Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціальні ролі і відносини в колективі.

Стадії формування згуртованості групи

1.Прийняття членами групи один одного - усувається недовіра і відчуження у відносинах між працівниками,з являється готовність співпрацювати.

2. Розвиток комунікацій і розробка механізму прийняття групових рішень – розширення та інтенсифікація комунікацій, відвертого спілкування.

3. Формування групової солідарності – зростання довіри і зміцнення почуття групової ідентичності. Члени групи одержують задоволеність від самого факту перебування в ній і допомагають один одному.

4.Прагнення до максимізації групового успіху - раціональне використання індивідуальних здібностей, можливостей і взаємодопомоги, забезпечення неформального колективного контролю за виконанням групових завдань.

Визначення ступеня групової згуртованості – важлива умова ефективного управління, яку необхідно врахувати при виборі стилю і методів керівництва, при визначені загальних можливостей групи, постановці завдань і контролю за їхнім виконанням.

 

Відносини в колективі виникають між людьми як носіями певних соціальних ролей.

Роль – відносно постійна система поведінки згідно з установленим еталоном. Ролі працівників в колективі поділяються на дві групи: виробничі і міжособистісні.

Виробничі ролі працівників у колективі:

1. Координатор – має найбільш організаторські здібності, як правило стає керівником колективу незалежно від досвіду та знань.

2. Генератор ідей – має гарні здібності і талант. Розробляє варіанти вирішення будь-яких проблем, що стоять перед колективом, але в силу своєї неактивності не здатен їх реалізувати.

3. Контролер – творчо мислити не здатен, але в силу глибоких знань досвіду, може належним чином оцінити будь-яку ідею, виявити її сильні і слабкі сторони, підштовхнути інших до роботи з її подальшого удосконалення.

4. Шліфувальник – має широкий погляд на проблему і тому при необхідності вміє узгодити її вирішення з іншими завданнями колективу.

5. Ентузіаст – найбільш активний член колективу,захоплює своїм прикладом оточення на дії з реалізації встановленої мети.

6. Шукач вигод – посередник у внутрішніх і зовнішніх відносинах, що дають певну внутрішню єдність діям членів колективу.

7. Виконавець – сумлінно реалізує чужі ідеї, але потребує при цьому постійного керівництва і стимулювання.

8. Помічник - особисто ні до чого не прагне, задовольняється другими ролями але готовий завжди допомогти іншим у роботі та у житті.

Колектив буде нормально функціонувати при повному розподілі і сумлінному виконанні перелічених ролей.

Якщо членів колективу виявиться менше восьми, то комусь доведеться одночасно виконувати дві або більше ролей, що неминуче призведе до виникнення внутрішньоособистісних, а потім і міжособистісних конфліктів.

Ролі, пов’язані з міжособистісними відносинами, поділяють на дві групи:

- Ведучі (авторитетні, честолюбиві і чимось привабливі для інших працівників);

- Ведені (всі інші працівники підприємства)

Повсякденна діяльність членів колективу підпорядковується певним законам, серед яких – закон збереження особистого становища, гідності, соціального статусу, закон компенсації нестачі одних здібностей іншими, а також досвідом і навичками роботи.

Відповідно до першого закону кожен член колективу буде докладати максимум зусиль., щоб зберегти своє «місце під сонцем» і ці дії бувають за своїм змістом досить неоднозначними.

Дії, що підпорядковуються другому закону, також є неоднозначними, тому, що компенсувати нестачу одних якостей можна не тільки активною роботою, але також неформальними стосунками з керівництвом, боротьбою із суперниками.


Читайте також:

  1. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  2. Адміністративні правовідносини
  3. Адміністративно-правові відносини
  4. Адміністративно-правові відносини
  5. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  6. Антагоністичні взаємовідносини.
  7. Банківські правовідносини
  8. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  9. Біосоціальні риси людини
  10. Бюджетні правовідносини: об’єкти, суб’єкти, норми бюджетного права
  11. ВАЛЮТНІ ВІДНОСИНИ ТА ВАЛЮТНІ СИСТЕМИ
  12. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.




Переглядів: 1108

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Згуртованість і соціальний розвиток персоналу. | Умови забезпечення соціально-психологічної сумісності працівників

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.