Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРОФЕСІЙНА ПРОСВІТА

ОСНОВИ ПРОФЕСІОГРАФІЇ

ЛЕКЦІЯ 7

1. Професійна просвіта.

2. Основи професіографії.

3. Методи професіографії.

 

Професійна просвіта включає професійну інформацію, професійну пропаганду та професійну агітацію.

Її мета – повідомлення учням певних відомостей про професії, шляхи та умови оволодіння ними, пропаганда суспільної значимості тих професій, які в даний час є актуальними.

Вирізняють також професійне виховання, під яким розуміють виховання у школярів професійно важливих рис особистості, відповідальності, професійної етики, порядності і т.п.

Професійна інформація як перший, відносно самостійний елемент професійної просвіти профорієнтації в цілому являє собою систему організації та проведення навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями необхідних знань про соціально-економічні, психологічні та психофізіологічні умови вірного вибору професії. Система профорієнтаційної роботи включає наступні елементи:

· Профінформаційний урок, завданням якого є активізація інтересу в учнів до вивчення та вибору професій, виховання у підлітків відповідального та активного ставлення до свідомого вибору професій; з’ясування та формування правильної мотивації вибору професійної діяльності; сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності учнів, стимулювання до самовиховання професійно самовизначення та становлення особистості.

· Професійна зустріч – зустріч представників певної професії з учнями. Визначаються вимоги професій до психологічної сфери особистості. Бажано, щоб представник відповів на питання:

- чим подобається професія;

- завдяки чому вдається досягати хороших результатів;

- чому ця робота подобається не кожній людині (недоліки);

- чому в цій професії деякі люди не справляються з певними завданнями або справляється з ними погано.

· Професіографічна екскурсія – вивчення особливостей та умов роботи представників тієї чи іншої професії. Вчимо учнів самостійно проводити аналіз професій в профорієнтаційних цілях.

· Професіографічне дослідження – базується на самостійному здобутті учнями інформації про певну професію з метою створення профорієнтаційної характеристики даного виду професійної діяльності. Професія вивчається по п’яти аспектам і можна розбити учнів на 5 груп: 1-ша досліджує загальні відомості про професію; 2-га – характеристику процесу праці; 3-тя – санітарно-гігієнічні умови праці; 4-та – вимоги професії до фізичної та психологічної сфери людини; 5-та – вимоги до професійної підготовки.

Окрім викладених форм профорієнтаційної роботи існують і інші. Наприклад, диспути на тему «Яким я уявляю успішного сучасного...», «Що таке творча праця» і т.п., тематичні вечори, конкурси і т.п., перегляд та обговорення кінофільмів та TV передач на профорієнтаційні теми, підготовка рефератів, фотоальбомів, клуби майбутніх спеціалістів, гуртки, шкільні форми і т. п.

Важливу роль в організації та проведенні профінформаційної роботи з учнями відіграють навчально-методичні кабінети профорієнтації в школах. В зміст роботи кабінету входить: інформування учнів про специфіку різних професій, з’ясування та розвиток професійних інтересів, схильностей, здібностей, формування в них професійних намірів, які відповідають психофізіологічним рисам особистості та враховують потребу суспільства в даній професії; організація консультацій для учнів з питань вибору професії, працевлаштування та продовження освіти; проведення роботи з вчителями та батьками учнів (збори, лекції, зустрічі, індивідуальні консультації).

 


Читайте також:

  1. VII. Професійна кооперація
  2. Військово-професійна тематика
  3. Військово-професійна тематика
  4. Лекція 6. Професійна пригодність та професіоналізм
  5. Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Професійна мовнокомунікативна компетенція
  6. Мова професійного спілкування як функціональний різновид української літературної мови. Професійна мовнокомунікативна компетенція.
  7. Молодіжна та професійна субкультури
  8. Науково обґрунтована професійна консультація базується на вивченні стану здоров'я учня і його психофізіологічних даних.
  9. Показники рівня життя. Соціальна та професійна структура населення. Зайнятість населення.
  10. Професійна діяльність на фондовому ринку
  11. Професійна діяльність та професійне самовизначення.
  12. Професійна етика аудиторів, їх права та обов'язки




Переглядів: 2787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Неоязичництво | ОСНОВИ ПРОФЕСІОГРАФІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.