Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Рух опору

Чималий внесок у розгром фашистів зробили радянські партизанські формування М. Наумова, О. Федорова. Певних успіхів досягло і з’єднання С.Ковпака під час свого карпатського рейду.

Складовою частиною всеукраїнського руху спротиву нацистам були дії Української повстанської армії. Тільки восени 1944 р. вона здійснила 800 рейдів. Після того як по Західній Україні пройшли радянські війська, УПА організувала низку акцій з метою перешкодити мобілізації та депортації українського населення. Тоді ж із тактичних міркувань німці звільнили з концтабору С. Бандеру, Я. Стецька, А. Мельника.

Однак своєї мети вони не досягли: ОУН-УПА не відмовилися від боротьби на два фронти - і проти більшовиків, і проти нацистів.

4. Наслідки Другої світової війни для України

Друга світова війна закінчилася. Україна зробила величезний внесок у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною та Японією. Щонайменше 5,3 млн осіб, або один із кожних шести мешканців України, загинули у Другій світовій війні. 2,3 млн українців було вивезено на примусову працю до Німеччини. Втрати України становлять 40-44% загальних втрат СРСР. Депортовані з Української РСР складають 78,6% усіх депортованих з СРСР. Матеріальні збитки в Україні оцінювались у 286 млрд крб (загальні збитки СРСР - 679 млрд, з яких 225 млрд припадає на Росію, 75 - на Білорусію, 20 - на Латвію, 17 - на Литву, 16 - на Естонію).

Український народ, який став одним із переможців у цій кривавій бійні, сподівався, що після війни все буде інакше, що тоталітаризм і геноцид – то вчорашній день людства. Однак ці надії виявилися марними. Ще протягом довгих десятиліть Москва відмовляла українському народові, як і іншим народам СРСР, у праві на вільний, самостійний розвиток, на власну незалежну державу.

5. Матеріали активізації студентів під час викладення лекції /питання, задачі, проблемні ситуації тощо/.

1. Місце України в планах гітлерівців.

2.Взаємодія учасників руху опору.

6. Загальне матеріальне та методичне забезпечення лекції:

-навчальні приміщення:

Лекційна аудиторія.

-обладнання:

Методрозробка лекції.

-устаткування:

Дошка, мапи.

7. Матеріали для самопідготовки студентів:

а) з теми викладеної лекції:

Література з теми викладеної лекції:

1. Білоконенко С. П. Українська та зарубіжна культура. Історія України : Вибрані лекції. Навчальний посібник / С. П. Білоконенко. – Одеса : ОДМУ, 2004. – 331 с. (ББК 63 / Б 613)

2. Бойко Олександр Дмитрович. Історія України: Посібник. — 2.вид., доп. — К. : Академвидав, 2004. — 655 с. (ББК 63 / Б 77)

3. Історія України : Курс лекцій : Навчальний посібник / Л. Г. Мельник та ін. – К. : Либідь, 1991. – Кн. 1 (до кінця ХІХ ст.). – 576 с. (ББК 63 / І 907)

4. Зайцев Юрій Дмитрович, Ісаєвич Ярослав Дмитрович, Грицак Ярослав Йосипович, Баран Володимир, Войтович Лев.Історія України: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Юрій Сливка (відп.ред.). — 3.вид., перероб. і доп. — Л. : Світ, 2002. — 520с.

5. Кормич Л. І., Багацький В. В. Історія України від найдавніших часів і до 21 століття: Навч. посібник / Одеська національна юридична академія. — Х. : ООО "Одіссей", 2001. — 480с.

 

 

Контрольні питання:

1. Які наслідки для України мав початок Другої світової війни?

2. Опишіть участь українців у Великій вітчизняній війні.

3. Охарактеризуйте рух опору окупантам.

4. Які були наслідки Другої світової війни для Україні?

Завдання:

1) Перечитати конспект лекції.

2) Познайомитися з рекомендованою літературою.

3) Відповісти на контрольні питання.

Література, яка використана лектором для підготовки лекції.

1. Бабій Василь. Інтимне життя давньоруських князів. — Надвірна : ЗАТ "Надвірнянська друкарня", 2003. — 80с. : іл.

2. Білоусько О. А., Киридон А. М., Киридон П. В., Кравченко П. А. Історія України: Компаративні нариси / Інститут вищої освіти АПН України; Полтавський держ. педагогічний ун-т ім. В.Г.Короленка / В.О. Пащенко (відп.наук.ред.). — Полтава : АСМІ, 2002. — 522с.

3. Бойко Олександр Дмитрович. Історія України: Посібник. — 2.вид., доп. — К. : Академвидав, 2004. — 655 с. (ББК 63 / Б 77)

4. Відейко Михайло Юрійович. Трипільські протоміста. Історія досліджень=Trypillya culture proto- cities: History of investigations / НАН України; Інститут археології. — К., 2002. — 144с. : іл.

5. Генник С. 150 видатних українок / С. Генник. – Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2003. – 334 с. (ББК 63 / Г 342)

6. Зайцев Юрій Дмитрович, Ісаєвич Ярослав Дмитрович, Грицак Ярослав Йосипович, Баран Володимир, Войтович Лев.Історія України: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Юрій Сливка (відп.ред.). — 3.вид., перероб. і доп. — Л. : Світ, 2002. — 520с.

7. Історія України : Курс лекцій : Навчальний посібник / Л. Г. Мельник та ін. – К. : Либідь, 1991. – Кн. 1 (до кінця ХІХ ст.). – 576 с. (ББК 63 / І 907)

8. Історія України: маловідомі імена, події, факти: Зб. ст. / НАН України; Інститут історії України / П.Т. Тронько (відп.ред.) — К., 1996-2000.

9. Кабачинський Микола Ілліч. Історія кордонів та Прикордонних військ України / Національна академія Прикордонних військ України ім. Богдана Хмельницького. — Хмельницький : Вид-во Хмельницької міської друкарні, 2000. — 215с.

10. Киричков Юрій Васильович, Міщенко Світлана Іванівна. Історія України. Система рівневого навчання і оцінювання: Навч.-метод. посібник / Національний технічний ун-т України "Київський політехнічний ін-т". — К. : Політехніка, 2003. — 124с.

11. Кісь Ярослав Іванович, Педич Василь Пилипович, Шокалюк Олексій Іванович. Історія України: Курс лекцій (у запитаннях і відповідях) / Інститут менеджменту та економіки. — Івано-Франківськ, 2002. — 316с.

12. Нікорич Андрій Володимирович. Історія України з найдавніших часів до кінця ХІХ ст.: Навч.-метод. посіб.:Для студ. вищ. навч. закл. природн. спец.. — Х. : НТУ "ХПІ", 2003. — 218с.

13. Полонська-Василенко Наталія Дмитрівна. Історія України: У 2 т. — 4. вид., стер. — К. : Либідь, 2002.

14. Семененко Валерій Іванович, Радченко Людмила Олексіївна. Історія України з прадавніх часів до сьогодення: Навч. посібник / М.І. Бондаренко (ред.). — 2.вид., виправ. та доп. — Х. : Торсінг, 2000. — 496с.

15. Смолій В. А. Як і коли почала формуватися українська нація / В. А. Смолій, О. І. Гуржій. – К. : Наукова думка, 1991. – 112 с. (ББК 63 / С 512)

16. Уривалкін Олександр Миколайович, Конончук Іван Миколайович. Історія України від стародавніх часів до сьогодення. — Ніжин : Товариство "Знання" України, 2001. — 240с. : карти

17. Федака Сергій Дмитрович. Політична історія України - Русі доби трансформації імперії Рюриковичів (ХІІ століття) / Ужгородський держ. ун-т. — Ужгород : Вид-во В.Падяка, 2000. — 340с. : іл. — Бібліогр.: с. 297-337.

18. Федака Сергій Дмитрович. Політична історія України- Русі доби трансформації імперії Рюриковичів (ХІІ століття) / Ужгородський держ. ун-т. — Ужгород : Вид-во В.Падяка, 2000. — 340с. : іл. — Бібліогр.: с. 297-337.

19. Швидько Ганна Кирилівна, Бородай Петро Йосипович, Василенко Віталій Олександрович, Ватченко Лариса Григорівна, Галь Богдан Олександрович. Політична історія України: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Національний гірничий ун-т; Інститут гуманітарних проблем / Ганна Кирилівна Швидько (ред.). — Д. : Національна гірнича академія України, 2002. — 260с.

Лекцію уклалак.іст.н., доцент Т.Л. Подкупко


Читайте також:

  1. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  2. Адміністративне правопорушення
  3. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  4. Адміністративне правопорушення.
  5. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  6. Адміністративні правопорушення та адміністративні стягнення.
  7. Активного опору
  8. Арт-терапія в роботі з правопорушниками
  9. Бистрість – це здатність людини до термінового реагування на подразники та до високої швидкості рухів, що виконуються при відсутності значного зовнішнього опору.
  10. Битва за визволення України, рух Опору
  11. Вивчення взаємозв’язків правопорушень з іншими соціальними явищами
  12. Види адміністративних правопорушень.




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Протокол № 1. | Пропускна здатність смуги руху міської вулиці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.