Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Unit 2 Focus Words and Phrases

accomplish, v (1) achieve, v (2) arise, v (2) attach, v (4) attribute, n (4) backbone, n (1) budding, n (3) coherent, adj (3) coil, v (4) coin, v (1) combine, v (1) compartment, n (3) compound, n (1) conclude, v (4) condense, v (4) consecutive, adj (4) consist of (1) constitute, v (1) contain, v (1) contorted, adj (3) contraction, n (1) convert, v (2) degrade, v (3) delimit, v (3) diet, n (1) digest, v (3) disperse, v (4) distinct, adj (2) distinctive, adj (2) distinguish, v (1) enclose, v (2) enormous, adj (1) entire, adj (2) ether, n (1) exhibit, v (2) extend, v (2) fibre, n (1) fine, adj (4) framework, n (3) furrow, n (4) fuse, v (3) fusion, n (2) globule, n (1) helical, adj (1) helix, n (3) hollow, adj (4) minute, adj (2) nutrient, n (3) obtain, v (2) impart, v (3) include, v (1) induce, v (2) intact, adj (2) interfere, v (2) intricate, adj (4) maturation, n (3) particular, adj (1) partition, n (4) permease, n (3) plane, n (4) pole, n (4) precise, adj (2) predominant, adj (1) preexisting, adj (2) projection, n (2) radiate, v (4) raise, v (2) random, adj (4) recognize, v (1) regard, v (2) regenerate, v (2) reinforce, v (3) remainder, n (2) rigidity, n (3) rise, v (2) segregate, v (3) sequence, n (1) sequester, n (3) site, n (3) skip, v (4) solvent, n (1) split, v (4) store, v (3) strand, n (1) successive, adj (2) trigger, v (1) tug, n (4) vesicle, n (3) vital, adj (4) volume, n (2) wrap, v (4) yield, v (1)     as well as (3) be composed of (1) be involved in something (3) be responsible for (3) both…and… (1) depend (up)on (2) due to (4) fade away (4) in order to (do something) (2) in spite of something (= despite sth) (2) instead of (4) interfere with (2) make it possible (for someone/something) to do something (4) make up (1) play a role (in) (1) range from…to… (1) referred to as… (4) result in (3) rich in (1)

 

Revision and Additional Practice 2


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. Archaic, obsolete and historic words
  4. Combine the following words into sentences.
  5. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  6. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.
  7. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 10.
  8. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 8.
  9. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 9.
  10. D) compound-shortened words (contracted compounds),
  11. Divergences in the semantic structure of words
  12. Free Word-Groups Versus Phraseological Units Versus Words




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Listen to the following passage and fill in the missing information into the text below | I. Translate the following sentences into English

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.