МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||
Категорії Інтернет-брендів
З метою формування і просування і-бренда використовують маркетингові інструменти: - іміджеву рекламу в мережі і оф-лайн; - спонсорство; - партнерство; - PR.
3.3. Електронний бізнес та його категорії за типом взаємодіючих суб’єктів Розглянуті у попередніх параграфах види, форми та методи реалізації маркетингових функцій у туризмі за допомогою IT дають можливість зробити висновок про динамічність розвитку електронного бізнесу в цілому. Електронний бізнес включає будь-які форми взаємодії між суб’єктами ринку за допомогою цифрових технологій [52]. Електронний бізнес – це діяльність компанії, спрямована на отримання прибутку і основана на цифрових технологіях і тих перевагах, які вони надають [114]. Він являє собою перетворення основних бізнес-процесів за допомогою Інтернет-технологій [36]. Це будь-яка ділова активність, яка використовує можливості глобальних інформаційних мереж для перетворення внутрішніх і зовнішніх зв’язків з метою створення прибутку [105]. Під електронним бізнесом розуміють усі форми ділових (комерційних) взаємодій (транзакцій) як між юридичними, так і фізичними особами, що базуються на електронному обробленні та переданні даних, включаючи текст, звук та графіку [68]. Наведені визначення відображають процеси, які відбуваються на підприємстві з точки зору практичного застосування мережі Інтернет. Для різних суб’єктів туристичної діяльності існують свої стратегії електронного бізнесу (дод. В. 1.5), які значно відрізняються у підприємств-посередників і підприємств-виробників послуг. У перших стратегія електронного бізнесу спрямована на перехід до електронного маркетингу, створення технологічної інфраструктури, на більш гнучке формування туристичного продукту та збирання туристичної інформації. На відміну від перших, у підприємств-виробників туристичних послуг стратегія пов’язана з реорганізацією інфраструктури та модернізацією технологічних процесів, створенням та просуванням веб-сайта тощо. Електронний бізнес – це економічна діяльність, спрямована на здійснення основних бізнес-процесів з використанням IT і телекомунікаційних технологій з метою отримання вигод. Електронний бізнес дає можливість використовувати більш економічні канали зв’язку з цільовими ринками, забезпечує простий та швидкий для споживача спосіб придбання товарів та послуг, високий рівень обслуговування та утримання клієнтів, сприяє скороченню витрат завдяки більшій ефективності внутрішніх операцій та комерційних процедур. Електронний бізнес за типом взаємодіючих суб’єктів поділяється на категорії: а) бізнес-бізнес (Business-To-Business, В2В) – концепція побудови бізнес-процесів підприємства і комплекс Інтернет-технологій та інструментів, які забезпечують підвищення прозорості підприємства і полегшують його взаємодію з бізнес-партнерами. Взаємодія між підприємствами переводиться на рівень спілкування ІС. При недостатньому рівні автоматизації застосовується форма контрольованого доступу працівників підприємства-партнера до внутрішніх інформаційних ресурсів підприємства. За цією схемою в туризмі функціонує система бронювання туроператор-турагент. Такі системи використовуються не тільки для вдосконалення бізнес-процесів, але й як потужний маркетинговий інструмент формування агентської мережі; б) бізнес-спожтач (Business-To-Consumers, В2С) – концепція побудови бізнес-процесів підприємства і комплекс Інтернет-технологій та інструментів, які забезпечують підвищення прозорості підприємства і полегшують його взаємодію зі споживачами (Інтернет-магазин); в) споживач-споживач (Consumers-To-Consumers, С2С) – концепція обміну досвідом придбання того чи іншого товару, взаємодії з тією чи іншою фірмою; г) бізнес-адміністрація (Business-To-Govemment, B2G) – концепція побудови бізнес-процесів підприємства і комплекс Інтернет- технологій та інструментів, які забезпечують підвищення прозорості підприємства і полегшують його взаємодію з адміністративними органами; д) споживач-адміністрація (Consumers-To-Government, C2G) – концепція взаємодії споживача з адміністративними органами (соціальна, податкова сфери). За визначенням ЮНИДО (Центр міжнародного промислового співробітництва), електронний бізнес має чотири основні етапи використання: маркетинг, виробництво, продаж і платежі, а ступінь використання IT і комунікаційних технологій та систем слугує мірою, за якою бізнес (комерція, торгівля) може вважатися електронним [105]. Модель, яка відображає ступінь підпорядкованості та взаємодії нових понять і категорій електронного бізнесу представлено в дод. В. 1.6. Таким чином, електронний бізнес складається з електронного: маркетингу (е-маркетинг); комерції (е-комерція); торгівлі (е-торгівлі). Електронний маркетинг передбачає виконання функцій, які описуються алгоритмами і реалізуються апаратним та програмним забезпеченням систем, локальних, регіональних і глобальних мереж. До таких функцій, у першу чергу, належать: - опитування й анкетування споживачів; - стратегія розроблення і виробництва туристичного продукту; - реклама продукції і послуг; - визначення і регулювання цін; - дослідження ринку та ін. Основою електронного маркетингу є електронні публікації, а саме маркетингові матеріали (від традиційної реклами до віртуальної), які розміщуються на серверах в Інтернеті [42]. Електронний маркетинг характеризується глобальністю і високою оперативністю порівняно з іншими засобами маркетингу, можливістю надання нових послуг на основі використання сучасних Інтернет-технологій. Виділяються два підходи до електронного маркетингу [42]: • як до додаткового засобу – такий підхід застосовують компанії, які використовують Інтернет як доповнення до традиційного маркетингу, що надає клієнтам додаткові переваги і слугує основою формування взаємовідносин з ними. Основними способами просування туристичного продукту є створення он-лайнового каталогу підприємства, формування іміджу компанії і обізнаності про неї, використання мережі як рентабельного засобу збільшення популярності основної продукції шляхом надання інформації про неї, зниження витрат за допомогою автоматизації обслуговування клієнтів; • як до віртуального бізнесу. Характерно для компаній, які використовують Інтернет як основу для створення «віртуального» бізнесу – незалежного, прибуткового підприємства, яке існує тільки у мережі. Має більш широкий асортимент товарів, можливість надання додаткової інформації в такій формі, в якій її не можуть скопіювати конкуренти, використання Інтернету для надання клієнтам економічних вигод, які конкуренти надати не можуть, зручність користування. Електронна комерція - це новий спосіб ведення бізнесу, який вже сформував свої ринки, змінив поведінку багатьох покупців і вплинув на діяльність компаній усіх видів [27]. Відповідно до визначення Garther Group, електронна комерція – це безперервна оптимізація продуктів і послуг організації, а також виробничих зв’язків через застосування цифрових технологій і використання Інтернету як первинного засобу комунікацій. Це будь-яка діяльність, що використовує можливості глобальних інформаційних мереж для ведення комерційної діяльності [52, 114]; будь-яка транзакція, яка здійснюється за допомогою пов’язаних між собою комп’ютерів, після завершення якої відбувається передача права власності чи права користування матеріальним товаром або послугою [96]. Під електронною комерцією розуміють покупку і продаж товарів, послуг, інформації за допомогою комп’ютерних мереж, переважно Інтернету [42]. Основна її мета – підвищення ефективності взаємодії між продавцем і покупцем унаслідок спрощення і прискорення здійснення торговельної угоди. Електронна комерція має цілий ряд переваг, які полягають у: - можливості розроблення нових видів стратегій просування туристичного продукту; - зниження витрат (наприклад, продаж авіаквитків зменшує оформлення одного замовлення з 8 дол. США до 10 центів); - забезпеченні своєчасного надходження інформації; - скороченні часу переказу коштів (середня вартість оброблення однієї банківської транзакції зменшується з 1 дол. до 1 цента); - підвищенні рівня обслуговування клієнтів і взаємовідносин з ними; - орієнтації туристичного продукту на споживача; - зручності ведення бізнесу; - швидкому реагуванні на змінні ринкові умови; - налагодженні партнерських відносин та створення бази клієнтів. Таким чином, електронна комерція стає одним із важливих інструментів збереження конкурентоспроможності туристичних підприємств. Використання Інтернет-технологій може скоротити витрати на 5-10%, що збільшує прибуток на 5-100% [27]. За оцінками аналітиків, ринок електронної комерції через Інтернет до 2010 р. досягне обсягу в трлн дол. США [37]. Разом з тим, недостатньо високий рівень безпеки даних у мережі – одна із основних перешкод інтенсивного розвитку електронної комерції. Така ситуація зумовлює розроблення новітніх технологій аудиту, конфіденційності при максимальній відкритості мережі. Входження туризму, банківської справи, торгівлі та страхових послуг у сферу електронного бізнесу дозволяє: практично повністю виключити посередників в операціях, що зменшує витрати і підвищує конкурентоспроможність на ринку через можливість зниження цін; забезпечує глобальну присутність на ринку [37]. Електронна комерція туристичним продуктом має великі функціональні можливості для різних секторів туристичного бізнесу (дод. В. 1.7). Розвиток електронної комерції зумовлює необхідність розв’язання проблеми виживання традиційних туристичних фірм, оскільки спостерігається тенденція збільшення кількості клієнтів (як правило, індивідуальних туристів), які самостійно формують пакет туристичних послуг через Інтернет. Існують переваги придбання турпослуг через туристичні фірми: а) великі туроператори мають групові знижки і використовують чартерні рейси, які знижують загальну вартість туру; б) знижки в засобах розміщення, з якими укладено контракти; в) забезпечення отримання візи. Наявність переваг як електронної комерції, так і традиційних форм продажів свідчить про можливість їх одночасного існування на туристичному ринку. З появою електронної комерції та її широким застосуванням у практичній діяльності виникли нові моделі та форми присутності в Інтернеті. До моделей електронної комерції належать: 1) електронний магазин, тобто система, яка забезпечує взаємодію з покупцями. Це комплекс комп’ютерів, програм і баз даних, які здійснюють в інформаційній мережі рекламу і продаж товарів або послуг. За допомогою програм здійснюється пошук необхідних товарів або послуг, ознайомлення з їхніми характеристиками, оформлення заказів і оплата їх вартості. Покупець, використовуючи персональний комп’ютер взаємодіє через мережу з комп’ютерними системами підприємств торгівлі. В електронних магазинах для ознайомлення з товарами або послугами використовуються інформаційні вітрини. Через турмагазин клієнт може вибрати та придбати тури, «горящі» путівки, авіаквитки, квитки на залізничний транспорт тощо; 2) електронний каталог надає детальну інформацію про товари або послуги (можливо з поточними цінами) різних виробників; 3) електронний аукціон – аналог класичного аукціону з використанням Інтернет-технологій; 4) електронний універмаг – аналог звичайного універмагу, де різні фірми виставляють свій товар, а головним є товарний бренд (наприклад, продаж товарів для відпочинку, різних турів тощо); 5) віртуальні ком'юніті (товариства) – об’єднують продавців і покупців на основі загального професійного інтересу. Існують портали зі створення і розвитку Інтернет-товариств (наприклад, http:/www.soobshestva.ru). Різновид віртуального товариства – професійні форуми, які об’єднують учасників, які мають відношення до певної роботи або володіють певними професійними навичками [124]. На таких форумах розмішують новики спеціалізованого характеру, результати досліджень, повідомлення про майбутні події, які можуть зацікавити учасників. Характерною особливістю форумів є можливість об’єднання спеціалістів з усього світу, які мають можливість обмінюватись інформацією в он-лайновому режимі, надавати консультації і поради, пропонувати нововведення тощо (див рис. 3.8). Найбільша перевага для 57% учасників професійного форуму – це взаємодія з колегами. Будь-яке підприємство, зокрема туристичне, може мати такі форми присутності в мережі Інтернет: - електронна візитна картка – декілька сторінок з інформацією про компанію та видами її діяльності; - електронний каталог; - електронний магазин; - торговельні Інтернет-системи, які об’єднують в одне ціле Інтернет і традиційні магазини, із загальною системою логістики, управління запасами і т. д.
Рис. 3.8. Переваги учасників професійних форумів
Використання сучасних можливостей IT – важливий напрям ефективного проведення маркетингових досліджень, рекламування власного продукту та його продажу через систему електронної торгівлі, оперативного консультування клієнтів, розміщення інформації про туристичні ресурси в мережі Інтернет, тобто дієвий інструмент розвитку маркетингу підприємств туристичного-бізнесу.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|