Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розповідь учителя.

Судочинство в Україні провадиться суддею одноособово, колегією суддів чи судом присяжних.

Конституція і закони України встановлюють такі принципи судочинства:

1) здійснення правосуддя виключно судами;

2) рівність всіх перед законом;

3) судові рішення оголошуються іменем України і обов’язкові для виконання на її території;

4) юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини;

5) змагальність сторін у суді;

6) прокурорський нагляд;

7) забезпечення обвинувачуваному права на захист і оскарження рішень суду;

8) гласність судового процесу;

9) обов’язковість рішення суду;

10) незалежність суддів;

11) право на захист;

12) фіксація судового засідання технічними засобами, презумпція невинуватості.

 

— У чому полягає сутність принципу презумпції невинуватості?

Продовжую свою розповідь, пояснюючи учням різницю між згадуваними в Конституції України учасниками судового розгляду: професійними суддями, народними засідателями, присяжними. Суддя є професійним працівником, основною роботою якого є розгляд справ та винесення судових рішень; народний засідатель— громадянин України, який не є професійним юристом, працює за будь-яким іншим фахом, але на час судового розгляду, в якому він бере участь, отримує всі права та повноваження судді: задавати запитання, брати участь у дослідженні доказів, право голосу при винесенні рішень в суді — вирішенні клопотань сторін, зокрема щодо відводу судді, тощо. Як правило, у засіданні беруть участь два-три засідателі, присяжних традиційно обирається шість—дванадцять.

Чинним законодавством України не передбачені норми, що визначають права присяжних, порядок їх призначення тощо. Тому питання про присяжних засідателів розглядається на прикладах країн, в яких існує давня практика діяльності присяжних (США, Велика Британія тощо). Ці засідателі не є професійними юристами, їх роль в судовому процесі значною мірою більш пасивна — вони не мають права під час судового засідання задавати запитання, брати участь у вирішенні процедурних питань. Отже, присяжні практично є своєрідними глядачами судового дійства. Крім того, якщо засідателі беруть участь не лише у вирішенні питання про винність обвинуваченого, але й нарівні із суддею визначають належне покарання, то присяжні виносять лише вердикт, чи винен обвинувачений. Вид та міру покарання за участі присяжних визначає тільки суддя одноосібно.

Під час розповіді користуюся порівняльною таблицею.

 

Критерії порівняння Присяжні засідателі Народні засідателі
Наявність у сучасній судовій системі України Передбачені Конституцією і Законом України «Про судоустрій України», але поки що не впроваджено в життя Беруть участь у розгляді кримінальних справ у загальних судах, якщо можливе застосування довічного ув’язнення
Кількість у судовому засіданні Як правило, 6—12 3 (за Кримінально-процесуальним кодексом України)
3 кого обираються Із списків виборців певного регіону Із заздалегідь визначених списків (більш вузьких, ніж списки виборців)
Участь сторін у процесі обрання засідателів Сторони беруть безпосередню участь у формуванні складу присяжних Сторони не беруть участі в формуванні складу народних засідателів, але мають право на відвід
Права засідателів під час судового процесу Мають обмежені права під час судового слідства (переважно пасивна функція), не мають права задавати запитання учасникам процесу, наполягати на додаткових експертизах, допитах тощо, активна участь лише при винесенні вердикту Мають право на активну участь у процесі на рівних із суддею: право задавати запитання учасникам процесу, наполягати на проведенні додаткових дій у процесі судового слідства
Участь у прийнятті рішення Виносять вердикт — рішення щодо наявності вини підсудного (винен — не винен), але не беруть участі у визначенні конкретного покарання у разі визнання підсудного винним Беруть участь у винесенні вироку — як при визначенні вини, так і конкретного покарання

 

Питання про статус суддів є нескладним, тому учням пропонується його самостійне вивчення.


Читайте також:

  1. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя
  2. ОСНОВНА ЧАСТИНА . Розповідь учителя
  3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  5. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя
  6. Проміжний висновок учителя.
  7. Розповідь викладача.
  8. Розповідь вихователя
  9. Розповідь вчителя
  10. Розповідь з елементами бесіди
  11. Розповідь учителя
  12. Розповідь учителя




Переглядів: 483

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розповідь учителя. | IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.