МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Форми подачі матеріалів у номеріВплив друкованого видання на читачів у великій мірі залежить від організації матеріалів у номері і вибору форми їх посторінкової подачі. Завдання полягає в тому, щоб бути впевненим, які з них читачі можуть ефективно і дієво засвоювати. Основними методами формування номерів кожної газети є систематизація, концентрація і виділення. Під систематизацією слід розуміти групування матеріалів за якоюсь загальною для них ознакою – темою, жанрами, часом і т.д. Концентраціяозначає об’єднання цих матеріалів і їх розміщення в якійсь одній частині номера, наприклад, на якійсь одній сторінці. Цей процес завершується виділенням головних із них за значенням – нестандартним шрифтом, форматом набору, версткою чи іншими поліграфічними засобами. Мета всіх цих методів формування газетного номера – керувати увагою читачів, допомагати зорієнтуватися в інформації. Досягненню бажаного допомагає вибір форм подачі матеріалів у номері. Таких форм є чимало. Залежно від основи формування їх можна поділити на декілька груп. Першою такою основою є масштаб і розмір об’єднання матеріалів, тобто кількісні ознаки. Первинною з цих форм є добірка. В газеті до неї входять щонайменше дві публікації. На одній сторінці можуть розміститися декілька добірок різного масштабу і розміру. Розділи і рубрики номера компонуються дуже часто у вигляді саме добірок. Якщо масштаб і розмір добірок у газеті є недостатнім для досягнення мети, то їх збільшують до тематичної або цільової сторінки(полоси). Подальше збільшення – це розворот:об’єднання двох внутрішніх суміжних сторінок. При потребі матеріали можна об’єднувати у цілому номері, який повністю присвячується якійсь одній темі чи регіону. Нарешті, об’єднання матеріалів може виходити за межі номера і набувати форми серії публікацій на одну тему чи для розв’язання важливої проблеми і друкується у декількох номерах. Другою підставою об’єднання матеріалів і утворення форм їх подачі є якісні ознаки. Тобто, наприклад, тема чи час, у якому відбувалися описуваніподії, регіон чи джерело отримання інформації, жанр і т.д. Найчастіше публікації об’єднуються за темою, приміром, „Щоденник мистецтв”, „Міжнародна політика”, „Спорт” і т.д. До серії публікації, як правило, використовують тимчасову (одноразову) рубрику, наприклад, „Проблеми карпатського регіону” чи „Листи з військового підрозділу особливого призначення” і т.ін. Час, до якого належить описувані події, також є підставою об’єднання матеріалів – „Вчора у нашому місті”, „Мистецька хроніка тижня”. За часовою ознакою формуються і окремі сторінки чи номери, приміром, до річниці проголошення незалежності України. Об’єднання матеріалів відбувається і на регіональній основі, тобто сформовані у рубрику чи сторінку публікації висвітлюють події та явища, що мають місце у якомусь одному регіоні. Підставою об’єднання матеріалів може бути і джерело отримання інформації. Приклад: „Повідомляють інформаційні агентства”, „Від наших спеціальних кореспондентів”. Часто зустрічаємо у газетах і об’єднання за жанром. Приклад – „Рецензії”, „Міжнародний коментар” і т.д. Ще однією з важливих підстав об’єднання матеріалів у номері є аудиторія, для якої призначена добірка чи тематична сторінка. Приклад: за віковою категорією – для молоді, дітей, пенсіонерів; за загальними інтересами – філателістів, бібліофілів; за статтю – для мужчин чи жінок; за професіями – освітян, учнів і т.д. Підгрунтям об’єднання матеріалів може бути і мета, якої хоче досягти редакція газети. Зрозуміло, що журналісти кожною публікацією прагнуть якоїсь певної мети, але в окремих випадках вона стає основою групування та виділення матеріалів у номері. Тут, як приклад, наведемо добірки, сторінки та номери до визначних дат чи свят, а також під час кампаній, наприклад, передплатної, виборної. Читайте також:
|
||||||||
|