МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Стремуму, то її частинні похідні першого порядку в цій точці до-рівнюють нулю, тобто
z = f ( x; y ) досягає екстремуму.Для конкретності припустимо,що
сягає максимуму, тому повинна виконуватись необхідна умова екс-
не існувати зовсім. Точки, в яких частинні похідні першого порядку перетворюються в нуль, називаються точками підозрілими на екст-ремум, або критичними точками. Нехай в точці M0( x0; y0) вико-
A x2 + 2В x y + C y2 представляє собою квадратичну форму,тоза умовою теореми Рауса-Гурвіца квадратична форма є додатньо- визначеною, тобто f ( x0 + x; y0 + y ) ≥ f ( x0; y0) → (min).
б). Допустимо, що D > 0 , A < 0. Тоді автоматично C < 0. В
даному випадку квадратична форма є від’ємно-визначеною, отже
f ( x0 + x; y0 + y0 ) ≤ f ( x0 ; y0 ) → (max). Теорема доведена. Зауваження 1. ЯкщоD<0 ,то функція не досягає ні мінімуму
ні максимуму, отже екстремуму функції немає. Це можна продемо-нструвати для випадку сідловидної точки поверхні, наприклад, для
Із мал.6 видно, що по змінній x функція досягає min , а по змінній y досягає min , а екстремуму в т. O( 0;0 ) не існує.
Зауваження 2. ВипадокD=0не розглядаємо,тому що вцьому випадку екстремум може бути, а може не бути. За допомогою частинних похідних другого порядку дослідити функцію на екстре-
мум неможливо. Наприклад, z = x4 + y4. Приклад 1.Дослідити на екстремум функцію z = x2 + xy + y2 + 2 x − 2 y + 3.
Розв’язування. Знаходимо частинні похідні першого порядку:
Розв’язування. Знаходимо частинні похідні:
Звідси випливає, що екстремум функції не існує. Приклад 3.Дослідити на екстремум функцію z = 2 x3 + 2 y3 − 36 xy + 430.
Розв’язування. Знайдемо
жимо: y1 = 0; y2 = 6. Таким чином, маємо дві пари розв’язків попе-редньої системи рівнянь: 1 )x1 = 0; y1 = 0; 2 )x2 = 6 ; y2 = 6.
Підставляючи сюди спочатку першу пару розв’язків, а потім другу, обчислимо A, B ,C . Для першої пари розв’язків:
zmin = 2 ⋅ 6 3 + 2 ⋅ 6 3 − 36 ⋅ 6 ⋅ 6 + 430 =−2. Приклад 4.Мале підприємство виробляє товари видуAіB.Загальні щоденні витрати на виробництво x одиниць товару A та y
одиниць товару B задаються функцією
V = 620 − 14 x − 10 y + 0 ,2 x2 + 0 ,1 y2 .
Визначити кількість одиниць товарів A і B , при яких загаль-ні витрати підприємства будуть мінімальними.
Розв’язування.Щоб знайти кількість одиницьxтаyтоварівA і B необхідно дослідити на екстремум функцію V = 620 − 14 x − 10 y + 0 ,2 x2 + 0 ,1 y2 .
Знаходимо частинні похідні першого порядку V ′=−14 + 0 ,4 x , x V ′=−10 + 0 ,2 y. y
Прирівнюючи їх до нуля, отримаємо систему рівнянь:
Знаходимо частинні похідні другого порядку
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|