Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Терміни з товарознавства та комерційної діяльності

Агент — комерційний посередник.

Акціонерне товариство — 1) товариство, що має статутний фонд, поділений на певну кількість акцій рівної номінальної вартості, і несе відповідальність щодо своїх зобов'язань тіль­ки майном товариства; 2) форма концентрації капіталу в умо­вах ринку, створюється за угодою юридичними особами і гро­мадянами шляхом об'єднання їхніх капіталів з метою здійснення підприємницької діяльності.

Алієнація— 1) відчуження майна; 2) операція щодо зміни власника акції, капіталу, цінностей; передавання майна, що належало одній особі, у власність іншій.

Амбалаж— витрати на пакування; пакувальний матеріал.

Апорти — майно, що надходить до акціонерного товариства як плата за акції.

Асоціація — об'єднання, спілка організацій або осіб для до­сягнення певних цілей. Господарська діяльність в асоціації здійс­нюється в основному за спільними проектами або на договірній основі між зацікавленими засновниками.

Бартер — обмін товарами на рівну суму, що проводиться на безготівковій основі.

Бізнес-план — ретельно підготовлений документ, що розкриває всі сторони будь-якого початкового комерційного заходу.

Біржа — організаційна форма оптової торгівлі товарами масового виробництва.

Брокер — посередник, який сприяє здійсненню операцій між зацікавленими сторонами.

Гіффіна товари — товари, попит на які за певних обставин зростає при підвищенні їхньої ціни.

Диверсифікація — збільшення кількості видів і назв продукції та послуг, призначених для експорту.

Дилер— особа або фірма, яка здійснює біржове або торговельне посередництво.

Директ-мейл —адрес на поштова розсилка рекламних матеріалів. Дискаунт — підприємство роздрібної торгівлі, діяльність якого спрямована на зниження затрат обігу і цін на товари. Диспонент — уповноважений у справах фірми.

Дистриб'ютор — збутовий посередник, що займається перепродажем товарів від свого імені і за свій рахунок.

Ембарго —заборона державою вивезення в іншу країну і ввезення у свою товарів, послуг, валюти, цінностей.

Життєвий цикл товару —період часу, протягом якого товар продається на ринку.

Імідж —сформований і стійкий «образ» товару, послуги, підприємства, що виробляє цей товар, людини, торгової марки.

Камбіст —торговець векселями.

Комерсант —провідна професія ринкової економіки, організ­атор торгівлі, здорової ринкової кон'юнктури.

Комерція —торговельна діяльність, спрямована на одержання прибутку.

Комівояжер —роз'їзний агент зі збуту товарів, що діє за до­рученням певного підприємства.

Комісіонери —посередники, які приймають певні товари на комісію і не сплачують їх вартість до того часу, доки цітовари не будуть продані.

Конкуренція —суперництво, боротьба за досягнення кращих результатів у будь-якій діяльності.

Кон'юнктура —сукупність умов у їх взаємозв'язку, становище, яке склалося в економічній сфері і зумовлює її розвиток.

Консигнант —власник товару, який продає його через комісіонера.

Консигнатор —посередник при експорті товарів.

Консюмеризм —організований рух громадян ідержавних органів за розширення прав та впливу покупців щодо продавців.

Корнер —дії групи фірм, спрямовані на створення дефіциту на ринку шляхом скупівлі біржових контрактів і реального товару з визначеним терміном поставки.

Лот —партія товару на публічних торгах.

Маркетинг —комплексна система заходів з організації управління виробничо-збутовою діяльністю, що грунтується на вивченні ринку.

Менеджер —професійний управляючий, що має спеціальну підготовку і здійснює керівництво підприємством, фірмою тощо.

Менеджмент —система стратегій, принципів, методів, засобів, функцій та форм управління.

Оферта —письмова заява продавця про бажання укласти договір на поставку товару.

Паблік рілейшнз — створення сприятливої громадської думки щодо фірми — продавця товару.

Пабліситі— комерційно сприятливі повідомлення, презентації або матеріал про товари фірми, які передаються з допомогою засобів масової інформації.

Партнерство — співробітництво кількох осіб, що беруть участь у діяльності фірми капіталом та особистою працею.

Посередник — особа чи фірма, які стоять між виробниками та споживачами, сприяючи їхньому спілкуванню.

Продуцент— виробник товару; країна, яка виробляє певний товар.

Реекспорт—зворотне вивезення з країни товарів, раніше ввезених із-за кордону, без їх переробки для перепродажу їх іншим країнам.

Реімпорт — купівля і ввезення із-за кордону вітчизняних товарів, які не підлягають там переробці.

Ринок внутрішній — сфера товарного обміну, обмежена держав­ними кордонами країни.

Ринок світовий - сфера стійких товарно-грошових відносин між країнами світу.

Сальдо — різниця між обсягом експорту й імпорту.

Сегмент ринку — сукупність споживачів, які однаково реагують на один і той самий набір товарів.

Складай— заголовок рекламного послання.

Споживча кооперація — добровільне об'єднання громадян для спільного ведення господарської діяльності з метою поліпшення свого економічного та соціального стану.

Споживче товариство — первинна ланка споживчої кооперації.

Тендер-бланк — бланк з пропозицією, що розсилається органі­затором, на поставку певного товару.

Трейдер — представник брокера в торговельній зоні біржі, що приймає замовлення від імені фірми на продаж і купівлю.

Факторія — віддалена філія торговельної контори.

Франчайзер — велика торговельна або промислова фірма.

Франчайзі — дрібний підприємець, який відкриває свою справу під керівництвом франчайзера.

Ф'ючерсна угода — термінова угода, яка передбачає купівлю-продаж права на товар із поставкою в майбутньому.

Хеджер- суб'єкт підприємницької діяльності (банк чи фірма), що здійснює хеджування на ф'ючерсній біржі.

Хеджування — форма страхування ціни та прибутку у ф' ючерсних угодах.

Холдинг-компанія — корпорація чи акціонерна компанія, що використовує свій капітал для придбання контрольних пакетів акцій інших компаній з метою встановлення контролю над ними та управління значно більшим капіталом.

Ярмарок— з'їзд торговельних і промислових організацій,

 

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Ад’юнкт (аспірант) як суб’єкт наукової діяльності
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 1102

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Терміни з бухгалтерського обліку, фінансової та економічної діяльності | Терміни інформаційних технологій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.