МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Причини порушень психофізичного розвиткуВідхилення у розвитку дітей можуть бути обумовлені різними несприятливими факторами, які поділяються на ендогенні (генетичні або внутрішні впливи) і екзогенні (середовищні або зовнішні) впливи. Найчастіше фахівці групують патологічні фактори залежно від періоду впливу на здоров'я дитини: пренатальні - причини, що діють на зародок і плід у період вну-трішньоутробного розвитку; натальні — у період пологової діяльності; постнатальні - після народження дитини. У внутрішньоутробному (пренатальному) періоді відхилення у розвитку дитини можуть викликати наступні фактори: ■S спадкові захворювання (наприклад, міопатія — порушення обміну речовин у м'язовій тканині, галактоземія — незасво-єння галактози, що входить у грудне молоко, муковісцидоз - дефект ферменту підшлункової залози, певні типи порушень зорового та слухового аналізаторів, ринолалія та ін.); ■S генетичні захворювання (наприклад, фенілкетонурія, тиро-зиноз — хвороби, пов'язані з порушенням ферментної діяльності організму); ■S хромосомні порушення (хвороба Дауна, синдром «котячого крику» та ін.); ^ порушення харчування зародку і плоду — ця причина обумовлена неправильним харчуванням вагітної жінки (хаотичним, нераціональним, незбалансованим), в разі якого зародку і плоду не вистачає поживних речовин (білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин тощо); ■S інтоксикації (хімічний вплив) безконтрольний прийом вагітною жінкою ліків, алкоголізм майбутньої матері, куріння, наркотичний вплив, радіація тощо; S інфекційні захворювання вагітної жінки токсоплазмоз, мі-коплазма, сифіліс, вірусні інфекції (червінка, герпес, грип, цитомегалія. гепатит); Модуль I. ■S травми зародку і плоду (механічний вплив); S температурний вплив — переохолодження чи перегрівання вагітної жінки; S соматичні та психічні захворювання вагітної жінки - ревматизм, хвороби серця, гіпертонія, цукровий діабет та ін.; ■S несумісність груп крові чи резус-фактору матері та плоду. Вагітній жінці слід пам'ятати, що самолікування, безконтрольне вживання ліків, голодування, неправильне і нераціональне харчування, хронічні та гострі захворювання важливих органів негативно відображаються на внутрішньоутробному розвитку плоду і можуть призвести навіть до його загибелі. При чому існує прямий зв'язок між часом дії патологічного фактору і негативними наслідками — чим раніше у внутрішньоутробному розвитку пошкоджується ембріон, тим важчими виявляються наслідки. У період пологової діяльності(натальний період) несприятливими можуть бути такі фактори: •S стрімкі пологи; S затяжні пологи; S некваліфікована акушерська допомога. Дія цих факторів призводить до асфіксії (кисневе голодування) або травм дитини. У постнатальному періоді розвитку можуть діяти як біологічні, так і соціальні фактори: */ інфекційні захворювання (грип, кір, скарлатина, менінгіт, енцефаліт, поліомієліт, отит та ін.); S інтоксикації (передозування лікарських препаратів (особливо антибіотиків), радіація, алкоголізм чи паління матері, яка годує дитину грудним молоком та ін.); S травми; s порушення харчування дитини; S тривалі соматичні захворювання; S соціальні фактори (соціально-психологічні причини): • тяжкі переживання дитини, обумовлені несприятливим • несприятливі соціально-побутові умови; • недостатність мовленнєвого спілкування; • наслідування неправильного мовлення; • психічні травми; • педагогічна занедбаність. Загальні питання корекційної педагогіки та спеціальної психології Наголосимо, що окремі соціальні фактори впливають передусім на дітей із ослабленою нервовою системою, вразливих, ранимих, із певними характерологічними особливостями (замкнутість, сором'язливість, несамостійність), із відсутністю інтелектуальних інтересів тощо. Правильне виховання у сім'ї, емоційний контакт із близькими людьми є джерелом повноцінного розвитку дитини. 3. Особливості процесу аномального розвитку Л. С Виготський дослідив, що діти з порушеннями психофізичного розвитку розвиваються за тими ж закономірностями, що й нормальні, зокрема: психічний розвиток має поетапний характер, і кожен етап завершується формуванням новоутворень, які є основою для подальшого розвитку. Динаміка розвитку нормальної та аномальної дитини підпорядковується єдиним загальним закономірностям, при цьому кожен вид психофізичних порушень характеризується своїми специфічними особливостями. Проте є й загальні особливості процесу аномального розвитку. Л. С Виготський розробив теорію складної структури аномального розвитку,яка означає, що дефект не призводить до випадіння чи порушення якоїсь однієї функції, а відображається на всьому розвитку дитини. Структура аномального розвитку складається із первинного дефекту (ядра), викликаного певним хворобливим фактором, і вторинних та супутніх порушень, що виникають під впливом первинного дефекту у процесі розвитку дитини. Всі структурні компоненти є взаємозалежними, окрім того вторинні ускладнення пов'язані з дією середовищних факторів у розвитку психіки дитини. У складній структурі аномального розвитку вчені виділяють такі закономірності: • на рівень розвитку дитини суттєво впливає ступінь і якість • від ступеня вираження та якості первинного дефекту зале • своєрідність розвитку аномальної дитини залежить від часу Модуль І • особливості розвитку аномальної дитини визначаються і се- • чим далі від першопричини знаходиться порушення, тим • відсутність педагогічних умов, що враховують специфіч • чим раніше створюються спеціальні умови для розвитку і ви • у корекційній роботі слід враховувати не лише порушення • вагомого значення у розвитку та соціалізації дітей набуває • процес навчання дітей з психофізичними порушеннями має • закономірністю психічного розвитку аномальних дітей є труд • виховання і навчання дітей з психофізичними порушеннями Контрольні запитання 1.Дайте визначення поняття «аномальна дитина» та наведіть 2. У чому полягає внесок Л. С. Виготського у дефектологію? 3. Назвіть основні категорії порушень психофізичного розвитку 4 Охарактеризуйте причини порушень психофізичного розвит 5 У чому сутність складної структури аномального розвитку? Загальні питання корещгйног педагогіки та спеціальної психологи
7. Обґрунтуйте необхідність знань про дітей з порушеннями психофізичного розвитку для вихователя дошкільних закладів та вчителя загальноосвітньої школи. Тема 1.2 КОРЕКЦІИНА ПЕДАГОГІКА ЯК НАУКА План 1.Предмет, завдання та понятійно-категоріальний апарат ко- 2. Галузі корекційної педагогіки. 3. Перспективи розвитку корекційної педагогіки в Україні. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|