МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Соціальні ролі і відносини в колективі.Стадії формування згуртованості групи 1.Прийняття членами групи один одного - усувається недовіра і відчуження у відносинах між працівниками,з являється готовність співпрацювати. 2. Розвиток комунікацій і розробка механізму прийняття групових рішень – розширення та інтенсифікація комунікацій, відвертого спілкування. 3. Формування групової солідарності – зростання довіри і зміцнення почуття групової ідентичності. Члени групи одержують задоволеність від самого факту перебування в ній і допомагають один одному. 4.Прагнення до максимізації групового успіху - раціональне використання індивідуальних здібностей, можливостей і взаємодопомоги, забезпечення неформального колективного контролю за виконанням групових завдань. Визначення ступеня групової згуртованості – важлива умова ефективного управління, яку необхідно врахувати при виборі стилю і методів керівництва, при визначені загальних можливостей групи, постановці завдань і контролю за їхнім виконанням.
Відносини в колективі виникають між людьми як носіями певних соціальних ролей. Роль – відносно постійна система поведінки згідно з установленим еталоном. Ролі працівників в колективі поділяються на дві групи: виробничі і міжособистісні. Виробничі ролі працівників у колективі: 1. Координатор – має найбільш організаторські здібності, як правило стає керівником колективу незалежно від досвіду та знань. 2. Генератор ідей – має гарні здібності і талант. Розробляє варіанти вирішення будь-яких проблем, що стоять перед колективом, але в силу своєї неактивності не здатен їх реалізувати. 3. Контролер – творчо мислити не здатен, але в силу глибоких знань досвіду, може належним чином оцінити будь-яку ідею, виявити її сильні і слабкі сторони, підштовхнути інших до роботи з її подальшого удосконалення. 4. Шліфувальник – має широкий погляд на проблему і тому при необхідності вміє узгодити її вирішення з іншими завданнями колективу. 5. Ентузіаст – найбільш активний член колективу,захоплює своїм прикладом оточення на дії з реалізації встановленої мети. 6. Шукач вигод – посередник у внутрішніх і зовнішніх відносинах, що дають певну внутрішню єдність діям членів колективу. 7. Виконавець – сумлінно реалізує чужі ідеї, але потребує при цьому постійного керівництва і стимулювання. 8. Помічник - особисто ні до чого не прагне, задовольняється другими ролями але готовий завжди допомогти іншим у роботі та у житті. Колектив буде нормально функціонувати при повному розподілі і сумлінному виконанні перелічених ролей. Якщо членів колективу виявиться менше восьми, то комусь доведеться одночасно виконувати дві або більше ролей, що неминуче призведе до виникнення внутрішньоособистісних, а потім і міжособистісних конфліктів. Ролі, пов’язані з міжособистісними відносинами, поділяють на дві групи: - Ведучі (авторитетні, честолюбиві і чимось привабливі для інших працівників); - Ведені (всі інші працівники підприємства) Повсякденна діяльність членів колективу підпорядковується певним законам, серед яких – закон збереження особистого становища, гідності, соціального статусу, закон компенсації нестачі одних здібностей іншими, а також досвідом і навичками роботи. Відповідно до першого закону кожен член колективу буде докладати максимум зусиль., щоб зберегти своє «місце під сонцем» і ці дії бувають за своїм змістом досить неоднозначними. Дії, що підпорядковуються другому закону, також є неоднозначними, тому, що компенсувати нестачу одних якостей можна не тільки активною роботою, але також неформальними стосунками з керівництвом, боротьбою із суперниками. Читайте також:
|
||||||||
|