різноманітних завдань, переважна більшість яких супроводжується малюнками. Нескладні, але цікаві вправи побудовані таким чином, щоб якомога повніше охопити матеріал, поданий у підручнику, та відпрацювати його у класі чи вдома.
Зошит для контролю знань покликаний комплексно перевірити та об'єктивно оцінити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів. Крім поточних тематичних тестів передбачено підсумкові тестові завдання, спрямовані на перевірку засвоєння лексики, граматики та мовленнєвих умінь: аудіювання, говоріння, читання, письма.
«Книга — поштою» 61045 Харків, а/с 3355, «Ранок-пошта» » (057)717-74-55 0 pochta@ranok.kharkov.ua Каталог надсилається безкоштовно Початок війни. Події 1939- червня 1941 рр. 1. Причини, характер і періодизація Другої світової війни Наприкінці 30-х рр. людство вдруге у XX ст. було втягнуте у вир світової війни. Цим трагічним подіям передувала ціла епоха протистояння демократії й тоталітаризму. В окремих країнах Європи та Інших континентів виникли і набули значної сили тоталітарні режими, які прагнули захопити життєвий простір, джерела сировини, ринки збуту своїх товарів, перетворити інші народи на дешеву робочу силу. Демократичні країни, де існували парламентські форми правління, склалося громадянське суспільство, на жаль, не спромоглися через об'єктивні та суб'єктивні причини запобігти всебічній підготовці до війни агресивними державами. Щодо конкретних причин Другої світової війни, то це питання залишається в історичній науці дискусійним і до кінця не визначеним. Більшість дослідників погоджуються, що головною причиною війни була Версальсько-Вашингтонська система, яка поставила Німеччину в дуже складне становище. Німці були принижені Версальським договором та ображені тим, що їх звинувачували в усіх бідах. Націонал-соціалістична партія на чолі з Гітлером вдало використала почуття реваншу, яке охопило значну частину німецького народу, і в другій половині 30-х рр. почала боротися за "місце під сонцем". Японія та Італія також уважали себе несправедливо ошуканими: Японія під час Вашингтонської конференції втратила свої завоювання в Китаї, а Італія почувала себе переможеною в таборі переможців. Усі вони стали на шлях переділу світу. Другою причиною війни було загострення суперечностей між великими державами внаслідок глибокої економічної кризи. Одні країни виходили з неї шляхом проведення економічних реформ та збереження демократичних засад у розвитку суспільства, в інших було встановлено тоталітарні режими, що проповідували расизм, націоналізм, мілітаризм в економічній та духовній сферах. Третьою причиною, що призвела до розв'язання воєнного конфлікту, була політика потурання агресорам, яку проводили Велика Британія і Франція. Прем'єр-міністр Великої Британії Чемберлен і президент Франції Даладьє сподівалися своїми поступками задовольнити апетити Гітлера Вони не могли навіть уявити, чим це завершиться, позаяк не сподівались, що керівники однієї з найкультурніших країн світу, якою була Німеччина, здатні на такі жахливі дії, що чекали населення Європи по декількох роках. Конкретною передумовою війни слід уважати той факт, що у серпні 1939 р. два тоталітарні диктатори — Гітлер і Сталін знайшли спільну мову, підписали пакт про ненападі переділили сфери впливу в Європі за таємним протоколом Ріббентропа—Молотова. ГІтлер розпочав воєнні дії після домовленості зі Сталіним. Характер війни в її перебігу змінювався, На першому етапі (1939-1941 рр.) ця війна мала загарбницький і несправедливий характер з боку агресивних тоталітарних і мілітаристських режимів Німеччини. Японії, Італії та їхніх сателітів, а також СРСР, і була справедливою й визвольною з боку жертв агресії та їхніх союзників. До жертв агресії в цьому випадку слід віднести Польщу, Фінляндію, Литву, Латвію, Естонію, Данію, Норвегію, Голландію, Бельгію, Люксембург, Францію, Югославію, Грецію, а також частково Румунію. З нападом 22 червня 1941 р. Німеччини на СРСР характер війни змінився, вона стала відверто антинацистською.
2. Напад Німеччини на Польщу 1 вересня 1939 р. Німеччина напала на Польщу. Для воєнних дій проти цієї країни було виокремлено 62 дивізії, у тому числі 7 танкових. За планом "Вайс", затвердженим ще 11 квітня 1939 р., стратегічне зосередження й розгортання німецьких військ завершилося 25 серпня. Німецьким військам протистояла польська армія, що налічувала 1 млн 750 тис. солдатів і офіцерів. Але на її озброєнні було лише 29 рот застарілих панцерників, 9 рот легких танків та близько 500 літаків також застарілих конструкцій. Отже, сили були нерівними. Польські війська мужньо билися проти переважаючих сил ворога. Героїчною сторінкою польської історії стала оборона Варшави. Варшаву гітлерівці змогли захопити лише 28 вересня після 20-денних боїв. За три з лишком тижні польську армію було розгромлено. Німці втратили близько 10 тис, убитими. За умовами таємного протоколу Молотова—Ріббентропа радянські війська вступили на територію Західної України та Західної Білорусі, це сталося 17 вересня, і менше ніж за два тижні зайняли її. 28 вересня між Німеччиною та СРСР було підписано, договір "Про дружбу і кордон". До договору додано карту і два додаткові секретні протоколи. В одному з них зазначалося, що Люблінське воєводство і частина Варшавського воєводства відходять до сфери впливу Німеччини, а СРСР передається Литва. Цей договір зафіксував четвертий поділ Польщі та уточнив-лінію радянсько-німецького кордону. За домовленістю її було пересунуто на схід порівняно з умовами секретного протоколу від 23 серпня 1939 р.; вона майже цілком відповідала етнографічній межі проживання поляків, з одного боку, та українців, білорусів — з іншого. Землі з суто польським населенням залишились у складі Німеччини, а навзамін СРСР отримав у свою сферу впливу Литву. Отож, до Німеччини відійшло 48,6% території Польщі і 69,9% її населення, а до СРСР — 51,4% території та 30,1% населення. І жовтня у Бресті з нагоди перемоги у війні проти Польщі відбувся радянсько-німецький військовий парад. 3. Вступ Червоної армії в Західну Україну та Західну Білорусь і приєднання їх до СРСР 17 вересня, коли головні сили польської армії було розбито, радянські війська перетнули польсько-радянський кордон у Західній Україні та Західній Білорусі. Перевага радянських частин була величезною. 18 вересня польський уряд і головне командування армії переїхали до Румунії, наказавши фронтовим командирам не вступати з більшовиками в бій і відвести війська до румунського кордону. 22 вересня радянські війська увійшли до Львова, територія Західної України опинилася під контролем Червоної армії. До радянського полону потрапило багато польських військовослужбовців, доля яких склалася трагічно, — 15 тис. польських офіцерів було розстріляно під Харковом і в Катинському лісі під Смоленськом 1940 р. Західноукраїнське населення в своїй переважній більшості з ентузіазмом І надісю зустрічало Червону армію. Цьому сприяла, зокрема, та обставина, що радянська офіційна пропаганда пояснювала перетин польсько-радянського кордону прагненням запобігти окупації краю нацистами і створити умови для возз'єднання українського народу, який після радянсько-польської війни 1920 р. змушений був 20 років жити по обидві сторони кордону. В умовах, коли населення нічого не знало про таємні угоди між СРСР і Німеччиною, радянська пропаганда мала певний психологічний ефект. До того ж західні українці споконвічно прагнули єднання зі своїми східноукраїнськими братами, сподіваючись разом здолати всі перешкоди і вибороти волю для нашого багатостраждального народу. Для узаконення радянського режиму в Західній Україні під ретельним контролем нових властей було проведено вибори до Народник зборів. Вибори відбувалися за безальтернативним списком кандидатів і, власне, були фікцією. Наприкінці жовтня 1939 р. Народні збори прийняли Декларацію про возз'єднання Західної України з радянською Україною у складі СРСР. У листопаді відбулися сесії Верховної Ради СРСР та Української РСР, які ухвалили закони про входження Західної України до складу СРСР і возз'єднання її з Українською РСР. 4. Входження до складу Радянського Союзу Північної Буковини, Бессарабії, Латвії, Литви та Естонії У 1940 р. ускладнилися відносини й із сусіднього Румунією. Користуючись тим, що головні сили вермахту перебували на заході, радянські війська у червні зайняли територію Бессарабії та Північної Буковини. На цих землях мешкало здебільшого українське населення. Уряд Румунії, не маючи підтримки з боку Німеччини, віддав наказ своїм військам залишити означені а ультиматумі території. Там було встановлено радянську владу. Північна Буковина і придунайські українські землі ввійшли до складу УРСР. Законодавче закріплення нових територій у. складі СРСР відбулося способом утворення нової союзної республіки — Молдавської РСР — і розподілу території Бессарабії між МРСР та УРСР. Восени 1939 р. радянське керівництво накинуло урядам країн Прибалтики "договори про взаємну допомогу" на умовах використання СРСР їхніх військовогморських баз. За цими "договорами" десятки тисяч радянських військовослужбовців розміщувались у Прибалтійських державах. Спираючись на свої збройні сили та місцевих комуністів, сталінське керівництво влітку 1940 р. фактично примусило уряди Латвії, Литви та Естонії утворити коаліційні уряди, які контролювалися Москвою та Комінтерном. На виборах кандидати до найвищих органів влади республік висувалися лише компартіями та робітничими організаціями. Внаслідок таких виборів обрані сейми Латвії та Литви, Державна рада Естонії проголосили входження цих країн до СРСР на правах союзних республік. 3-6 серпня 1940 р. VII сесія ВерхОвної Ради СРСР прийняла постанову про входження проголошених ЛитРСР," ЛятвРСР, ЕРСР до складу Радянського Союзу. Вступ військ Червоної армії до Західної Білорусі, Західної України, Литви, Латвії, Естонії, Північної Буковини, Бессарабії, здійснювана примусовими засобами радянізація не вирішили численних проблем західних територій, але породили масу нових проблем, конфліктів і трагедій, які мусили випробувати на собі наступні покоління. 5. Радянсько-фінська війна Фінляндія була частиною Російської імперії, хоча й мала автономію. Вона дістала незалежність із рук більшовицьких керівників у грудні 1917 р. В. Ленін наївно сподівався, що на знак подяки фіни встановлять у себе радянську владу. Але того не сталося. Фінляндія у 20-30-ті рр. була незалежною суверенною державою, проводила самостійний зовнішньополітичний курс І мала досить прохолодні стосунки зі своїм великим сусідом. Протягом 1938 р. радянське керівництво вело переговори з Фінляндією про можливість укладення угоди про взаємодопомогу. Але фінська сторона не виявляла активності. У жовтні 1939 р. СРСР запропонував Фінляндії вдати йому в оренду строком на ЗО років порт Ганко, віддати півострів Рибачим, що контролює підходи до Мурманська, відсунути радянсько-фінський кордон на північ від Ленінграда на декілька десятків кілометрів в обмін на територію в Карелії. Ці пропозиції також не знайшли підтримки з боку Фінляндії. Сталін був ображений тим, що якась маленька країна йде проти його волі. Радянське керівництво взяло курс на збройне вирішення проблеми. Скориставшись із прикордонного інциденту ЗО листопада 1939 р„ СРСР розпочав війну проти Фінляндії, яка тривала 105 днів. Ця "мала війна" стала безславною для СРСР. У бойових діях з боху СРСР взяло участь 960 тис. бійців, з боку Фінляндії — 400 тис. У період з листопада 1939 р. по лютий 1940 р. стратегічна ініціатива належала фінам, радянські війська зазнавали тяжких поразок. Лише в лютому 1940 р. ціною величезних втрат радянські війська спромоглися перейти в наступ, прорвати оборону фінів, штурмом оволодіти Виборгом. Війна затягнулась, і обидві сторони прагнули миру. У березні 1940 р. було підписано радянсько-фінську мирну угоду, за якою СРСР отримав півострів Ганко для створення військово-морської бази; встановлювалася нова лінія радянсько-фінського кордону по лінії 1809 р. Війна проти Фінляндії підірвала міжнародний престиж СРСР: - його було виключено з Ліги Націй як країну-агресора (грудень 1939 р.); - зросла зневіра в СРСР як у боєздатному союзникові з боку Великої Британії, Франції та їхніх союзників у Європі; - війна показала Німеччині слабкість радянської воєнної машини. Ця "мала війна" коштувала радянському народові великої крові: 70 тис. вояків загинули та пропали безвісти, 176 тис. були поранені та обморожені (тоді як фінська сторона втратила загиблими 23 тис. вояків, поранених нараховувалося 44 тис). На відміну від Прибалтійських держав, Фінляндія залишилася незалежною 6. Окупація Німеччиною Данії, Норвегії, Бельгії, Голландії Велика Британія і Франція оголосили війну Німеччині ще 3 вересня 1939 р., виконуючи свої зобов'язання перед Польщею, але відвертих воєнних дій не починали. Французькі війська, які більше ніж у 3 рази переважали німецькі на Західному фронті, здійснили лише невеликий наступ в районі Саарбрюкена на початку вересня, а вже 3 жовтня були відведені за оборонну "лінію Мажино". Це дозволило Німеччині зосередити війська у стратегічно важливих місцях і 9 квітня напасти на Данію та Норвегію. У Данії бойових дій фактично не було. Через годину після вторгнення уряд цієї країни і король ухвалили не чинити протидії гітлерівським військам і капітулювати. Під час загарбання Данії гітлерівці втратили двох вояків убитими і 10 пораненими. Інакше склалося в Норвегії. Норвезькі міста, розташовані на узбережжі, мали досить надійну берегову оборону. Збройні сили Норвегії, а надто флот, були достатньо боєздатними. Перший етап бойових дій тривав із 9 по 14 квітня і виявився, фактично вирішальним для долі країни: більшу її частину було захоплено, владу трохи згодом передано ватажкові норвезьких фашистів Відкуну Квіслінгу, короля та уряд було вивезено із залишками норвезької армії до Великої Британії. Це сталося 10 червня 1940 р. У Норвегії розпочався рух Опору. Водночас здійснювалося всебічне підготування до наступу проти англо-французьких військ, Німецьке командування планувало завдати основного удару у стик кордонів Бельгії та Люксембургу з Францією через гори Арденни і далі в обхід англо-французьких військ на Кале до узбережжя проток. Гітлер обрав цей напрям, щоб обійти з півночі добре укріплену "лінію Мажино". На світанку 10 травня 1940 р. суходільні війська вермахту розпочали вторгнення до Голландії, Бельгії, Люксембургу. 13 травня німецькі війська прорвали фронт союзників на річці Маас. Через день голландські збройні сили капітулювали. У Великій Британії були надзвичайно стурбовані швидким просуванням гітлерівських військ і того ж дня почали створювати загони цивільної оборони. А головне — у Лондоні сталася зміна уряду: Н. Чемберлена, найактивнішого провідника "політики умиротворення", яка дискредитувала себе, заступив В. Черчилль, давній супротивник Гітлера. 17 травня гітлерівські війська вступили до столиці Бельгії Брюсселя, наступного дня Гітлер видав декрет про приєднання до Німеччини трьох бельгійських округів. 7. Розгром Франції 14 травня німецькі війська прорвали оборону французів під Седаном. У наступ перейшов генерал Рундштедт, головнокомандувач ударним угрупованням "А", у складі якого знаходився танковий корпус генерала Гудеріана. Розпочавши наступ о 16-й годині 14 травня, корпус Гудеріана вже 23 травня вийшов до французького порту Дюнкерк, коли він раптом одержав особистий наказ Гітлера зупинити свої війська. У районі Кале—Дюнкерка було відрізано й притиснуто до моря 40 англійських, бельгійських і французьких дивізій. 28 травня склала зброю бельгійська армія. Англійський експедиційний корпус, який, здавалося, був приречений, зумів евакуюватися з Дюнкерка. Після закінчення бойових дій під Дюнкерком німецьке командування розпочало другу стратегічну операцію проти Франції. 31 травня 1940 р. генштаб суходільних військ вермахту надіслав до військ директиву, що містила план операції під кодовою назвою "Рот". 5 червня нацистські війська розгорнули наступ на Париж, а через 9 днів без бою увійшли до столиці Франції. ЗІ згоди уряду Париж було оголошено відкритим містом. Три чверті жителів залишили столицю, рятуючись від окупації. Долю Франції було вирішено. 22 червня маршал Ф. Петен від імені уряду підписав акт про перемир'я з Німеччиною. Угоду про перемир'я було підписано в Комп'єнському лісі, де 22 роки тому, Н листопада 1918 р., у білому салон-вагоні командувач військ Антанти маршал Фош продиктував умови перемир'я переможеній Німеччині. Мовою документів Умови перемир'я між Німеччиною і Францією "Стаття 1. Негайне припинення військових дій. Уже оточені французькі війська мусять скласти зброю. Стаття 3 На окупованій території Німеччина повинна мати всі права окупуючої держави, за винятком місцевого управління. Французький уряд мав забезпечити для цього всі необхідні умови... Стаття 4. Французькі військові, військово-морські та військово-повітряні сил* повинні бути демобілізовані й роззброєні в строк, що його буде встановлено додатково, крім військ, потрібних для підтримання порядку. Кількість і озброєння цих військ буде визначено відповідно Німеччиною та Італією".
Окупація поширилася на північні найбільш розвинені області й райони країни, а також на Атлантичне узбережжя. Територія, що не підлягала німецькій окупації, підпадала під владу уряду маршала Петена, резиденція якого знаходилася у невеликому містечку Віші на півдні Франції. 24 червня було підписано франко-італійську угоду про перемир'я Франція зазнала жорстокої та принизливої поразки. Французька армія втратила 84 тис. вбитими, 1547 тис. солдатів і офіцерів опинилися в німецькому полоні. У боях за Францію німецькі війська втратили лише 27 тис. убитими і 11тис. пораненими. 16 липня 1940 р. Гітлер підписав план захоплення Великої Британії "Морський лев. Німецька авіація почала активніше бомбардувати Лондон та Інші англійські міста, а підводні човни блокували Британські острови. Але, як показали підрахунки, можливостей здійснити масову висадку військ на Британські острови у Німеччини не було. Операцію перенесли на вересень, а згодом відклали на 1941 р. Проте згодом плани Гітлера змінилися — він вирішив не звертати уваги на англійців і почав готувати наступ на Схід. Щоправда, він позитивно сприйняв ініціативу РІббентропа про створення коаліції проти англійців. АнтикомінтеркІвськнй пакт після підписання домовленостей з СРСР вичерпав себе, і Ріббентроп ініціював підписання тристоронньої угоди між Німеччиною, Італією та Японією 27 вересня 1940 р. Ця угода визнавала провідну роль Німеччини та Італії в установленні "нового порядку" в Європі, а Японії — у Східній Азії. Перегодом до цієї угоди приєдналися Болгарія, Іспанія, Маньчжоу-го, Румунія, Словаччина, Таї (Сіам), Фінляндія, Хорватія, режими Ван Цзінвея в Китаї та Петена у Франції. Останні, як і режим Квіслінга в Норвегії, вважаються колабораціоністськими. 8. Агресія на Балканах Балкани й Південно-Східна Європа в цілому посідали особливе місце у стратегічних планах Німеччини та Італії, де кожна з цих держав переслідувала власні цілі. 1. Тут досить міцними були позиції Британії. 2. Із завоюванням цього регіону створювався плацдарм для нападу на СРСР. 3. Південно-Східна Європа була своєрідним ключем до проток Босфор і Дарданелли, до всього Близького Сходу. У квітні 1941 р. нацистська Німеччина вкупі зі своїми союзницями — Італією, Угорщиною, Румунією та Болгарією — здійснила напад на Югославію і Грецію. Завдяки величезній перевазі у силах загарбницькі війська прорвали оборону югославської армії та почали швидко просуватися вперед. 12 квітня вони досягли столиці Югославії Белграда. Югославський уряд і командування були цілковито деморалізовані. 17 квітня 1941 р. Югославія капітулювала. Нацисти розчленували територію країни: було утворено "незалежні" Сербію і Хорватію; Болгарія отримала Македонію, Італія — Чорногорію. Угорщині було віддано Воєводину, а Словенію переділено між Німеччиною та Італією. Греція також не змогла стримати наступу загарбницьких військ. 29 квітня представники грецького командування підписали акт про капітуляцію. Британський експедиційний корпус зазнав тяжких втрат, але все ж завдяки флотові спромігся евакуювати основні сили. У травні 1941 р. німецькі повітрянодесантні частини захопили острів Крит — важливу базу, що прикривала з півдня Балканський півострів. Після цього всі Балканські країни опинилися під контролем агресорів. Отже, на літо 1941 р. лише три держави Європи зберегли повний нейтралітет: Швейцарія, Швеція, Ірландія. Читайте також:
|
||||||||||||||
|