Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перевірка присутніх.

 

13. Молитва на закінчення катехези або відвідання Пресвятих Дарів:

"Дякуємо Тобі, Боже, за нові знання, будемо старатися завдяки ним ще більше Тебе любити, Тебе прославляти".

"Ангел Господній..."

 

Б. Методичні зауваження:

 

1. Дидактична мета:

На підставі біблійного тексту розповісти дітям про випадок, як жителі Назарету не прийняли Ісуса Христа.

 

2. Виховна мета:

Заохотити дітей бачити Ісуса в кожній людині, а також присутнього в Святих Тайнах і радісно приймати Його.

 

3. Застосовані методи:

Розповідь, діалог, наочний, аудіовізуальний, читання Святого Письма, опис, бібліодрамма.

 

4. Катехетичні посібники:

Свічка, карта, фільм: "Ісус з Назарету" 1-ша частина Біблія для дітей. Москва 1991, ілюстрована Біблія для молоді.

 

5. Джерело:

Святе Письмо

 

6. Автор:

1 редакція: Василь Тучапець

2 редакція: Інна Мельник


 

13. ВИБІР ДВАНАДЦЯТИ АПОСТОЛІВ

 

 

А. Хід катехези:

 

1. Вступна молитва:

Подякуємо Богові за дар життя, за те що зібрав нас в Своє Ім'я, і прославимо Його молитвою: "Отче наш…", "Слава Отцю...".

 

2. Повторення попередньої катехези:

а) зміст запису в зошиті;

б) зміст розповіді за допомогою запитань:

1. Куди приходить Ісус проголошувати Добру Новину? – Ісус приходить проголошувати Добру Новину в синагогу в Назареті.

2. Хто автор пророцтва, яке читав Ісус? – Автором пророцтва був пророк Ісая.

3. Про що говорило це пророцтво? – Це пророцтво говорило про Ісуса і Його спасенні діла.

4. Чому жителі Назарету не повірили в слова Христа? – Жителі Назарету не повірили в слова Христа тому, що Ісус, якого вони пам'ятають з дитинства раптом заявляє, що Він спаситель світу.

5.Чому Ісус не творить чудеса в Назареті? – Ісус не творить чудеса тому, що люди не вірять Його словам.

6. Що вчинили жителі Назарету з Ісусом, коли Він сказав їм правду про

них? – Жителі Назарету схопили Його, вивели на гору і хотіли скинути з

неї.

в) перевірка домашнього завдання.

 

3. Життєвий досвід:

В одному місті жила дівчинка Галя. Вона була трохи старша від вас, бо ходила в 9-й клас. Галя була чемною дівчинкою, любила своїх батьків, сестричку, мала багато друзів. Галя була обдарованою дівчинкою, вміла гарно співати, читати, малювати.

Одного разу, директор школи отримав для дітей запрошення поїхати до Америки. Запрошували їх на цілий рік, протягом якого вони мали вивчати англійську мову.

Виникло питання, хто має їхати? Дітей багато і потрібно вибирати. Після обговорення директор школи вирішив, що поїде саме Галя. Свій вибір він зупинив на ній, бо вона була розумна, старанна дівчинка. Галя дуже зраділа.

Ми з вами також часто вибираємо собі щось, чи друзів, чи якісь речі, які нам подобаються. Так само є і в нашій Церкві. Ісус вибрав 12 Апостолів, щоб послати їх по всій землі проповідувати Добру Новину. Але подібно, як і ми вибираємо те, що нам подобається так і Ісус вибирає проповідувати тих людей, яких Сам хоче.

 

4. Запис теми:

Вибір дванадцяти апостолів

 

5. Розповідь про спасенне послання:

а) Що було перед вибором Апостолів?

Перед тим, як щось вибрати, ми задумуємося: чи потрібно воно нам, чи добре і т. д. Так само робив і Ісус. Перед тим як вибрати Апостолів, Він цілу ніч молився до свого Отця про допомогу в цій нелегкій справі. Тому що вибираючи Апостолів, Ісус знав куди і для чого їх пошле. Так читаємо в Євангелії від святого Луки: "Коли настав день, покликав учнів Своїх і вибрав з них дванадцятьох, яких назвав Апостолами".

Євангелісти на першому місці завжди згадують Симона Петра. Ви мабуть знаєте, чого саме його? (Відповіді дітей) А на останньому Іуду, напевно, з погляду на те, що зрадив Ісуса.

б) Апостол – покірний учень

Апостол у грецькій мові означає – посланець, тобто той, кого посилають. Важко зрозуміти чого саме цих, а не інших людей, покликав Ісус до служби Йому. Не були вони найвидатнішими людьми в Ізраїлі, не відрізнялися величністю свого духовного життя. Бачимо що один Його зрадив, другий – не повірив його словам, і майже всі Апостоли відійшли від Нього в найбільш трагічні хвилини, коли Ісуса мали прибити на хресті. Тоді біля нього залишились тільки Його Мати Марія і Йоан. Отож, бачимо, що Апостоли були на початку звичайними людьми і навіть не розуміли багатьох слів, які Ісус промовляв до них. Але важливим є те, що хоч і були вони простими, слабкими людьми, однак пішли за Ісусом. Все залишили: свої домівки, своїх рідних і повірили Йому до кінця, коли побачили Його і почули слова: "Йди за Мною!". Ці звичайні рибалки, які ловили рибу на Галілейському озері, стали Його покірними учнями.

(Пісня "Озеро Генезарет"(Поломницький пісенник "З Марією в дорозі", с. 199) як продовження розповіді).

в) Послання і завдання апостолів

Кожен з нас вибираючи собі щось, робить це з певної мети. Так само і Ісус вибрав Апостолів для того, щоб дати їм завдання.

Зараз поділимося на 5 груп, і кожна група отримає картку, де написані завдання Апостолів.

 

1 ГРУПА: "Ідіть проповідуйте, кажучи, що Царство Небесне близько. Оздоровляйте недужих, воскрешайте мертвих, очищуйте прокажених, бісів виганяйте. Даром отримали, даром давайте." (Мт 10, 7-8).

 

2 ГРУПА: "Це промовивши, дихнув на них і каже: "Прийміть Духа Святого. Кому відпустите гріхи – відпустяться їм, кому ж затримаєте – затримаються"." (Йн 20, 22-23).

 

3 ГРУПА: "І як прийшла година, сів Він до столу й Апостоли з Ним. І взявши хліб, віддав хвалу, поламав, дав їм і мовив: "Це моє Тіло, що за вас буде видано". Так само взяв чашу по вечері, кажучи: "Це чаша – це Новий Завіт у Моїй Крові, що за вас буде пролито. Чиніть це на мій спомин"." (Мт 26, 26-28).

 

4 ГРУПА: "Ідіть, отож і навчайте всі народи, хрестячи їх в ім'я Отця і Сина і Святого Духа, навчаючи їх берегти, все що Я вам заповідав. Отож, я з вами по всі дні аж до кінця світу." (Мт 28,19-20).

 

5 ГРУПА: "Хто вас слухає, той Мене слухає. А хто Вами погорджує, той погорджує і Мною" (Лк 10, 16).

 

Тепер кожна група прочитає слова, які вона отримала і подумає про що тут розповідається. Потім хтось один з вашої групи розповість усім, що саме Ісус доручив Апостолам і як ці доручення виконуються сьогодні.

г) Апостоли сьогодні

Сьогодні Апостолами є єпископи, а учнями – священники. Але перед тим, як стати єпископом чи священником всі вони спочатку навчалися в школі Ісуса Христа, яка сьогодні називається семінарією. Першу семінарію заложив сам Ісус Христос, а перші учні навчалися там три роки. Тепер в семінарії навчаються 7 років. (Тут можна розповісти про своїх єпископів, де вони живуть, як їх звати).

 

6. Закріплення змісту розповіді за допомогою питань:

1. Що зробив Ісус перед тим, як вибрав своїх Апостолів? – Перед тим, як вибрати своїх Апостолів, Ісус цілу ніч молився до свого Отця.

2. Ким були Апостоли, до того як їх вибрав Ісус? – До того, як їх вибрав Ісус, Апостоли були, простими звичайними людьми.

3. Куди Ісус посилає Апостолів? – Ісус посилає Апостолів насамперед до загублених овець Ізраїля, а пізніше до всіх, на цілий світ.

4. Які завдання отримали Апостоли? – Апостоли отримали завдання навчати людей, а також оздоровляти хворих, воскрешати мертвих і виганяти злих духів.

5. Хто є Апостолами сьогодні? – Сьогодні Апостолами є єпископи і священики.

 

7. Молитва, що виникла з розповіді:

а) приготування до молитви;

В Євангелії від Святого Матея, Ісус закликає нас молитися про робітників, яких мало на Господніх жнивах. І тому зараз помолимося, щоб Ісус вибирав Собі тих людей, які вірно будуть йому служити і щоб вони з радістю йшли виконувати Його волю.

б) хід молитви:

Господи Ісусе, Ти сказав: "Жнива великі, та робітників мало. Просіть, отже, Господаря жнив, щоб вислав робітників на Свої жнива". Тому просимо Тебе, зроби так, щоб ніколи не бракувало цих робітників на Твоїх жнивах. А якщо буде потрібно, то вибери навіть серед нас тут присутніх, тих, які зможуть присвятити своє життя Тобі. Котрий живеш і царюєш на віки віків. Амінь.

.

8. Формування поведінки:

Ми молилися словами: "Жнива великі, та робітників мало…" і насправді так і є. На землі живе дуже багато людей, але значна кількість з них ще не пізнали й не повірили Христу. Однією з причин цього, мабуть, є те, що не вистачає священників і єпископів, а також людей, які могли б нести Світло Христа у світ не зважаючи ні на що. Але далі Господь говорить: "Просіть Господа жнив…" Тобто ми повинні молитися, просити Бога про нові покликання, про нових робітників на Його жнивах. Щоб вибирав собі все більше священників і через них навертав усіх невіруючих людей.

 

9. Заклик до євангелізації:

Якщо зустрінемося колись з людьми, які будуть погано говорити про єпископів або священників, то постараймося пояснити їм, що цих людей покликав на службу до Себе Сам Ісус Христос і тому ми повинні слухати й поважати їх. Бо Ісус сказав до апостолів: "Хто вас слухає – мене слухає. Хто вами погорджує, той погорджує і Мною".

 

10. Запис у зошит:

Покликати людину може тільки Ісус, щоб служити Йому і Його Церкві.

 

11. Домашнє завдання:

Виписати імена всіх Апостолів і завдання, які вони отримали від Ісуса Христа на підставі Євангелії від св. Матея 10, 5-10.

 


Читайте також:

  1. IV. Перевірка розв’язання і відповідь
  2. Аналітична перевірка звітності
  3. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  4. Вибір і перевірка проводів та кабелів за нагріванням
  5. Вимірювання перевищень, перевірка горизонтальності обладнання
  6. Добір людей і перевірка виконання
  7. Документальна перевірка достовірності об'єкта оподаткування
  8. Документальна перевірка єдиного податку
  9. Документальна перевірка правильності нарахування ПДВ
  10. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  11. Етап 9. Перевірка і редагування рукопису
  12. Зборка, перевірка і випробування трансформаторів




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевірка присутніх. | Перевірка присутніх.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.