Основні принципи взаємовідносин із споживачами передбачають наступне:
● забезпечення клієнтів та споживачів товаром та послугами гідної якості;
● забезпечення гідного, високого рівня обслуговування;
● забезпечування піклування через товари та послуги про поліпшення здоров’я клієнтів та їхню безпеку;
● у процесі рекламування товарів та послуг поважати гідність споживачів та відповідність їхній культурі;
Серед основних етичних принципів у взаємовідносинах із споживачами успішних та ефективних компаній передусім такі:
- принцип відкритості;
- принцип довіри;
- принцип довгострокових відносин;
- принцип лояльності.
Принцип відкритості
Принцип відкритості розкривається у праві споживача прямо звертатись на фірму-виробник із скаргами та пропозиціями та в доступі до всієї необхідної споживачеві інформації. Будуючи відносини «виробник-споживач» на принципі відкритості, компанія отримує значні переваги. Так, всі дзвінки та листи споживачів узагальнюються з метою внесення в товари вдосконалень. Отже, налагодження такого зворотнього зв’язку із клієнтами важливе не тільки з моральної, але і з маркетингової та виробничої точки зору.
Прикладами налагодження такого зв’язку може бути інформація з адресою, контактними телефонами та пропозиціями звертатись до виробника із скаргами та пропозиціями, що друкується зараз майже на всіх видах товарів.
Принцип довіри
Застосування принципу довіри розповсюджується від можливості повернути товар до більш складних форм взаємозв’язків із клієнтами. Принцип довіри розкривається в тому, що разом із товаром споживач знаходить надійного партнера – виробника, якому можна довіряти.
Така довіра до виробника має підтверджуватись можливістю повернути товар, який не просто несправний, а просто тому, що він не подобається споживачу.
Принцип довгострокових відносин
Принцип довгострокових відносин спирається на маркетингові дослідження і полягає в тому, що збереження прихильності вже існуючих клієнтів стане дешевше, ніж залучення нових та спроби повернути вже втрачених.
Довгострокові етичні відносини з клієнтами із відповідним рівнем якості товарів та послуг сприяють особливому привабливому клімату та позитивному іміджу компанії.