Бухгалтерські документи – письмові підтвердження певної форми та змісту про факт здійснення того чи іншого господарського факту (процесу, операції).
Первинний документ – документ, складений у процесі здійснення окремої господарської операції або відразу після її завершення.
Зведений документ – документ, складений на підставі декількох первинних документів для отримання узагальнених даних.
Разові документи використовуються лише для одноразового оформлення і відображення операцій.
Накопичувальні документи використовуються для багаторазового оформлення і реєстрації операцій протягом визначеного терміну (тижня, декади, місяця).
Облікові реєстри – документи у вигляді спеціальної таблиці, призначені для відображення документально оформлених господарських операцій в системі рахунків, накопичення та зберігання облікової інформації.
Головна книга - бухгалтерський реєстр, що відкривається на рік. Для кожного синтетичного рахунку у книзі відводиться окрема сторінка, сюди переносяться обороти по дебету кожного рахунку з різних журналів, сумують їх , після чого загальну суму по рахунку записують у графу «Всього по дебету».
Форма бухгалтерського обліку – це сукупність різних реєстрів аналітичного і синтетичного обліку, їх зв»язок та послідовна взаємообумовленість в обліковому процесі з метою одержання облікової інформації та складання фінансової звітності.
Питання для самоконтролю
1. Види бухгалтерських документів
2. Вимоги до складання бухгалтерських документів
3. Особливості документування за умов ручної та автоматизованих форм обліку
4. Наведіть та охарактеризуйте форми бухгалтерського обліку.
ЧАСТИНА ІІ. ФІНАНСОВИЙ ОБЛІК І
Розділ 1. ОБЛІК ГРОШОВИХ КОШТІВ
Економічний зміст та характеристика рахунків з обліку грошових коштів
Нормативно-інструктивне забезпечення обліку грошових коштів
Облік грошових коштів у касі в національній валюті.
Особливості обліку касових операцій в іноземній валюті
Облік грошових коштів на поточному рахунку в національній валюті