Тема 10. Інформаційно-аналітичні методи і моделі підтримки прийняття маркетингових рішень
План теми
1. Основні способи використання інформаційних технологій.
2. Забезпечувальна та функціональна частини маркетингової інформаційної системи.
3. Технічне забезпечення маркетингової інформаційної системи.
4. Інформаційне забезпечення.
5. Інші забезпечення МІС
Основні способи використання інформаційних технологій.
У практиці сучасної маркетингової діяльності існують два основних способи використання інформаційних технологій: автономне — ПК встановлюються на робочому місці маркетолога для виконання певного кола розрахунків та системне — організується МІС, призначена для комплексного розв'язання задач, пов'язаних з маркетинговою діяльністю. При розробці такої системи можливі два підходи: проектування самостійної МІС у межах об'єкта діяльності або розробка МІС як складової інформаційної системи управління об'єктом.
Перший підхід характерний для новостворених підприємств чи фірм, які вважають автоматизацію функцій і процедур управління маркетингом першочерговою проблемою. При цьому рівень інформаційних технологій,
що впроваджуються дуже різний: від використання текстових редакторів та електронних таблиць до баз даних і СУБД, локальних чи корпоративних мереж. Потім виникає необхідність інформаційної взаємодії з іншими підрозділами управління (виробництво, збут, конструкторсько-технологічна розробка нових товарів), що реалізувати в системі обробки даних без додаткових розробок неможливо.
Найбільш доцільний варіант — створення МІС як складової інформаційної системи об'єкта (корпорації, фірми, підприємства), яка має свою автономію при розв'язанні функціональних задач. За такого підходу формування частини, що забезпечує інформаційну, технічну та програмну підтримку розглядається з позицій вимог усього об'єкта і з урахуванням спеціальних вимог до розв'язання маркетингових задач.