Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання курсу на сучасному етапі соціально економічного розвитку країни

При розвалі СРСР ми отримали в спадщину промисловість спрямовану на виробництво в основному військової продукції та продукції добувної та чорної металургії при добре розвинутому сільському господарстві.

Перебуваючи у складі Радянського Союзу на території України в 1990 р. було сконцентровано видобування 42% залізної руди, виплавка 39,4% чавуну і 32,6% сталі. Промисловістю країни вироблялось 60% продукції військово-промислового комплексу, в тому числі 50% вартості продукції машинобудування для Збройних Сил. Виробництвом продукції для військово-промислового комплексу було зайнято понад 70% промислових підприємств України. У сільському господарстві вироблялось третина зерна, молоко і м’яса.

Наша промисловість і сільське господарство повинні були сприяти забезпеченню розвитку всього СРСР і зміцненню його могутності.

Це було позитивним явищем, оскільки така спеціалізація потребувала висококваліфікованої робочої сили, досягалась висока зайнятість населення і його належний життєвий рівень.

З проголошенням незалежності і розривом зв’язків з країнами колишнього СРСР поряд з позитивним моментом, який заключався в можливості створити таку державу, про яку мріяв народ України, появилося ряд негативних моментів, а саме:

– в результаті скорочення обсягів виробництва безробіття серед працездатного населення в межах 50%, що сприяло виїзду їх в пошуках роботи за кордон;

– в Україні біля 100 тис. чол. хворих на активний туберкульоз, які перебувають на обліку в медичних закладах;

– надто низький життєвий рівень населення;

– в країні більше 100 тис. бездомних дітей;

– Україна займає перше місце в Європі по розповсюдженню СНІДУ і значна доля дітей народжуються з ознаками цієї хвороби і батьки відказуються від них в пологових будинках.

Становлення України як самостійної держави та входження її у світовий економічний простір потребують перебудови всього промислового і сільськогосподарського виробництва, вдосконалення системи господарських зв’язків, ефективного використання природно ресурсного та трудового потенціалу в інтересах зміцнення могутності держави та поліпшення добробуту її населення.

Все це потребує усвідомлення проблем, які стоять перед державою і її народом, і перебудови промислових підприємств в основному на виробництво цивільної продукції та проведення реформи у сільськогосподарському секторі економіки відповідно до Конституції України.

Основними стратегічними орієнтирами економічної політики є:

– економічне стимулювання створення конкурентоспроможних виробництв;

– забезпечення зростання доходів населення на основі підвищення продуктивності праці;

– забезпечення створення умов для реалізації людського потенціалу;

– забезпечення цінової стабільності.

В Україні питанням розвитку і розміщення продуктивних сил займається Рада по вивченню продуктивних сил. Це наукова організація, яка входить до складу Національної академії наук.

Лише за її згодою і при її науковому обґрунтуванні проводиться будівництво великих промислових об’єктів. Певну роль у розміщенні виробництва відіграють міністерства та відомства, особливо Міністерство праці та соціального захисту населення. У його компетенцію входить визначення можливості забезпечення майбутніх підприємств робочою силою та необхідним кадровим складом працівників.

Надто важливим завданням Ради по вивченню продуктивних сил є прогнозування розміщення продуктивних сил на перспективу. Причому всі завдання повинні вирішуватися в умовах

України як самостійної держави і здійснюватися на основі науково обґрунтованих підходів в основному в розрахунку на власні сили і можливості.



Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.
  9. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  10. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  11. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  12. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 737

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Продуктивні сили як невід’ємна складова розвитку економіки | Теорії і концепції розміщення продуктивних сил.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.