Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розповідь учителя.

Цивільно-правові відносини — це врегульовані нормами цивільного права майнові та особисті немайнові відносини, які засновані на юридичній рівності, волевиявленні й майновій самостійності їх учасників.

Для цивільно-правових відносин характерними є специфічні ознаки, що вирізняють їх з-поміж інших видів правових відносин: рівність учасників, певна свобода діяльності учасників цивільно-правових відносин, вольовий характер відносин (для участі в них у більшості випадків потрібна воля, бажання учасників).

Цивільне право — це одна з провідних галузей права України, що регулює певну групу правових відносин за участю фізичних і юридичних осіб та держав у цілому.

Цивільне право регулює майнові відносини та особисті немайнові відносини цивільно-правовими нормами. Наприклад, відносини, що стосуються власності, у тому числі інтелектуальної, спадкування, величезної кількості цивільно-правових угод, тощо. Основні засади цивільно-правового регулювання визначаються Конституцією України, а основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України, який набув чинності 1 січня 2004 р.

Актами цивільного законодавства є закони України, що спрямовані на регулювання й розвиток цивільно-правових відносин: «Про власність», «Про заставу» тощо.

Серед інших нормативних актів можна назвати Укази Президента України, постанови й розпорядження Кабінету Міністрів України, положення, інструкції, накази та інші відомчі нормативні акти.

2. Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Завдання.

— Опрацюйте витяги з Цивільного кодексу України, складіть порівняльну таблицю «Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність».

Зразок таблиці.

Критерії порівняння Цивільна правоздатність Цивільна дієздатність
Зміст поняття Здатність мати встановлені законом права і обов’язки Здатність власними діями створювати, змінювати, припиняти цивільні права й обов’язки, нести відповідальність
Виникнення 3 моменту народження У повному обсязі — з 18 років або з моменту вступу до шлюбу, можливе надання повної дієздатності особі, яка досягла 16 років та працює за трудовим договором або бажає зайнятися підприємницькою діяльністю
Можливість обмеження Окремі права в разі скоєння правопорушення і в деяких інших випадках у порядку, встановленому законом. (Цю графу має пояснити вчитель, тому що в наведених витягах вона не показана) Можливе обмеження в разі зловживання алкоголем, наркотиками за рішенням суду
Можливість позбавлення (визнання недієздатним, неправоздатним) Неможливо Можливо за рішенням суду в разі стійкого психічного розладу, який не дає можливості розуміти значення своїх дій або керувати ними

 


Читайте також:

  1. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя
  2. ОСНОВНА ЧАСТИНА . Розповідь учителя
  3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  4. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  5. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя
  6. Проміжний висновок учителя.
  7. Розповідь викладача.
  8. Розповідь вихователя
  9. Розповідь вчителя
  10. Розповідь з елементами бесіди
  11. Розповідь учителя
  12. Розповідь учителя




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. ПІДСУМКИ | Цивільний кодекс України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.