Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Побудова методики оцінювання проектів

Аналіз можливості застосування досліджених методів. Як вже згадувалось у розділі 0, найбільш важливими параметрами проекту для управління є розмір проекту, трудомісткість, час, необхідний для виконання та вартість. Корисно відмітити, що серед цих параметрів три останніх залежать від першого параметра – розміру. Тому оцінювання цих параметрів можна розбити на два етапи: оцінювання розміру та оцінювання трудомісткості, вартості та тривалості з використанням вже отриманого значення розміру.

Для розрахунку цих трьох параметрів добре підходить модель COCOMO, оскільки вона розроблялась саме з метою оцінки бюджету, вартості та тривалості проектів та є зараз найбільш широко застосовуваною моделлю. Модель COCOMO використовує як вхідний параметр розмір програмної системи у рядках вихідного коду (KSLOC). Отримати точний розмір у таких одиницях можна лише після завершення проекту. На будь-якому попередньому етапі розмір має визначатись за допомогою експертних оцінок або за допомогою деякої методики оцінювання розміру проекту, яка може дати оцінку в одиницях KSLOC. В той же час найкращим вибором для оцінювання розміру проекту є метод FPA: він має об’єктивний характер, простий у застосуванні, є найбільш широко застосованим у індустрії розробки ПЗ, має статус міжнародного стандарту та є загально доступним. Проте цей метод дає розмір системи у одиницях UFP, в той час як для подальший розрахунків необхідні одиниці KSLOC. Враховуючи наявність внутрішніх стандартів на стиль коду та використовувані засоби розробки у організації, можна зробити припущення про існування відповідності між розмірами системи у UFP та KSLOC. Тоді можна буде поєднати ці методи у єдину схему, яка приведена на рис. 4.4. Існуючі методи експертних оцінок також включені в схему, оскільки застосування більш формалізованих методів у певних випадках може бути неможливим або невигідним.

Організаційна побудова підходу до оцінювання проектів.Схема запропонованої організаційної побудови процесу оцінювання представлена на рис. 4.5. За цією схемою, процес оцінювання ділиться на чотири етапи:

Підготовка. Вибір методу оцінювання (Визначення методів, які буде використано для отримання оцінок), Планування процесу оцінювання (Визначення цілей, критеріїв завершення процесу оцінювання, обмежень та ключових припущень щодо проекту).

Виконання. Підготовка вхідних даних (Збір інформації та документів, необхідних для проведення оцінювання. При необхідності проводиться розбиття проекту на підзадачі), Оцінювання розміру (За допомогою обраного методу оцінюється розмір проекту).

Рис. 4.4 – Покриття цілей оцінювання за допомогою методів FPA та COCOMO.

Оцінювання зусиль та вартості (За допомогою обраного методу оцінюються необхідні зусилля та вартість виконання проекту) Оцінювання термінів виконання проекту (За допомогою обраного методу оцінюються терміни виконання проекту), Підготовка звіту про оцінювання (Готується документ, який містить результати, отримані на попередніх етапах).

Оцінка ефективності застосування метода FPA. Для успішного впровадження методу FPA необхідно оцінити такі його характеристики:

1) стабільність оцінок, які дає цей метод, тобто чи можна перевірити та повторити оцінку, отриману за цим методом?

2) узгодженість із статистикою по індустрії. Необхідно, щоб оцінки, отримані за цим методом, можна було використовувати за межами організації.

3) узгодженість оцінок між проектами. Відповідно до припущення про існування співвідношення розмірів проектів у одиницях SLOC та UFP, величина цього співвідношення для різних проектів має бути однаковою.

 

Рис. 4.5 – Повна схема процесу оцінювання проекту

 

Для цього було проведено оцінювання декількох проектів кількома різними експертами.

Підбір проектів та експертів проводився за такими критеріями:

1) проект було реалізовано на мові C++ або Java. Ці дві мови є найпоширенішими у організації та в індустрії в цілому, що дає можливість зіставити результати оцінювання;

2) експерт мав досвід у відповідній прикладній області або мав змогу звернутись до розробника проекту за поясненнями;

3) процес оцінювання має покрити весь діапазон розмірів проектів, наявний у організації.

4) сумарні зусилля на проведення оцінок не мали перевищувати 80 людино-годин

Результаті отриманих даних і приклади наведені у Додатку 5.

Методика калібрування моделі COCOMO. Модель COCOMO дає змогу отримати більш точні результати, якщо відкалібрувати її за даними по історичних проектах. COCOMO використовує таке рівняння для оцінки бюджету проекту:

 

, де

У цьому рівнянні присутні дві калібровочні константи, A та B0. Маючи достатню кількість даних про вже виконані проекти, можна визначити значення цих констант для умов у даній організації.

Нехай у наявності є дані по n проектах. Нехай – порядковий номер проекту. Після логарифмування та очевидних перетворень рівняння (1) матиме такий вигляд:

Позначимо

Тоді

,

або у векторному вигляді

Якщо ввести позначення

 

то матимемо

,

звідки можна отримати K як

,

або

Таким чином, можна отримати значення калібровочних констант для певних умов виконання проектів.

Калібрування моделі COCOMO. Розрахунки проводилися за вище наведеними формулами. Було отримано такі результати (табл. 1.9, стовпчик “Локальна калібровка”):

Таблиця 1.6 – Результати калібрування моделі COCOMO

Константа Стандартна калібровка Локальна калібровка
A 2.54 2.23
B0 0.91 0.49

 

Для порівняння у стовпчику “Стандартна калібровка” наведені значення констант для стандартної калібровки COCOMO.

Аналіз результатів калібрування. За результатами калібрування було розраховано зусилля на розробку проектів та порівняно з фактичними даними та результатами обчислень за стандартною калібровкою. Отримані значення та відхилення у відсотках від фактичного значення приведені у таблиці 1.10.

Таблиця 1.7 – Результати обчислень за каліброваною моделлю

PM фактичне PM, стандартна калібровка Відхилення, %, стандартна калібровка PM, локальна калібровка Відхилення, %, локальна калібровка
3.38 1.96 42% 1.37 60%
11.30 18.83 67% 6.40 43%
13.00 16.09 24% 5.75 56%
24.72 43.03 74% 10.84 56%
5.58 33.11 493% 10.66 91%
34.64 144.57 317% 29.14 16%
37.07 56.75 53% 15.40 58%
2.88 25.73 793% 8.97 211%
3.19 25.03 685% 8.81 176%
3.37 28.38 742% 9.60 185%
3.43 10.72 213% 4.94 44%
25.28 109.66 334% 24.13 5%

 

Ці ж результати у графічному вигляді подані на рис 1.6. Можна бачити, що калібрування моделі за базою історичних проектів дозволяє отримати оцінки, у більшості випадків більш близькі до фактичних, ніж з використанням стандартної калібровки. Але навіть для моделі з локальною калібровкою величини та розкид відхилень оцінок від фактичних значень (стовпчик “Відхилення, %, локальна калібровка”) роблять надто ризикованим використання таких оцінок.

Є наступні можливі причини таких відхилень:

1) вибірка проектів надто мала для калібрування моделі;

2) вихідні дані містять шуми або «викиди»;

3) у вибірці проектів присутні проекти, розроблені із використанням різних мов програмування. На процес розробки могли вплинути фактори, пов’язані із мовою програмування та супутніми технологіями, які не враховуються моделлю COCOMO.

Збільшення обсягу вибірки призвело б до включення проектів, які не відповідають моделі COCOMO, та, відповідно, до збільшення зашумленості вихідних даних.

Збільшення точності вихідних даних є неможливим, оскільки значення параметрів KSLOC, EAF, SF вимірюються точно, а уточнення значень PM пов’язане з великими часовими та фінансовими витратами. Результати співставлення цих моделей у Додатку 5.


Читайте також:

  1. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  2. Аналіз зарубіжних проектів
  3. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  4. АРХІВИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ПРОЕКТІВ АРХІВНИХ РЕФОРМ
  5. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  6. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  7. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  8. Бухгалтерські рахунки, їх призначення, функції і побудова
  9. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  10. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  11. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?
  12. Вербальні методики.




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи оцінювання трудомісткості, тривалості та вартості проектів | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.