МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навчання та зміниЄдине, що можна однозначно сказати про майбутнє, – це те, що воно не однозначне. Чарльз Хенді Сьогодні в більшості організацій зміни представляють собою вже не окремий проект, а безперервний і такий, що постійно прискорюється, процес. Розглянемо типові реакції людей на зміни: 1. Заціпеніння. Стикнувшись із змінами, деякі люди просто зупиняються і завмирають. Таку поведінку можна порівняти з реакцією зайця, який завмер у світлі фар автомобіля, а наслідки в обох випадках будуть приблизно однаковими. 2. Спротив. Коли життєві ситуації все більше ускладнюються, деякі люди роблять вигляд, що насправді життя є простішим, ніж здається, і поводяться так, начебто нічого не трапилось. Іншими словами, вони демонструють спротив змінам, не говорячи про це вголос. В кращому разі, це небезпечно, в гіршому – смертельно. 3. Втеча. Еквівалентна рішенню не брати участі у змінах ні фізично, ні подумки, а просто зайняти очікувальну позицію. 4. Гнучкість. Це креативна реакція, яка потребує терплячості перед невизначеністю і готовності йти на розумний ризик у розрахунку отримати прекрасні результати. Щоби правильно реагувати на зміни в організаціях, потрібно проявляти в таких ситуаціях гнучкість. Це потребує набуття нових переконань, іншого способу дій, а дуже часто й повністю відмовитись від минулого. Зміни – акт творчий. Ріванс досить точно визначив відносини між навчанням та змінами такою формулою: для забезпечення стійкого зростання організації її працівники повинні навчатися із швидкістю більшою, ніж та, з якою відбуваються зміни:
Н > Зм, (7.1)
де Н – швидкість навчання; Зм – швидкість змін. Оскільки зміни за своєю природою дискретні, то і підходи до навчання повинні бути дискретними. Саме тут буде незамінною нестандартність мислення і поведінки, тобто творчість. Навчання і тренінг часто використовують як слова-синоніми. Однак в контексті організаційних змін між цими поняттями виявляється суттєва різниця. Тренінг – це процес, який може привести до навчання. Навчання, у свою чергу, – це підсумок або результат цього процесу. На рис. 7.5 наведено комплексну модель, яка об’єднує потребу навчатися з різними методами і бар’єрами, що цьому заважають. Таким чином, тренінг – це лише один із методів, що може використовуватись з тією чи іншою часткою ефективності для навчання в конкретних ситуаціях. Навчання значною мірою пов’язане з одержанням інформації та її наступним адаптуванням і використанням в інших умовах і ситуаціях. Навчання, що ставить перед собою таку мету, називається адаптивним і пов’язане з тим, чого навчають. Другий рівень навчання передбачає заперечення переконань, які склались, і відносин з метою змінити поведінку. Навчання, яке ставить перед собою такі завдання, називається продуктивним і базується на тому, як навчаються. Третій рівень – трансформаційне навчання, воно пов’язане з тим, для чого навчаються, тобто кінцевою метою задаються фундаментальні зміни у свідомості або світогляді для створення нового змісту. Чим вищий рівень навчання, тим вищий рівень креативності він формує. Докорінні зміни в організаціях значною мірою пов’язані саме з двома верхніми рівнями навчання – продуктивним і трансформаційним. Щоб проявити творчість на особистісному рівні, менеджер повинен піддати сумніву, переглянути минуле або просто залишити його позаду й одночасно розвинути в собі устремління досягти власного бачення майбутнього і силу волі для руху вперед. Для цього йому необхідне не тільки чітке розуміння своїх цілей, а й позитивне ставлення до навчання на власному досвіді; потрібне вміння бути лідером для самого себе.
Рис. 7.5. Комплексна модель навчання
7.5. Тренінг і коучинг – нові технології навчання
Добре роблять тільки те, що роблять, будучи вільним. Шарль-Луї Монтеск’є
Тренінг і коучинг – це дві різні технології і два різних підходи до навчання та розвитку людей. Незважаючи на те, що ці терміни є синонімами (“training”- тренінг, “coaching”- коучинг), ці дві парадигми виникли в різний історичний час за різних обставин. В бізнес-середовище тренінг і коучинг проникли також в різний час і «під різними приводами». В зв’язку з тим, що тренінги з’явились раніше, побутує думка, що вони вже застаріли, а коучинг – більш досконала технологія навчання. Однак поєднання тренінгів та коучингу дозволяє новому доповнювати старе, збільшуючи його можливості. Поєднуючи тренінги і коучинг, можна досягти таких результатів, яких неможливо було б досягти, використовуючи ці технології окремо одну від іншої. Інтеграція тренінгових і коучингових послуг вигідна саме економічно, адже застосування групового коучингу після тренінгу збільшує затрати на цю додаткову послугу на 10-20%, однак підвищуєься ККД тренінгу на 50-70%. Це відбувається, по-перше, за рахунок зростання ефективності організаційної поведінки, а по-друге, за рахунок підсилення внутрішньої мотивації працівника, який старається проявляти таку організаційну поведінку на своєму робочому місці. Що спільного між тренінгом та коучингом (табл. 7.2)? 1. Орієнтація на кінцевий результат, який дозволяє підвищити ділову та особистісну ефективність. 2. Спільна філософія: «Якщо хочеш мати те, чого ніколи не мав, - почни робити те, чого ніколи не робив». 3. Навчання коуча/тренера потребує спеціальної технологічної та психологічної підготовки і подальшої професіональної супервізії. 4. Можливість працювати в груповому форматі та, відповідно, використання феноменів і механізмів групової динаміки з метою підсилення ефективності навчання і розвитку учасників групи:
Таблиця 7.2 Порівняльний аналіз T&C-технологій
ефект групової синергії, розвиток соціального та емоціонального інтелекту тощо. 5. Спільний набір метатехнік: метафора, модерація, фасилітивні запитання, мозковий штурм, мозкові карти, техніка зворотного зв’язку, розширення ідентичності, обмін ролями, поведінковий мікротренінг, інвентаризація цінностей, «дерево цілей» тощо. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|