Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ефективне лідерство в сучасному бізнес-середовищі

 

Для того щоб процвітати у бізнесі, потрібен талант надзвичайний: якщо ж ви маєте такий талант, навіщо витрачати його на бізнес?

І. Липкий

 

За даними досліджень Генрі Мінцберга, типовий керівник здійснює близько 600 операцій щоденно, які залежно від спрямування необхідно класифікувати за такими управлінськими функціями [65]:

1) рішення про те, що необхідно зробити;

2) створення мережі підтримки;

3) досягнення результатів.

Однак у сучасному бізнесі вже недостатньо бути тільки керівником – менеджером – людиною, яка організовує та структурує. Очевидно, що сьогодні потрібні лідери – люди, які уміють управляти змінами у динамічному невизначеному діловому світі (рис. 7.2). Як одні, так і інші виконують управлінські функції, але спосіб реалізації цих функцій суттєво відрізняється.


Функції керівника Лідер Менеджер
Прийняття рішень про те, що потрібно зробити Визначення напрямку Планування і бюджетування
Створення мережі підтримки Спрямування працівників Комплектування та організовування штатів
Досягнення результатів Надихання і мотивування Контролювання і вирішення проблем

 

Рис. 7.2. Матриця функцій керівника

 

Якщо керівник як лідер визначає напрямок, візію, стратегію і цілі організації, то керівник як менеджер планує найбільш оптимальні, конкретні шляхи досягнення поставлених цілей і створює під це бюджет.

Коли мова йде про створення мережі підтримки, лідер повинен спрямовувати людей, доносити до них стратегію організації, її цінності, об’єднувати всіх в одну команду і зацікавлювати. При цьому мережа підтримки знаходиться не тільки зовні (споживачі, акціонери, постачальники, державні органи тощо) але й всередині організації (управлінська команда, підлеглі і колеги) (рис.7.3).

Однак створення мережі підтримки не означає повної підтримки всіх, хто має відношення до діяльності організації. В цілому всіх людей можна розділити на чотири групи залежно від їхньої лояльності та впливовості: «фанати», «опоненти», «скептики» та мовчазні «прихильники».

На етапі формування мережі підтримки необхідно задуматись, для кого існує і працює ваша організація, кому оцінювати її ефективність? Відповідь одна – це споживач.

А яка організаційна структура вашої організації? Напевне, «генеральний директор – заступники – керівники підрозділів». Але чому, працюючи для і на благо, ви не створюєте структуру, орієнтовану на нього? Насправді, мережа підтримки мала б бути організована приблизно так: «Споживач – працівники, які безпосередньо працюють з ним – працівники, що забезпечують нормальну роботу організації – керівництво».

 

 

Рис. 7.3. Матриця мережі підтримки

 

Навіть якщо знаєш точний напрямок, озброєний картами, на яких вказано правильні шляхи, а поруч надійна команда, залишається найскладніше – пройти обраним шляхом. Тому і лідер, і менеджер повинні переконатись в тому, що роботу виконано. Якщо на цьому етапі лідер мотивує і надихає, то менеджер повинен контролювати і вирішувати проблеми.

Ефективний керівник: який він?

Проблема більшості українських компаній в тому, що вони достатньо забезпечені кваліфікованими менеджерами, але їм не вистачає справжніх лідерів. Звідси й бюрократизм, нескінченне візування документів, довгі засідання, погані комунікації та відчуття тотального контролювання. Але це не означає, що менеджери в світі бізнесу більше не потрібні. Насправді якби компаніями керували тільки лідери, організація втопилася б у хаосі, дезорганізації і врешті-решт не змогла б працювати.

Глибина проблеми в тому, як гармонійно поєднати лідерське та менеджерське начала. Журнал The Economist (October 2003) пропонує десять якостей успішного керівника:

1. Етичний компас. Люди не хочуть працювати в організаціях, в цінності яких вони не вірять.

2. Здатність приймати неприємні рішення. Тим, хто боїться появи нових ворогів або відчуває потребу в повній на 100% інформації для прийняття рішення, краще навіть не пробувати керувати.

3. Чіткість і сфокусованість. Вміння виокремлювати ключову ідею з потоку інформації, необхідну для розробки ефективної стратегії.

4. Амбіції. Найкращі лідери – творці імперій, які хочуть побудувати те, що переживе їх.

5. Ефективні навички спілкування. Мотивування великої кількості працівників вимагає таланту переконливо презентувати чітку візію. Лідеру, не здатному надихати, викликати довіру і переконувати в особистій самобутності, доведеться дуже важко.

6. Здатність оцінити потенціал людини. Рішення про те, хто і на яку посаду підходить найкраще, – ключове завдання лідера. Воно передбачає наявність як інтуїції, так і досвіду.

7. Вміння розвивати талант. Люди швидше вчаться лідерства від доброго тренера (ментора), ніж із найкращої книги. Ефективні лідери повинні бути вчителями, що передають свої знання колегам, підлеглим та учням.

8. Емоційна впевненість у собі. Лідери, які заздрять талановитим послідовникам, не викликають лояльності. Впевненість у собі дозволяє ефективному керівнику визнавати свої слабкі сторони і звертатись за допомогою при відповідних обставинах.

9. Адаптивність. Вміння змінювати курс за необхідності – винятково важлива якість ефективного керівника.

10. Шарм. Це те, чого неможливо навчитись на жодній програмі МБА, але без чого неможливо зробити кар’єру і стати лідером.

Ефективний керівник, за версією Києво-Могилянської бізнес-школи, повинен відповідати схемі, зображеній на рис. 7.4.

Робота з людьми полягає в: 1) сильних лідерських здібностях – вміння визначати напрям, створити мережу підтримки та забезпечити досягнення результатів; 2) навичках продажів, адже ефективні керівники постійно продають товари чи послуги або ідеї, філософію, стратегію; 3) навичках спілкування, що включає вміння виступати, переконувати, проводити переговори та навички діловодства.

 

 

 
 

 

 


Рис. 7.4. Якості ефективного керівника за версією Києво-

Могилянської бізнес-школи

Робота з ідеями включає: 1) навички пошуку і обробки інформації з метою виокремлення найбільш важливих тенденцій та взаємозв’язків; 2) генерування диференціюючих ідей, які можуть забезпечити стратегічний прорив у розвитку компанії; 3) вміння методично впроваджувати творчі ідеї в життя, досягати поставлених цілей і забезпечувати необхідний результат.

Робота з цифрами дає можливість: 1) прогнозувати тенденції на ринку; 2) визначати ключові кількісні параметри впровадження стратегії; 3) контролювати їх, приймаючи необхідні і в той же час обґрунтовані управлінські рішення.



Читайте також:

  1. Влада, вплив, лідерство
  2. Вплив, влада і лідерство
  3. Вплив, влада, лідерство
  4. Головним завданням розвитку економіки України на сучасному етапі є забезпечення сталого економічного зростання.
  5. Гуманістичні тенденції науково-технічного прогресу, проблеми та суперечності їх розвитку на сучасному етапі
  6. Екологічні закони і проблеми на сучасному етапі розвитку
  7. Економічна освіта на сучасному етапі
  8. ЕКОНОМІЧНА ТЕОРІЯ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
  9. Завдання курсу на сучасному етапі соціально економічного розвитку країни
  10. Завдання психології вищої школи на сучасному етапі реформування вищої освіти в Україні
  11. Завдання української педагогіки на сучасному етапі




Переглядів: 3570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Менеджера | Навчання та зміни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.