Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. Discuss the poem from the previous exercise. What do you feel when you plant a tree? How important are plants in our lives? Try to add one more verse to the poem

SPEAKING

Speak about plants covering the following issues:

· Vascular plants and their major characteristics.

· The main organs in vascular plants.

· The male and female gametophytes in angiosperms.

· Pollination and fertilization in the flowering plants.

· Fruits in angiosperms and their role.


Lesson 3

ANIMALS

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· What are the main characteristics of animals?

· How many taxonomic groups of animals (phyla and classes) can you name?

· Which classes of animals are evolutionary most highly developed? Why?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Annelid, arthropod, bilateral symmetry, cavity, chordate, coelenterate, coelom, deuterostome, digestive tract, echinoderm, excretion, flatworm, gill, hydrostatic skeleton, mollusk, nervous system, osmotic pressure, protostome, pseudocoel, radial symmetry, respiration, sense organ, somatic cell, sponge, vascular system, vertebrate.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) cavity, n 2) elaborate, adj 3) excrete, v 4) expenditure, n 5) gill, n 6) locomotion, n 7) medium, n 8) obscure, adj 9) sessile, adj 10) suspend, v a) marked by complexity and fullness of detail; b) to hang freely; c) an act or the power of moving from place to place; d) permanently attached or established : not free to move about; e) an unfilled space within a mass, a hollowed-out space; f) to separate and eliminate or discharge (waste) from the blood or tissues or from the active protoplasm; g) the act or process of utilizing or using something up; h) relatively unknown, not prominent or famous; i) a condition or environment in which something may function or flourish; j) an organ (as of a fish) for obtaining oxygen from water.

Читайте також:

  1. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  2. Discuss it at the students' on line conference.
  3. Discuss the advantages of CIM comparing traditional manufacturing and computer-integrated manufacturing. The schemes given below will be helpful.
  4. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  5. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  6. DISCUSSING A CONTRACT
  7. DISCUSSING A CONTRACT
  8. Discussion
  9. Discussion
  10. Discussion
  11. Discussion
  12. Group discussion.




Переглядів: 573

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Translate the following sentences using modal verbs | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.