МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 8. Європейська культура 19-20 століть.План. 1. Культура періоду розвитку вільної конкуренції. 2. Промисловий переворот і урбанізація. 3. Основні художні напрямки у мистецтві. 4. Романтизм:причини появи і особливості у культурі. 5. Критичний реалізм:особливості і недоліки 6. Постіпресіоналізм.Натуралізм як течія в художній культурі. 7. Модернізм як доба у культурі. 8. Авангардистський живопис. 9. Нові виражальні засоби у музиці.
Дев’ятнадцяте століття характеризується могутнім розвитком виробничих сил, економіки та природознавства, остаточним об’єднанням науки і техніки. Звідси бере початок науково-технічний прогрес. В розвинутих європейських країнах відбувається промисловий переворот, індустріалізація та урбанізація. Кінець ХІХ - поч. ХХ ст. почали називати «віком сталі». Світове виробництво сталі з 1870 по 1900 р. зросло в 56 разів. Технічний прогрес у виробництві забезпечив швидкий розвиток машинобудування (електрична залізна дорога, трамвай). Електрика впроваджувалася в промисловість, транспорт, зв'язок; практично застосовуються телеграф і телефон. У багатьох галузях економіки виникли потужні монополістичні об’єднання – банки, трести, акціонерні товариства. До монополій переходила провідна роль у банківському капіталі і промисловості. Після завершення громадянської війни США розвивалися як країна високомеханізованого виробництва. У 1894 р. вони вийшли на перше місце в світі. Велике значення для економічного і культурного розвитку Західної Європи та США мали демократичні реформи: запровадження обов’язкової початкової освіти; закони про охорону дитячої праці, про суспільну охорону здоров’я, про легалізацію профспілок, про свободу преси тощо. У 1807 р. американський винахідник Роберт Фултон збудував перший у світі колісний пароплав з двигуном у вигляді поршневої машини. Англієць Джордж Стефенсон в 1814 р. став автором паровоза «Ракета». 1814 – 1825 рр. в Англії була побудована перша залізниця загального користування . 1839 рік вважають датою виникнення фотографії. Французький художник і винахідник Луї Жак Манде Дагер розробив перший практично придатний спосіб фотографування – дагеротипію. 24 травня 1844 р. американський художник і винахідник Самюель Морзе винайшов телеграф. В 1863 р. в Лондоні побудована перша підземна залізниця (3.6 км) – метро. З кінця 70–х ХІХ ст. почав поширюватися телефонний зв'язок( О Белл), розпочалася ера електричної лампочки. Американський винахідних і підприємець Томас Едісон розробляє всю техніку електроосвітлення.. У 80–х роках на вулицях Берліна з’являються перші трамваї. В 1897 р. німецький інженер Рудольф Дізель реалізував свою давню ідею двигуна внутрішнього згорання, названого його іменем. Почалася історія автомобіля, трактора, комбайна, літака. Романтизм, як культурна течія, почав формуватися у 70 - 80х рр. XVIII ст. і був реакцією суспільства на Велику Французьку революцію . Ідеї Свободи, Рівності, Братства, проголошені просвітителями обернулися диктатурою, економічною розрухою в Франції, а буржуазія, яка спочатку сприймалась як позитивна політична сила проявила себе у кривавих публічних стратах. Дійсність приголомшила суспільство, надія на розумну перебудову світу вмерла, породивши розчарування та бажання втекти від проблем у світ вигадки і фантазії. Протиставлення мрії жорсткій дійсності – найбільш суттєва риса романтизму. У пошуках нових ідеалів романтики звертаються до зображення минулого, де ,як їм здається. в людях було більш благородства, чесності, честі, безкорисливості. Приваблює романтиків і екзотична тема, вони зображають далекі екзотичні країни, життя на диких, незаселених островах, неймовірні пригоди серед аборигенів, куди ще не проникала буржуазна цивілізація. Цікавить їх фантастична тематика, світ казки, легенд, міфу. А найбільш розчаровані в сучасності митці пробують заглянути в потойбічний світ, в царство смерті і містики. Романтиками в поезії були Байрон, Лермонтов, Пушкін, романтичні і захоплюючі казки німецького письменника Гофмана («Пісочний чоловік», «Лускунчик») і датського казкаря Г.Х. Андерсона («Олов’яний солдатик» «Русалочка»)чарують нас з дитинства. Романтиків надихав фольклор та східна тема (О. Пушкіна «Бахчисарайський фонтан» Німецькі письменники-просвітителі Йоганн-Вольфган Гете і Йоганн-Фрідріх Шіллер одними з перших у своїх творах виступали проти деспотизму, за справедливість та свободу, оспівували сильних і сміливих людей, яким притаманні яскраві глибокі почуття. Шіллер – один з основоположників німецької класичної літератури. У своїх драмах «Розбійники», «Вільгельм Тель», «Орлеанська діва»тощо автор втілив прагнення до свободи, утвердження людської гідності, ненависть до феодальних порядків, виступав проти тиранії та гноблення, за братерство і єдність народів. Гете– «універсальний геній» - один з найосвіченіших людей свого часу.Гете як великий гуманіст вірив у геніальні творчі можливості людини. Це знайшло яскраве відображення у трагедії«Фауст». Цілу галерею романтичних образів створив знаменитий французький письменник Олександр Дюма-старший. Славу йому принесли, гостросюжетні романи «Граф Монте-Крісто», «Три мушкетери», «Двадцять років згодом» «Королева Марго» та ін.. Главою й теоретиком французького демократичного романтизму був письменник Віктор Марі Гюго. В своїх творах він виступав проти деспотизму, тиранії, висловлював віру в перемогу прогресу й демократії. Найвідомішим його твір – роман «Собор Паризької Богоматері». Одним з творців жанру науково-фантастичного роману був французький письменник Жюль Верн.Романтикою науки проникнуті його гуманістичні книги «Діти капітан Гранта», «Таємничий острів». Романтизм є характерним для творчості іспанського художника Франсіско Хосе де Гойї. У своїх картинах він оспівував іспанський народ, прославляв його красу, здоров’я, моральну силу. («Страхіття війни»). Критичний реалізм: його особливості та недоліки. Ф. Достоєвського, О.Бальзака. Тут можна вбачати вплив філософії Гегеля, яка твердить, що світ - це система, що розвивається за своїми внутрішніми законами, не за волею людей, а у відповідності з «вищою» волею. Зрозуміти цей світ, вивчити його - завдання мистецтва. Найповніше принципи критичного реалізму виявилося в творчості видатного французького письменника Оноре де Бальзака. Практично все життя видатний романіст працював над створенням великого циклу романів і повістей, які згодом об’єднав під назвою «Людська комедія». Читайте також:
|
||||||||
|