МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціальні ролі і відносини в колективі.Стадії формування згуртованості групи 1.Прийняття членами групи один одного - усувається недовіра і відчуження у відносинах між працівниками,з являється готовність співпрацювати. 2. Розвиток комунікацій і розробка механізму прийняття групових рішень – розширення та інтенсифікація комунікацій, відвертого спілкування. 3. Формування групової солідарності – зростання довіри і зміцнення почуття групової ідентичності. Члени групи одержують задоволеність від самого факту перебування в ній і допомагають один одному. 4.Прагнення до максимізації групового успіху - раціональне використання індивідуальних здібностей, можливостей і взаємодопомоги, забезпечення неформального колективного контролю за виконанням групових завдань. Визначення ступеня групової згуртованості – важлива умова ефективного управління, яку необхідно врахувати при виборі стилю і методів керівництва, при визначені загальних можливостей групи, постановці завдань і контролю за їхнім виконанням.
Відносини в колективі виникають між людьми як носіями певних соціальних ролей. Роль – відносно постійна система поведінки згідно з установленим еталоном. Ролі працівників в колективі поділяються на дві групи: виробничі і міжособистісні. Виробничі ролі працівників у колективі: 1. Координатор – має найбільш організаторські здібності, як правило стає керівником колективу незалежно від досвіду та знань. 2. Генератор ідей – має гарні здібності і талант. Розробляє варіанти вирішення будь-яких проблем, що стоять перед колективом, але в силу своєї неактивності не здатен їх реалізувати. 3. Контролер – творчо мислити не здатен, але в силу глибоких знань досвіду, може належним чином оцінити будь-яку ідею, виявити її сильні і слабкі сторони, підштовхнути інших до роботи з її подальшого удосконалення. 4. Шліфувальник – має широкий погляд на проблему і тому при необхідності вміє узгодити її вирішення з іншими завданнями колективу. 5. Ентузіаст – найбільш активний член колективу,захоплює своїм прикладом оточення на дії з реалізації встановленої мети. 6. Шукач вигод – посередник у внутрішніх і зовнішніх відносинах, що дають певну внутрішню єдність діям членів колективу. 7. Виконавець – сумлінно реалізує чужі ідеї, але потребує при цьому постійного керівництва і стимулювання. 8. Помічник - особисто ні до чого не прагне, задовольняється другими ролями але готовий завжди допомогти іншим у роботі та у житті. Колектив буде нормально функціонувати при повному розподілі і сумлінному виконанні перелічених ролей. Якщо членів колективу виявиться менше восьми, то комусь доведеться одночасно виконувати дві або більше ролей, що неминуче призведе до виникнення внутрішньоособистісних, а потім і міжособистісних конфліктів. Ролі, пов’язані з міжособистісними відносинами, поділяють на дві групи: - Ведучі (авторитетні, честолюбиві і чимось привабливі для інших працівників); - Ведені (всі інші працівники підприємства) Повсякденна діяльність членів колективу підпорядковується певним законам, серед яких – закон збереження особистого становища, гідності, соціального статусу, закон компенсації нестачі одних здібностей іншими, а також досвідом і навичками роботи. Відповідно до першого закону кожен член колективу буде докладати максимум зусиль., щоб зберегти своє «місце під сонцем» і ці дії бувають за своїм змістом досить неоднозначними. Дії, що підпорядковуються другому закону, також є неоднозначними, тому, що компенсувати нестачу одних якостей можна не тільки активною роботою, але також неформальними стосунками з керівництвом, боротьбою із суперниками. Читайте також:
|
||||||||
|